Praca fotografa ślubnego jest ciężka. Tylko 4 proc. czasu to robienie zdjęć

Praca fotografa ślubnego jest ciężka. Tylko 4 proc. czasu to robienie zdjęć21.02.2020 10:18

Fotografia ślubna to dziedzina, która wymaga od fotografa znajomości różnych gatunków – fotoreportażu, fotografii dokumentalnej, portretowej czy nawet koncertowej. Oprócz robienia zdjęć to też obróbka i dużo zadań marketingowych. Zobacz, na co fotografowie poświęcają najwięcej czasu.

Fotografia ślubna wymaga od fotografa wielozadaniowości. Pomijając kwestię znajomości wielu dziedzin fotografii, to w przypadku firm jednoosobowych taki przedsiębiorca musi łączyć umiejętności retuszerskie z marketingiem, PR-em i często księgowością. Jeśli myślicie, że życie ”ślubniaka” to bułka z masłem i strzelanie prostych fotek na imprezie, to jesteście w ogromnym błędzie. To ciężka praca, a dzień nie trwa od 8 do 16.

Firma Your Perfect Wedding Photographer z Wielkiej Brytanii zajmuje się na co dzień prezentowaniem ofert fotografów potencjalnym klientom. Ostatnio przedstawiciele firmy przeprowadzili doroczną ankietę, w której pytają fotografów ślubnych o to, nad jakim zadaniem spędzają najwięcej czasu.

Na podstawie ponad 300 odpowiedzi zawodowych ”ślubniaków” z Wielkiej Brytanii powstała infografika, która pokazuje, że najmniej czasu przedsiębiorcy poświęcają na samo fotografowanie. 55 proc. czasu to obróbka materiału, 18 proc. to kwestie biznesowe, 11 proc. to selekcja a kwestie PR-owe to zaledwie 7 proc. czasu pracy fotografa ślubnego. Robienie zdjęć zajmuje jedynie 4 proc. czasu pracy.

Z innych pytań okazuje się, że zaledwie 59 proc. usługodawców jawnie informuje o cenach swoich pakietów na stronach internetowych. Jeśli chodzi o sprzęt fotograficzny – większość fotografów ślubnych w Wielkiej Brytanii korzysta z Canonów (40 proc.) lub Nikonów (31 proc). Tuż za nimi plasuje się Sony (22 proc.) a na samym końcu Fujifilm z wynikiem 7 proc.

W pełnych wynikach ankiety znajdziecie również inne dane: średnia ilość wykonanych reportaży wynosi 28, a uśredniony zarobek z jednego zlecenia to 1590 funtów (ok. 8110 złotych). Najpopularniejszą platformą do promowania swoich usług jest Instagram, a największym wydatkiem fotografów jest sprzęt. Jedna trzecia wszystkich ankietowanych czynnie bierze udział w konkursach fotograficznych.

A jak wygląda rynek w Polsce? Z tego, co się orientuję – kompletnie inaczej. Średni zarobek na pojedynczym zleceniu jest na pewno znacznie niższy, ale takie mamy realia. Rynek fotografii ślubnej jest przesycony, podobnie z resztą jak w innych dziedzinach. Szczerze przyznam, że podziwiam wszystkich fotografów, którzy zdecydowali się prowadzić jednoosobową działalność gospodarczą, a ich dziedziną z wyboru są śluby.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.