Rupert Murdoch rozpoczął przygodę z National Geographic od zwolnień

Rupert Murdoch rozpoczął przygodę z National Geographic od zwolnień06.11.2015 13:34
Źródło zdjęć: © © Greyloch / Flickr / [Flickr](https://www.flickr.com/photos/greyloch/)

Australijski wydawca i właściciel jednej z największych na świecie korporacji medialnej – News Corp. – niedawno wszedł w podsiadanie większości udziałów jednego z najstarszych magazynów świata. Swoje zmiany rozpoczął od masowych zwolnień.

We wrześniu tego roku 21st Century Fox wykupił 73% udziałów prestiżowego magazynu za 725 milionów dolarów. Był to nieukrywany wstrząs na rynku – Murdoch znany jest z bycia „królem tabloidów”. Jego zapędy do monopolizacji mediów są przerażające – obecnie jest właścicielem takich marek jak: The Sun, Vogue Australia, The Times czy The Daily Telegraph.

Wielu medioznawców obawia się najgorszego, a mianowicie tego, że Murdoch na stałe zmieni charakter historycznego pisma. Jego syn - James Murdoch – zapewnia, że osobiście dopilnuje, by tradycja National Geographic była kontynuowana w niezmienionej formie. Firma australijskiego barona jest znana z wprowadzania drastycznych modernizacji w przejętych mediach.

W 2007 roku News Corp. nabyło za kwotę 5 miliardów dolarów jeden z najbardziej prestiżowych dzienników giełdowych – Wall Street Journal. Zarząd Murdocha nakazał zmiany w dotąd nieruszonym wyglądzie oraz charakterze gazety. Pierwsza strona do złudzenia zaczęła przypominać New York Times z lat 2007-2011.

Politico Media donosi, że we wtorkowy poranek około 180 pracowników Nat Geo zostało postawionych przed faktem przymusowego odejścia z redakcji, a nieokreślona dotąd ilość osób usłyszała „ofertę” dobrowolnego odejścia.

Pracownicy oczekiwali mailu lub telefonów przy swoich biurkach przez cały dzień. Wezwania do działu HR były wysyłane jedno po drugim. Jednymi z najbardziej wartościowych pracowników, którzy zostali zmuszeni do odejścia byli edytorzy – Kim Hubabrd oraz Nancy Lee Ott, która była zwiazana z Nat Geo przez ostatnie 28 lat.

Proof: Michael Nichols on Never Looking Back

Znany fotograf Michael „Nick” Nichols również usłyszał propozycję nie do odrzucenia – w styczniu 2016 roku miał przejść na emeryturę. Niestety zarząd przyspieszył jego zniknięcie. Nichols powiedział, że w związku z wyprawą na najdłuższe wakacje życia był przygotowany do odejścia, ale współczuje wszystkim, których spotkało to samo, co jego. Fotograf współpracował z działem fotograficznym od 1996 roku, a od 2008 był również redaktorem prowadzącym.

Jesteśmy ciekawi jak dalej rozwinie się sytuacja legendarnego pisma, z którego niejeden z nas uczył się fotografii. Miejmy nadzieję, że James Murdoch dotrzyma słowa i National Geographic dalej będzie wiodło prym wśród czasopism przyrodniczych.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.