Xiaomi planuje wykupić GoPro. Czy Chińczykom się to uda?

Xiaomi planuje wykupić GoPro. Czy Chińczykom się to uda?16.04.2018 08:18
Źródło zdjęć: © © JK

GoPro to firma, która zasłynęła na rynku produkcją kamerek sportowych. Od ponad 2 lat jednak zmaga się z problemami finansowymi. Ratunkiem dla marki może być wykupienie jej przez chińska firmę Xiaomi, która m.in. również produkuje kamerki sportowe. Czy GoPro przestanie istnieć?

GoPro jest producentem kamerek sportowych oraz dronów. W 2016 firma zaczęła notować znaczny spadek wartości akcji. Z 90 dolarów (2014) cena akcji zeszła na zaledwie 5 dolarów. Firma okazała się być interesującym celem dla chińskiego giganta technologicznego – Xiaomi.

Xiaomi to producent smartfonów, kamerek sportowych, aparatów fotograficznych, dronów oraz różnych innych produktów. Nawet rowerów elektrycznych! Jest bezpośrednim konkurentem GoPro – znanej marki, która na rynku wyrobiła sobie swoją renomę. Patrząc na obroty GoPro, nie dziwi fakt, że Xiaomi jest zainteresowane ich rozwiązaniami. Na pewno wpłynęłoby to na rozwój jednego z segmentów firmy.

Obecne przychody GoPro wynoszą niewiele powyżej 1 miliarda dolarów, natomiast Xiaomi zanotowało je na poziomie 15 miliardów rocznie. Prezes pierwszej z firm - Nick Woodman - oficjalnie powiedział, że jest otwarty na propozycje biznesowe. Międzyczasie GoPro próbowało również ratować sytuację, wypuszczając GoPro HERO za 200 dolarów. Jest to budżetowa wersja kamerki sportowej, która trochę jednak odbiega od tego, do czego przyzwyczaił nas producent.

Według Bloomberga zakup GoPro przez Xiaomi to tylko podejrzenia. Póki co, wiemy, że Chińczycy są zainteresowani produktem Amerykanów, jednak nie chcą przepłacać. Jak donosi The Information – lider rynku dronów, DJI, również pojawił się w dyskusjach, lecz firma nie wykazała jakiegokolwiek zainteresowania, ze względu na brak dostrzegania w GoPro potencjału biznesowego.

Gdy GoPro było na szczycie swojej kariery, wartość rynkowa firmy wynosiła około 10 miliardów dolarów. Teraz sytuacja jest znacznie gorsza, ponieważ jest to zaledwie 795 milonów. Ponad 10-krotny spadek wartości na pewno nie zapowiada nic dobrego.

Z biznesowego punktu widzenia – wykupienie GoPro pozwoliłoby Xiaomi wejść na natywny rynek amerykański, który uwielbia nowe technologie. Oprócz zarobku, zapewne wpłynęłoby to na wizerunek firmy, która nie jest tam najlepiej postrzegana. Nie pozostaje nic, tylko czekać na dalsze ruchy Chińczyków. Zobaczymy, co z tego wyniknie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.