Para z mema "Distracted Boyfriend" w promocji szczęśliwej, dużej rodziny

Para z mema "Distracted Boyfriend" w promocji szczęśliwej, dużej rodziny15.03.2019 13:58
Kasia Piotrowska

Para z popularnego mema "Distracted Boyfriend", który kojarzony jest raczej z niewiernością i trochę z seksizmem, została twarzami węgierskiej kampanii społecznej, która zachęca do zakładania wielodzietnych rodzin.

Para ze stockowego zdjęcia, które zmieniło się w popularnego mema "Distracted boyfriend" w 2017 roku, stała się dość mocno rozpoznawalna, zwłaszcza wśród młodych osób. Węgierski rząd postanowił to wykorzystać w kampanii społecznej, która zachęca pary do posiadania dzieci.

Chłopak w kraciastej koszuli, oglądający się za przechodzącą kobietą i trzymająca go za rękę brunetka z niezadowoloną miną stały się przedmiotem wielu przeróbek. Wszystkie opierały się na tej samej zasadzie: dziewczyna, w którą wpatrywał się chłopak, to obiekt jego zainteresowania, a towarzysząca mu kobieta oznacza wybór zdroworozsądkowy.

Źródło zdjęć: © © ANTONIN GUILLEM
Źródło zdjęć: © © ANTONIN GUILLEM

Ta sama para przypadkowo wzięła udział w kampanii węgierskiego rządu i pojawiła się na bilbordach w Budapeszcie. Uśmiechniętej, przytulonej parze towarzyszy napis "Młode małżeństwa otrzymują wsparcie, gdy oczekują dziecka".

Dobór zdjęcia z banku nie był fortunny. Reklamowanie wartości rodzinnych twarzami, które kojarzone są z niewiernością, a w niektórych przypadkach nawet z seksizmem, raczej nie jest dobrym rozwiązaniem.

Kiedy zdjęcie billboardu znalazło się w sieci reakcja internautów była oczywista. Fotografia szybko stała się wirusowa. Nie mogło też zabraknąć mema "Distracted Boyfriend" ze zdjęciem billboardu w roli głównej.

Premier Węgier, Fidesz Orban powiedział niedawno, że jego trzecia kadencja skupi się na poprawie sytuacji demograficznej Węgier. W zeszłym miesiącu ogłosił, że kobiety, które maja czworo lub więcej dzieci mogą zostać zwolnione z podatku dochodowego. I o ile hasło "Ponownie zrób rodzine wielką' (od angielskiego "Make Family Great Again") nawiązujące do "Make America Great Again" to całkiem udany zabieg, to billboardy okazały się wpadką.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.