Nikon zaliczył wpadkę stulecia na Facebooku

Nikon zaliczył wpadkę stulecia na Facebooku29.09.2011 10:00
Marketingowa wtopa Nikona
Piotr Dopart

Kilka tysięcy komentarzy i setki udostępnień to zazwyczaj marzenie każdego PR-owca obsługującego profil firmy na portalu społecznościowym. Nie tym razem jednak, a wszystko przez jeden nieprzemyślany wpis na facebookowej Tablicy, który jeszcze długo będzie odbijał się Nikonowi czkawką.

Kilka tysięcy komentarzy i setki udostępnień to zazwyczaj marzenie każdego PR-owca obsługującego profil firmy na portalu społecznościowym. Nie tym razem jednak, a wszystko przez jeden nieprzemyślany wpis na facebookowej Tablicy, który jeszcze długo będzie odbijał się Nikonowi czkawką.

Rzeczony wpis ma następujące brzmienie:

A photographer is only as good as the equipment he uses, and a good lens is essential to taking good pictures! Do any of our facebook fans use any of the NIKKOR lenses? Which is your favorite and what types of situations do you use it for?

Czyli:

Fotograf może być najwyżej tak dobry jak wyposażenie, którego używa, a dobry obiektyw to podstawa dobrych zdjęć! Czy któryś z naszych facebookowych fanów używa jakiegoś obiektywu NIKKOR? Który jest Waszym ulubionym i w jakich sytuacjach z niego korzystacie?

Lawina komentarzy, która pojawiła się pod wpisem, jest w dominującej części negatywna, od lakonicznego "LOL" do "kill yourself, Nikon" włącznie. Najczęściej pojawiającą frazą - zarówno w samych komentarzach, jak i w udostępnieniach - jest "marketing fail". Warto jednocześnie odnotować, że sam wpis otrzymał ponad półtora tysiąca like'ów.

Zapewne przełożenie tego PR-owego epizodu na wyniki sprzedaży będzie niewielkie, jednak łatwo sobie wyobrazić, że złośliwości pod adresem Nikona będą pojawiały się w Sieci jeszcze długi czas, sama treść komentarza będzie z kolei genialną pożywką dla internetowych trolli.

Źródło: futomaki.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.