Rzuciłem wszystko i pojechałem w Bieszczady. Taką fotograficzną podróż polecam każdemu

Rzuciłem wszystko i pojechałem w Bieszczady. Taką fotograficzną podróż polecam każdemu16.07.2021 11:38
Szary Burek

Od zawsze marzyła mi się podróż kamperem. Nie każdego stać na kupno takiego auta, więc postanowiliśmy wspólnie z moją drugą połówką, żeby jakiegoś tanio wypożyczyć i spędzić urlop w spokoju, na łonie natury.

Zacząłem wyszukiwać w internecie, jakie są ceny wypożyczenia takiego pojazdu. Ceny w wypożyczalniach zaczynały się od 300 zł za dobę, do tego astronomiczne kaucje i jakieś ograniczające limity kilometrów. Jak się dobrze poszuka, można znaleźć tanio fajnego kamperka. Udało mi się wyrwać takiego od prywatnej osoby z ogłoszenia - 250 zł za dobę, bez żadnej kaucji. Zapłaciłem zaliczkę i zarezerwowałem go na cały tydzień.

Samochód na żywo zobaczyliśmy dopiero w dniu wyjazdu, bo jadąc w Bieszczady, kampera odebraliśmy po drodze dopiero w Radomiu. Na miejscu szybkie szkolenie, co do czego służy, gdzie co się wlewa, jak to wszystko działa i można ruszać w trasę!

[1/3]
[2/3]
[3/3]

Tak prezentował się kamper, którym podróżowaliśmy. Poczciwy staruszek, Fiat Ducato, diesel, rocznik 96, w środku łazienka z prysznicem i toaletą, kuchenka gazowa z dwoma palnikami, lodówka, stolik, kanapa, TV, na górze duże wygodne łóżko, a na dachu znajdowały się panele fotowoltaiczne. Plusem też było to, że był po generalnym remoncie silnika i miał nowe opony. Można było powolutku ruszyć w trasę.

Pierwsza nocka z pięknym widokiem. Taras widokowy ļ. To miejsce (jak i cały plan wycieczki) zaznaczyłem sobie na mapce już przed wyjazdem. Wydawało mi się, że ten punkt widokowy to idealne miejsce na nocleg. Niestety nie do końca była to spokojnie przespana noc. Zajechaliśmy tutaj około 1 w nocy, było cicho i spokojnie, do tego pusty parking, co mogło pójść nie tak?!

Źródło zdjęć: © © Szary Burek

Po drodze udało nam się odwiedzić ruiny Klasztoru Karmelitów Bosych w Zagórzu.

Tak się złożyło, że kolejne dwie noce spędziliśmy w pobliżu całkiem dobrze zachowanego, opuszczonego ośrodka wypoczynkowego. Przez chwilę się nawet zastanawialiśmy, czy się nie przespać w tym ośrodku, znajdował się tam jeszcze prąd. Ostatecznie wybraliśmy nocleg w kamperze.

Odwiedziliśmy także Połoninę Wetlińską należy ona do najpopularniejszych tras wycieczkowych w Bieszczadach. Piękny szlak z malowniczymi widokami.

Źródło zdjęć: © © Szary Burek

Bardzo fajny darmowy parking z pięknym widokiem znajduje się jakieś 5 km od zapory wodnej w Solinie. W sumie pojechaliśmy tam z zamiarem żeby na tym parkingu przenocować. Tam też zostawiliśmy auto i zanim zrobiło się ciemno, pojechaliśmy na rowerach zobaczyć słynną zaporę. Jak już wróciliśmy i posililiśmy się dobrym spaghetti, zjechało się kilka samochodów i zaczęło się robić trochę tłoczno, więc postanowiliśmy jednak zmienić miejscówkę.

My sobie bardzo cenimy spokój i pojechaliśmy kilka kilometrów dalej w bardziej ustronne miejsce.

Jak się rano okazało był stamtąd całkiem ładny widok na zaporę w Solinie.

Nasze rowery, które podróżowały z nami przymocowane z tyłu do bagażnika, przydały się między innymi przy rowerowej trasie przez malowniczy rezerwat przyrody Sine Wiry. Jest to rezerwat krajobrazowy o powierzchni 450 ha, znajdujący się na terenach dawnych wsi Łuh, Zawój i Polanki.

Źródło zdjęć: © © Szary Burek

To miejsce także wyszukałem sobie przed wyjazdem z zamiarem, aby tutaj przenocować. Bardzo fajna miejscówka, blisko rzeki i brak ludzi. Pod wieczór spacerując sobie wokół kampera i robiąc zdjęcia, zobaczył mnie jadący w kampervanie pan. Podjechał bliżej i grzecznie zapytał, czy może się dostawić obok nas i przenocować. Ostatecznie się zgodziłem.

Gdy się rano obudziłem i wyszedłem z auta zaczepił mnie nasz sąsiad. Okazało się, że on od 25 lat podróżuje po świecie, opowiadał, że nie jest nawet w stanie zliczyć ile razy w różnych krajach próbowano go w nocy okraść. Stanął obok nas dla swojego i naszego bezpieczeństwa, wiadomo w kupie siła. Pokazał mi swój samochód, w środku miał dodatkowe zabezpieczenia, podwójny alarm, pałkę teleskopową, grube łańcuchy, którymi wiąże drzwi od środka, aby złodziej jak wyłamie zamek, nie mógł ich otworzyć.

Radził nam, że jak stoimy sami w nocy na dziko, aby stawać przodem do wyjazdu, nie trzymać garnków na kuchence, jak by się zaczęło coś złego dziać, abym mógł od razu odpalić auto i ruszyć. Opowiadał także o różnych patentach na złodziei, aby przed wejściem kłaść buty o numerze 46, złodziej wtedy myśli że ktoś wielki śpi w środku i lepiej sobie darować. Po krótkiej pogawędce każdy pojechał w swoją stronę.

Jeżeli chodzi o ostatnią noc, to nie mieliśmy za bardzo pomysłu, gdzie by ją spędzić, więc stwierdziliśmy, że będziemy krążyć po pobliskich wsiach, aż znajdziemy odpowiednie miejsce do zaparkowania kampera. Ostatecznie znaleźliśmy kawałek miejsca przy starym cmentarzu wojennym w miejscowości Tuchla i tam spędziliśmy noc.

Źródło zdjęć: © © Szary Burek

Jak już wspomniałem, nigdy nie miałem do czynienia z takim autem. Niby prowadzi się je tak samo jak samochód osobowy, ale jeździ się nim troszkę wolniej, bo maksymalnie 100 km/h. Tak naprawdę to uczyłem się nim jeździć dopiero na trasie w Bieszczadach na tych krętych górzystych serpentynach i wychodziło mi to całkiem nieźle. Przez ten tydzień użytkowania kampera przejechaliśmy coś około 1000 km i wiele się nauczyliśmy, przede wszystkim, tego że trzeba oszczędzać wodę do mycia. Pojemnik miał pojemność 100 litrów i trzeba było pilnować, aby jej nie brakło. Wodę do kampera tankowałem sobie za drobną opłatą z różnych kempingów.

Na zakończenie powiem tylko tyle, że jestem mega zadowolony z tej wyprawy. Podróż kamperem to było moje marzenie już od dłuższego czasu. Udało się! I na dodatek w tak piękne miejsce jakim są Bieszczady.

Rzeczywiście okazało się, że życie w kamperze biegnie trochę innym rytmem. Trochę wolniej, trochę mniej zgrabnie. Takie inne tempo niemal zmusza nas w przejście na tryb urlopowy i nie ma odwrotu. Natomiast to, że kamper równa się jeżdżący domek i mam tu na myśli pełne wyposażenie: toaletę z prysznicem, sypialnię, kuchnię… czyli wszystko czego nam potrzeba, a nawet więcej niż byśmy się spodziewali, to daje nam rzeczywiście dużą niezależność.

Taki jeżdżący domek można, oczywiście z głową, postawić niemal wszędzie. To jest naprawdę bardzo wygodne. A Bieszczady… cóż… jeśli już byliście to wiecie, co mam na myśli mówiąc niepowtarzalny klimat. A jeśli jeszcze nie byliście to gorąco Wam polecam. Rzucić wszystko i pojechać w Bieszczady.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.