Prosił o pomoc kamerę monitorującą niedźwiedzie. Zgubił się w górach i tracił nadzieję

Prosił o pomoc kamerę monitorującą niedźwiedzie. Zgubił się w górach i tracił nadzieję12.09.2023 12:44
Mężczyzna był zmęczony i przemoczony. Gdyby nie kamera, mógłby błądzić godzinami. Dookoła niego były niedźwiedzie.
Źródło zdjęć: © X

Sytuacja, która wydarzyła się na Alasce, brzmi jak scenariusz z filmu. Pewien turysta zgubił się na kompletnym odludziu – bez zasięgu sieci komórkowej i bez najmniejszego pojęcia, gdzie jest. Pomogła mu współczesna technologia, czyli kamery monitorujące niedźwiedzie.

Historia, którą za chwilę poznacie, wydarzyła się na początku września w Katmai National Park na Alasce. To miejsce jest bardzo oddalone od jakichkolwiek przejawów cywilizacji, co sprawia, że ludzie bardzo chętnie podróżują tam, by odciąć się od zgiełku codzienności.

Pewien turysta wybrał się na bezludny teren, aby odpocząć. Sęk w tym, że warunki pogodowe były naprawdę niesprzyjające, a jako że w okolicy nie ma nadajników GSM, mężczyzna był pozbawiony kontaktu z kimkolwiek – choćby ze służbami ratunkowymi, które bardzo by mu się wtedy przydały.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić statyw Ulanzi Fotopro F38 Quick Relase Video Travel Tripod 3318?

Wędrowiec miał niesamowite szczęście, ponieważ w pewnej chwili natrafił na kamerę monitorującą niedźwiedzie. Urządzenie transmituje obraz na żywo i jest ogromna szansa, że ktoś go stale ogląda. Tak też było w tym przypadku. Mężczyzna skierował się w stronę obiektywu ok. godz. 15:15 i mówił, że się zgubił i potrzebuje pomocy.

Operatorzy kamery, którzy zobaczyli wołanie o pomoc, natychmiast skontaktowali się z władzami parku i przedstawili im sytuację. Około trzech godzin później ratownicy znaleźli mężczyznę na miejscu i przetransportowali go w bezpieczne miejsce. Gdyby nie kamery Explore.org, mężczyzna mógłby mieć naprawdę poważne kłopoty – same warunki pogodowe nie były jedyną przeszkodą do dalszej podróży. Żyjące w okolicy niedźwiedzie są zdecydowanie groźniejsze.

Idąc w góry, należy pamiętać nie tylko o tym, by zabrać ze sobą odpowiednie ubrania i jedzenie, ale również trzeba poinformować kogoś o planowanym wyjściu, godzinie powrotu oraz miejscu wędrówki. Wówczas służby ratunkowe będą wiedziały, gdzie szukać wędrowca i udzielić mu szybkiej pomocy.

Marcin Watemborski, redaktor prowadzący Fotoblogii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.