Wpadka Apple. Aparat w iPhone’ie 14 Pro Max za ponad 7 tys. nie działa poprawnie

Wpadka Apple. Aparat w iPhone’ie 14 Pro Max za ponad 7 tys. nie działa poprawnie19.09.2022 09:13
iPhone 14 Pro ma problemy z głównym aparatem.
Źródło zdjęć: © Fotoblogia

Linia najnowszych iPhone’ów 14 Pro jest marzeniem wielu twórców treści – zwłaszcza influencerów. Dzięki zachwalanym przez producenta funkcjom aparatu, mamy mieć możliwość tworzenia materiałów świetnej jakości. Jak się okazuje, istnieje jednak poważny problem. Sprawdziliśmy, czy to prawda.

Na Twitterze, Reddicie czy TikToku pojawia się wiele wpisów wściekłych użytkowników iPhone 14 Pro oraz Pro Max, którzy narzekają, że ich świeżutki sprzęt nie działa tak jak należy. Apple obiecywało, że wideo będzie niezwykle stabilne i ostre jak żyleta, tymczasem jest kompletnie inaczej. 

W najnowszych smartfonach Apple z dopiskiem "Pro" zostały zastosowane zupełnie nowe, większe matryce, wyposażone w optyczny system stabilizacji obrazu. Okazuje się, że problem występuje z głównym aparatem. Po włączeniu aplikacji jak Snapchat, Instagram czy TikTok i próbie nagrania wideo, obraz zaczyna drgać w niekontrolowany sposób. Nie trzeba nic robić, a "efekt" przypomina nagranie podczas trzęsienia ziemi. Dodatkowo słychać warczenie układu.

Jeden z członków naszej redakcji jest szczęśliwym posiadaczem iPhone’a 14 Pro i postawiliśmy sprawdzić, czy problem faktycznie występuje. Po włączeniu Facebook Messengera i uruchomieniu opcji nagrywania filmu, obraz zaczął się trząść, a smartfon wydawał niepokojące odgłosy. Próbowaliśmy później powtórnie wywołać ten efekt, uruchamiając inne aplikacje, ale nie udało się go powtórzyć. Niestety próby nie udało się nagrać, więc musicie wierzyć nam na słowo. 

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić słuchawki Acefast T6?

Jako eksperci z dziedziny fotografowania, wnioskujemy, że problem dotyczy kwestii stabilizacji obrazu. Nie jesteśmy jednak w stanie stwierdzić, czy chodzi o mechaniczną stabilizację matrycy, czy programową. Błąd może występować w samym sprzęcie, jak i oprogramowaniu, ale patrząc na to, że dzieje się to jedynie podczas korzystania z zewnętrznych aplikacji (w aplikacji Aparat nie ma problemu), podejrzewamy, że to błąd sterownika stabilizacji optycznej

Arek sprawdził opisywany błąd i ten faktycznie występuje., Źródło zdjęć: © Fotoblogia
Arek sprawdził opisywany błąd i ten faktycznie występuje.
Źródło zdjęć: © Fotoblogia

Jeśli to faktycznie problem programowy, aktualizacja oprogramowania (w tym sterowników) powinna załatwić sprawę. Jeśli jednak mamy do czynienia z błędem sprzętowym, Apple naraża się na milionowe koszty w kwestii fizycznej wymiany lub naprawy wspomnianego podzespołu. Niezła wpadka, patrząc na to, że ceny iPhone 14 Pro zaczynają się od 6,5 tys. złotych, a iPhone 14 Pro Max od 7,2 tys. 

Opis aktualizacji iOS do wersji 16.0.1., Źródło zdjęć: © Apple
Opis aktualizacji iOS do wersji 16.0.1.
Źródło zdjęć: © Apple

Dodajmy, że w aktualizacji oprogramowania do wersji iOS 16.0.1 nie ma wzmianki na temat wyżej wspomnianego błędu. Teoretycznie jednak aktualizacja może rozwiązywać problem, ponieważ członek naszej redakcji nie miał styczności z błędem, odkąd ją zainstalował. Co ciekawe, software jest dostępny jedynie dla najnowszych iPhone'ów. Linia iPhone'ów 12 wciąż pracuje na iOS 16.0 i jest dla niej dostępna aktualizacja.

Na tę chwilę nie wiadomo, jak wielu użytkowników dotyka ten problem – trudno określić czy to globalny błąd, czy występuje tylko w konkretnej serii iPhone’ów 14 Pro.

Marcin Watemborski, redaktor prowadzący Fotoblogii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.