Ikea przedstawia XVIII wieczną wersję Instagrama

Ikea przedstawia XVIII wieczną wersję Instagrama04.08.2016 12:18
Źródło zdjęć: © © Ikea / [Youtube](https://www.youtube.com/watch?v=2BXRGzjo1_Q)
Mikołaj Rożek

Fotografowanie każdego posiłku i udostępnianie w social mediach to trend, który się kocha lub nienawidzi. Ikea pokazuje, jak mogłoby to wyglądać przed wynalezieniem aparatów. Ze znanym tej marce przymrużeniem oka.

Nowa kampania reklamowa firmy Ikea w prześmiewczy sposób wypomina, jak trendy społecznościowe mogą zaburzać codzienne sytuacje. Zamiast spokojnie zjeść posiłek z bliskimi, czas poświęcany jest na zrobienie zdjęć. Oczywiście nie zawsze udaje się uchwycić za pierwszym razem idealny kadr. Potem trzeba wrzucić na Instagrama, Facebooka, Twittera, Snapchata, Google+. Nie zapominajmy o pięknym opisie oraz hashtagach, bez tego nie ma co wrzucać zdjęcia.

IKEA - Let's Relax

W filmiku zrealizowanym na potrzeby kampanii widzimy rodzinę przygotowaną do spożycia kolacji. Po strojach zgromadzonych oraz aranżacji wnętrza można zgadnąć czas akcji na mniej więcej XVIII wiek. Gdy dzieci próbują zacząć jeść, powstrzymuje je ojciec i wzywa... malarza. Starszy pan, szybko tworzy olejny obraz pokazujący stół zastawiony jedzeniem. Co dzieje się dalej, przypomina sceny z parodii w stylu "Nagiej Broni".

Źródło zdjęć: © © Ikea / [Youtube](https://www.youtube.com/watch?v=2BXRGzjo1_Q)
Źródło zdjęć: © © Ikea / [Youtube](https://www.youtube.com/watch?v=2BXRGzjo1_Q)

Służący biegają z obrazem pokazując go różnym ludziom, którzy oceniają kciukiem w górę lub w dół. Na sam koniec zmęczeni wracają do swojego pracodawcy z dobrą wiadomością, wszystkim się podobało. W ostatniej scenie widzimy już współczesną rodzinę próbującą zjeść kolację, ale najpierw tata musi sfotografować smartfonem pieczonego kurczaka. Kilka razy.

Źródło zdjęć: © © Ikea / [Youtube](https://www.youtube.com/watch?v=2BXRGzjo1_Q)
Źródło zdjęć: © © Ikea / [Youtube](https://www.youtube.com/watch?v=2BXRGzjo1_Q)

W śmieszny sposób wytknięto nam pogoń za trendami, które ani są pożyteczne, ani artystyczne, ani rozwojowe. Dzielenie się zdjęciami posiłków raczej na tym nie ucierpi i nie zmaleje, ale może kilku osobom da do zrozumienia, że nie liczy się idealny kadr talerza, ale że dzielimy ten talerz z kimś bliskim.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.