10 najdziwniejszych fotograficznych reklam

10 najdziwniejszych fotograficznych reklam12.05.2010 15:10
Ola Błażowska

Ostatnio przedstawiliśmy Wam nasz subiektywny ranking najlepszych 10 reklamówek fotograficznych z udziałem celebrytów. Dziś nadeszła pora na bardziej zaawansowany materiał. Pora, abyście poznali 10 najdziwniejszych spotów reklamujących sprzęt foto. Inwencja niektórych marketingowców naprawdę nas zadziwia. Niejednokrotnie wykrzykniecie staropolskie ale o co kaman?!

Ostatnio przedstawiliśmy Wam nasz subiektywny ranking najlepszych 10 reklamówek fotograficznych z udziałem celebrytów. Dziś nadeszła pora na bardziej zaawansowany materiał. Pora, abyście poznali 10 najdziwniejszych spotów reklamujących sprzęt foto. Inwencja niektórych marketingowców naprawdę nas zadziwia. Niejednokrotnie wykrzykniecie staropolskie ale o co kaman?!

W drugiej odsłonie naszego zestawienia kierowaliśmy się absurdem spotów, ich dowcipem sytuacyjnym, zastanawialiśmy dlaczego jego twórcy posądzali widzów o to, że własnie dzięki tak dziwnym reklamom skuszą się na zakup sprzętu. Okazało się, że w tym biznesie występuje wyjątkowa demokracja: nietypowe i nietrafione podejście do tematu zdarza się niezależnie od strefy geograficznej. Niektóre reklamy urzekają swoim absolutnym przedawnieniem, pokazują, jak bardzo zmienił się świat i technologia na przestrzeni zaledwie pięćdziesięciu lat. No to w drogę!

  1. Praktika

Dwie kluchowate postacie przemierzają animowany świat, oczywiście w towarzystwie swoich aparatów Praktika. Dawniej reklamy potrafiły trwać naprawdę długo... Ale kobiety (sądząc po tym spocie), posiadały iście rubensowskie kształty.

  1. Praktika, późne lata 80te

"Praktika BX Zwanzig" spada nam dosłownie z nieba. Na wypadek problemów z pamięcią krótkotrawałą u widza, lektor niezmordowanie powtarza wciąż nazwę marki. Aparatem sfotografujemy i pędzący samochód i goryla i oczywiście nagą kobietę (Praktika kontynuuje swe tradycje z pierwszego spotu). W zakłopotanie wprawia nas jedynie tajemnicza sowa, pojawiająca się w 0:53 sekundzie reklamy...

  1. Denevi Camera

Sklep ze sprzętem reklamuje się pokazując... wybuch aparatu. Parafrazując znaną polską reklamę Plusa z udziałem kabaretu Mumio, jest to metafora (trudne słowo) i alegoria (jeszcze trudniejsze słowo), pokonanie bariery wysokich cen sprzętu. Mamy wrażenie, że Spike Jonze musiał w dzieciństwie oglądać tę reklamówkę. Inaczej nie nakręciłby tego klipu.

Vintage Denevi Camera Commercial #12

  1. Casio Exilim

Wyraźny wyświetlacz i wielokrotny cyfrowy zoom powiększenia tylko czasem okazują się przydatne. Czy po czymś takim odważylibyście się kupić ten kompakt? Czasem chyba lepiej widzieć mniej...

  1. Fujifilm

Szczerze przyznajemy, że nie wiem o co chodzi w tym spocie. Ale pies myślący po japońsku  i podnoszący brew w grymasie wystarczająco nas przeraża.

Funny Fuji Film Commercial

  1. Samsung viral

Z pewnością wielu z Was kojarzy ten viral telefonu Samsung Omnia. Stworzono również podobną reklamę w konwencji "unboxing" dla aparatu Samsung WB 1000. Trafia tu jako ciekawostka z dodatkowym plusem za ciekawą puentę.

Samsung Magic Box (Viral commercial WB1000)

  1.  Sony CyberShot

Co zrobi zombie z aparatem cyfrowym? Szczerze mówiąc, zupełnie nas nie dziwi, że ta reklama została zbanowana.

banned sony camera commercial

Nadchodzi czas na wielką trójkę. Absolutne perełki w nietypowym spojrzeniu na konwencję reklamy.

  1. Polaroid

Brązowy medal otrzymuje Polaroid za bezwzględnie niekonwencjonalne i odważne podejście tematu. Dodatkowo piękne, filmowe zdjęcia.

Penis Polaroid Commercial

  1. Polaroid/Gondry

Wcześniej pojawiło się już nazwisko Spike'a Jonze'a. Tym razem przyszła pora na Michel'a Gondry, który wszystko, co filmuje, kręci w swój własny, niepowtarzalny sposób. Tak samo jest z jego reklamą Polaroida. Japońska metropolia, ogromne wieżowca, anonimowi pracownicy i... bezcenny smak zemsty jednego z nich. Tak Gondry postanowił pokazać swoją wizję hasła "Live for the moment".

M.Gondry - Resignation (Polaroid commercial)

  1. Pentax

Brak nam słów. Absolutne zdziwienie. Nie wiemy o co chodzi. Okrzykiem "łajdodajo!" Pentax zdobywa pierwsze miejsce w rankingu dziwnych reklam:

Vintage Pentax Commercial

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.