Sony przebiło Olympusa na japońskim rynku. Canon na pierwszym miejscu

Sony przebiło Olympusa na japońskim rynku. Canon na pierwszym miejscu16.01.2020 07:57

Bezlusterkowce stają się coraz bardziej popularne. Japonia, jako rynek, na którym pojawiają się nowinki technologiczne jako pierwsze, jest dobrym wyznacznikiem popularności producentów. Zobaczcie, jak obecnie plasują się liderzy rynku.

Co roku są przyznawane nagrody BCN dla firm, która świetnie radzą sobie na rynku fotograficznym. Miniony był szczęśliwy dla Canona – lidera sprzedaży w segmencie aparatów ze zintegrowanymi obiektywami, lustrzanek oraz bezlusterkowców. Japoński gigant zgarnął w tym roku wszystkie 3 nagrody.

W poprzedniej edycji konkursu pierwsze miejsce w kategorii aparatów kompaktowych otrzymał Nikon, resztę Canona. 2 lata temu liderem sprzedaży bezlusterkowców był Olympus, natomiast Canon cieszył się największą popularnością na rynku lustrzanek i kompaktów. To jednak nie wszystko.

W tegorocznych wynikach konkursu BCN Awards. Na drugim miejscu w segmencie bezlusterkowców plasuje się Sony, a na trzecim Olympus. W przypadku lustrzanek – tuż za Canonem jest Nikona a na trzecim miejscu… Ricoh ze swoimi Pentaxami! Ten wynik mnie zaskoczył, patrząc na to, że na na naszym rynku Pentax nie jest aż tak popularnym producentem sprzętu fotograficznego, a Ricoh kojarzy nam się głównie z aparatem Ricoh GR III.

Jeśli chodzi o tegoroczną kategorię aparatów kompaktowych – tu jestem zaskoczony. Na drugim miejscu jest Sony – zapewne dzięki całej linii Sony RX100, a na trzecim Nikon. Nie sądziłem, że Japończycy tak chętnie inwestują w tę firmę. Szczerze mówiąc dziwię się, że nigdzie nie widać Fujifilm – system Fujifilm X dość prężnie się rozwija, a na polskim rynku ma całkiem pokaźna rzeszę wielbicieli.

Podsumowując wyniki BCN Awards 2020 – Canon wciąż wiedzie prym. Silna pozycja lidera może jednak zostać zaburzona już niedługo na rynku bezlusterkowców. Różnica między Sony, a Canonem to zaledwie 5 proc. udziałów w rynku. Lepiej wygląda sprawa na rynku lustrzanek, gdzie między Canonem, a Nikonem jest aż 15,1 proc. różnicy. Co do aparatów kompaktowych – Canon ma aż 39,3 proc. udziałów, a Nikon 22,9 proc., więc raczej zagrożenia nie ma.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.