Czy Samsung wygryzie Sony z rynku produkcji matryc?

Czy Samsung wygryzie Sony z rynku produkcji matryc?20.03.2018 14:14
Marcin Falana

Samsung zwiększa produkcję matryc światłoczułych i chce zostać liderem rynku, co oznacza ostrą konkurencję dla Sony. Ciekawe, jak potoczy się ofensywa tego producenta. Myślicie, że są szansę na zmiany na arenie fotograficznej? Segment smartfonów fotograficznych może przejść niezłą rewolucję.

Według raportu serwisu Digital Trends Samsung zwiększa produkcję światłoczułych matryc ISOCELL w fabryce w Hwasung w Korei Południowej, chcąc tym samym wyjść na lidera wśród producentów sensorów.

Źródło zdjęć: © © KB
Źródło zdjęć: © © KB

Oczywiście łatwiej to powiedzieć niż zrobić, a obecny lider rynku - Sony - ma dużą przewagę nad swoim rywalem i na pewno nie odda palmy pierwszeństwa bez walki. W samym segmencie dochodowych matryc do smatrfonów, Sony ma obecnie 46 proc. udziału rynku, w porównaniu z 19 proc. udziałem Samsunga.

Mimo to, Samsung wydaje się jedyną firma, która ma technologiczne zaplecze, które pozwoli podjąć takie wyzwanie. Najnowsze aparaty, zastosowane przez Samsunga w Galaxy Note 8 i Galaxy S9 / S9 Plus oferuję świetne aparaty wyposażone w matryce własnej produkcji.

Od czasu kiedy w 2017 Samsung wprowadził markę ISOCELL wciąż wprowadza nowe produkty, które poza innowacyjnością zostały tak zaprojektowane, żeby można było je zaimplementować w różnych urządzeniach. Xiaomi wykorzystuje np. matryce Samsunga w swoich smartfonach.

Pierwszego miejsca w produkcji matryc nie da się osiagnąc tylko matrycami do smartfonów i urządzeń mobilnych. Samsung zamierza też wejść ostrzej na rynek sensorów dla branży motoryzacyjnej, gdzie czujniki CMOS coraz częściej znajdują zastosowanie szczególnie w pojazdach autonomicznych, ale nie tylko.

Tak czy inaczej większa konkurencja szczególnie między takimi gigantami jak Samsung i Sony jest dobrą wiadomością dla konsumentów i całej branży. Technologiczny wyścig powinien zaowocować jeszcze lepszymi produktami.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.