Po "selfie" nadchodzi "petsie". Jaki trend w fotografii społecznościowej będzie następny?

Po "selfie" nadchodzi "petsie". Jaki trend w fotografii społecznościowej będzie następny?26.02.2014 07:20
Piotr Kała

Według badań Samsunga już prawie 2/3 aktywnych użytkowników mediów społecznościowych w Wielkiej Brytanii wrzuca zdjęcia ze swoimi zwierzakami. Nowy trend polegający na używaniu smartfonów jako aparatów fotograficznych może okazać się bardzo korzystny z punktu widzenia budowania świadomości fotograficznej użytkowników serwisów społecznościowych.

W Wielkiej Brytanii moda na umieszczanie w profilach społecznościowych zdjęć z pupilami trwa już od paru miesięcy. Według badań przeprowadzonych na zlecenie Samsunga prawie 2/3 Brytyjczyków przyznaje, że regularnie udostępnia w Internecie zdjęcia typu "petsie" (nazwa pochodzi od angielskiego słowa "pet", które oznacza 'domowe zwierzątko'). Dlaczego to robią?

42% Brytyjczyków publikuje zdjęcia swoich zwierząt, ponieważ je… kocha. Bardzo często uwieczniane są wywołujące uśmiech na twarzy zachowania zwierzaków, które niekiedy stają się hitami Internetu. Które zwierzęta najczęściej inspirują właścicieli, aby pokazać je w sieci?

Najczęściej fotografowane są psy (62%), koty zajmują drugie miejsce (52%). Rzadziej fotografowane są króliki (8% właścicieli regularnie wrzuca zdjęcia z nimi) i świnki morskie (4%).

Uważam, że taka zmiana trendu w używaniu aparatów fotograficznych (i publikowaniu zdjęć w Internecie) może pozytywnie wpłynąć na rozwój świadomości fotograficznej. Poza ćwiczeniem się w prawidłowym komponowaniu obrazu lub oświetlaniu zdjęć może to przynieść inne pozytywne skutki. Jakie?

Ostatnio styl "selfie" został wykpiony, gdy europoseł Kurski sfotografował się na barykadach Majdanu. Jeśli do tej pory przeważał trend fotografowania siebie w przeróżnych konfiguracjach, sytuacjach i miejscach, mających świadczyć o tym, że nasze życie jest ciekawe, a my sami atrakcyjni, to teraz internetowa brać postanowiła rozejrzeć się dookoła i skierować smartfony na swoje pupile. A to już świadczy o tym, że potrafimy dostrzec wokół siebie inne istoty, które również mogą być interesujące.

Idąc tym tropem, następne w kolejności powinny być pocieszne brzdące. Mogę podsunąć pomysł na nazwanie takiego trendu: „babie/babies”? Oczywiście już teraz nie brakuje takich zdjęć, ale mówimy o trendzie, o czymś, co jest modne i co warto naśladować. Kto wie, może później skierujemy aparaty na sąsiadów, kolegę/koleżankę z pracy, panią w sklepie spożywczym lub chociaż babcię czy mamę/tatę, czyli na osoby, które są nam znane, ale czy znajome? Czy wiemy, co lubią robić, co ich denerwuje, a co inspiruje?

Jakieś pomysły na nazwy dla takiego trendu? Może „experience/experiences” – od angielskiego słowa „doświadczać” (w sensie poznawać) lub „discoverie/discoveries” – „odkrywać” ludzi ze swojego otoczenia. Pamiętajmy, że fotografia i aparat fotograficzny w przypadku wielu cenionych fotografów są tylko narzędziem, pretekstem do poznania nowych ludzi, do otwarcia się na nich, do rozmowy z nimi. A to prowadzi do ich zrozumienia, akceptacji i tolerowania…

Czy świat nie będzie lepszy, jeśli nasz „rozwój fotograficzny” pójdzie w kierunku otwarcia na coś więcej niż „selfie”, czyli siebie?

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.