Zabrakło ci miejsca w Zdjęciach Google? Jak zwiększyć przestrzeń dyskową?

Zabrakło ci miejsca w Zdjęciach Google? Jak zwiększyć przestrzeń dyskową?01.06.2021 11:57

Jakiś czas temu ostrzegaliśmy przed działaniami Google, które zaowocowały zmniejszeniem bezpłatnej przestrzeni dyskowej w usługach Google – Gmailu, Dysku oraz Zdjęciach. Oto, co należy zrobić, gdy zabrakło miejsca na nowe pliki.

Nowa polityka Google – mniej za darmo

1 czerwca 2021 roku weszła w życie zmiana w pojemności bezpłatnej przestrzeni dyskowej. Nie jest ona już nielimitowana, a ograniczona do 15 GB chmury danych, która dzielona jest na 3 usługi: Gmail, Dysk Google oraz Zdjęcia Google.

Po przekroczeniu limitu, w przypadku Gmaila nie będzie możliwe wysyłanie ani odbieranie nowych wiadomości, a przychodzące będą zwracane do nadawcy. Jeśli użytkownik nie będzie logował się na Gmaila lub będzie przekraczał limit przez co najmniej 2 lata, e-maile mogą zostać usunięte.

W przypadku przestrzeni Dysku Google – nie będzie można synchronizować ani przesyłać nowych plików. Użytkownik utraci możliwość tworzenia nowych plików w Dokumentach, Arkuszach, Prezentacjach, Rysunkach, Formularzach oraz usłudze Jamboard. Podobnie jak w przypadku Gmaila – jeśli nie będziecie się logowali lub będziecie przekraczali limit przez co najmniej 2 lata, treści, których to dotyczy mogą zostać usunięte.

Jeśli skończy się limit danych, nie będzie można też przesyłać zdjęć ani filmów do usługi Zdjęcia Google. Jeśli chcemy przesłać nowe filmy lub zdjęcia, można utworzyć kopie zapasową danych w wysokiej jakości (ale mniejszej rozdzielczości) albo włączyć synchronizowanie. Tak samo, jak w pozostałych przypadkach – po przekroczeniu limitu danych lub nielogowaniu się przez 2 lata, wszystkie zdjęcia i filmy mogą zostać usunięte.

Zarządzanie danymi w Zdjęciach Google

Dzięki narzędziu do zarządzania przestrzenią dyskową, można sprawdzić ilość dostępnego miejsca, zwolnić je lub dokupić pakiet dodatkowego miejsca.

Po to, by dobrze nadzorować Zdjęcia Google, należy mieć najnowszą wersję aplikacji. Po jej otwarciu i zalogowaniu się na swoje konto, w prawym górnym rogu należy kliknąć inicjał, przejść do zakładki Ustawienia Zdjęć -> Kopia zapasowa i synchronizacja -> Zarządzaj miejscem na dane. Na górze znajdzie się informacja o zapasie przestrzeni dyskowej na nowe pliki.

Jeśli chcesz zwolnić miejsce na dane, w tej samej karcie przejdź do sekcji "Sprawdź i usuń". Po wybraniu elementów, które mają zostać usunięte możesz przenieść je do kosza.

Kupowanie dodatkowego miejsca w Zdjęciach Google

Zakupu dodatkowej przestrzeni dyskowej można dokonać bezpośrednio z poziomu aplikacji. Wystarczy wejść w Ustawienia Zdjęć -> Kopia zapasowa i synchronizacja -> Kup miejsce. Po wybraniu pakietu oraz formy płatności pojawi się przycisk "Subskrybuj".

Zmiany pakietu lub anulowania subskrypcji można dokonać za pośrednictwem Sklepu Play.

Pakiety, ceny i zakres subskrypcji

Usługa Google One to nazwa nowej subskrypcji abonamentowej koncentrującej się wokół przestrzeni dyskowej Google. W opcji bezpłatnej użytkownika ma dostęp jedynie do 15 GB miejsca w chmurze, które dzielone jest na Gmail, Dysk Google oraz Zdjęcia Google.

Pakiety płatne zapewniają nie tylko dodatkową przestrzeń dyskową, ale również:

  • Pomoc ekspertów Google
  • Opcję dodania rodziny
  • Dodatkowe korzyści dla użytkowników

Ceny kształtują się następująco:

  • 100 GB – 8,99 zł miesięcznie lub 89,99 zł rocznie
  • 200 GB – 13,99 zł miesięcznie lub 139,99 zł rocznie
  • 2 TB – 46,99 zł miesięcznie lub 469,99 zł rocznie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.