Zdania, których fotografowie nie znoszą

Zdania, których fotografowie nie znoszą11.10.2014 07:02
© Snapstudio / www.snapstudio.eu
Marcin Falana

Praca fotografa bywa przyjemna, jednak jest też często ciężkim zajęciem, wymagającym żmudnego budowania efektu albo gonitwy za ciekawym ujęciem, decydującym momentem, interesującym obrazem. Poza tym mamy do czynienia z klientem, który często sprawdza naszą powściągliwość zawodową. Gdy my dla dobrego zdjęcia stajemy na głowie.

Ile razy spotkaliście się z ciekawskim wujkiem na ślubie czy junior Brand Managerem z agencji reklamowej, którzy chcieli pochwalić się swoją wiedzą fotograficzną lub dogadać szczegóły zamawianych zdjęć. Zebraliśmy kilka najgorszych gaf jakimi raczą nas klienci. Macie swoje ulubione, piszcie w komentarzach.

Shit People Say to Photographers

„Twój aparat robi świetne zdjęcia"

Oczywiście aparat pomaga, szczególnie przy wymagających zdjęciach, jednak to nie znaczy, że fotograf nie wykonałby identycznych zdjęć innym sprzętem.

„Nie możesz tego wyfotoszopować?"

Ludzie przeceniają możliwości Photoshopa, szczególnie gdy ktoś jest tylko fotografem, a nie grafikiem. Zresztą jak można coś zrobić światłem, czy ustawieniem to po co siedzieć przed komputerem!?

„Czy mogę też dostać odrzucone zdjęcia?"

Odrzucone zdjęcia zazwyczaj są odrzucone bo nie są udane, klienci myślą, że ukrywamy najlepsze kadry, a my nie pokazujemy najgorszych.

„Nie lubię jak mi ktoś robi zdjęcia"

Ja nie lubię jeździć autobusem, jednak gdy nim jadę nie oznajmiam o tym kierowcy.

„Chciałbym Cie zaprosić na urodziny, przyjęcie, wesele, weź ze sobą aparat."

Nikt nie lubi pracować po godzinach, a szczególnie na spotkaniu towarzyskim.

„Dlaczego tło jest takie rozmazane?"

Ponieważ specjalnie używamy jasnych obiektywów, które dają taki efekt i pozwalają fotografować w słabym oświetleniu. W portrecie i nie tylko, nie wszystko musi być ostre.

„Możesz zrobić czarno-białe ale zostawić kolorowe oczy?"

Fotografowie nie są fanami kiczowatych, popularnych efektów, które każdy amator jest w stanie uzyskać w smartfonie.

„Wydrukuje zdjęcia w supermarkecie"

Nie po to obrabialiśmy zdjęcia, eksportowaliśmy je do dużych plików, żeby klient poszedł je wywołać w najtańszym labie w supermarkecie.

„Masz taką łatwą pracę, po prostu klikasz cały dzień"

Jeden dzień klikania aparatem, a potem często kilka dni klikania myszką, niestety nie jest tak różowo.

„Możesz zdjąć znak wodny, chciałem wydrukować zdjęcie z twojej galerii?"

To trochę tak jak poprosić piekarza, żeby rozdawał chleb.

„Będziesz miał do portfolio"

Oczywiście na początku trzeba zapłacić frycowe i zebrać portfolio, jednak gdy już je mamy, to prace do portfolio nie mogą być przeciętnym zamówieniem.

„Mój smartfon robi lepsze zdjęcia niż twój aparat"

Mimo że smartfony robią już bardzo dobre zdjęcia, wszystkie poważne zamówienia fotograficzne wykonujemy poważniejszymi aparatami, które dają większe możliwości zarówno pod względem jakości zdjęć jak i ergonomii pracy.

A jakie są Wasze zdania, których nie znosicie?

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.