Zdjęcia na Instagrama. Nie liczy się prawda -  grunt, żeby było "ładne"

Zdjęcia na Instagrama. Nie liczy się prawda - grunt, żeby było "ładne"22.08.2019 09:24
Źródło zdjęć: © © Rianne Meijer / [Instagram](https://www.instagram.com/rianne.meijer/)

Instagramerka Rianne Meijer, która ma ponad 409 000 obserwujących, od jakiegoś czasu pokazuje, jak wygląda rzeczywistość tworzenia treści do internetu. Jedno od drugiego różni się niesamowicie, co pokazuje, jak bardzo ludzie kochają małe oszustwa.

Fotografia kłamie. Zwłaszcza jeśli mówimy o mediach społecznościowych i tworzeniu treści pod kątem różnych portali. Instagram, Facebook, Snap – wszędzie zobaczymy wiele nieprawdziwych sytuacji i zdjęcia robione tylko na pokaz. Chociaż te również wymagają niemałej pracy, by stworzyć ujęcie, które przyciągnie obserwujących.

Instagramerka Rianne Meijer zajmuje się tematami mody i urody. Na jej koncie zobaczycie pełno pięknych zdjęć, a gdy klikniecie w prawo, pojawi wam się zdjęcie zakulisowe, które niekoniecznie jest idealne. Patrząc na ilość wrzutek, można wywnioskować, że praca influencera to naprawdę dużo roboty i starań o to perfekcyjne zdjęcie. Wiadomo – trzeba zadbać o atrakcyjny dla oka zachód słońca, ładnie ułożone jedzenie na talerzu oraz swój wygląd. W pamięć zapadło mi jedno ważne zdanie, które usłyszałem odnośnie tworzenia treści internetowych: ”Po pierwsze - nie bądź brzydki”. Odbiorcy uwielbiają obserwować czyjeś ”ładne_życie.jpg”, niekoniecznie prawdziwe.

Koniec końców, Riane Meijer wspomniała, że "reality check" (ang. kontrola rzeczywistości) to jej nowy projekt, wokół chce zbudować społeczność. Po raz kolejny mamy do czynienia z działaniem stricte biznesowym. Gdy masz społeczność – masz odbiór. Jak masz odbiór, masz klientów, dla których możesz robić dedykowane treści i na tym zarabiać. To proste.

Obserwując różne konta na Instagramie, zastanawiałem się, jakie są wspólne mianowniki. Pokrótce i w punktach wygląda to mniej więcej tak:

  • Bądź atrakcyjną młodą kobietą (lub przystojnym facetem).
  • Pokaż swoje życie w jak najbardziej modny sposób.
  • Pokazuj swoje zdjęcia z podróży.
  • Dużo się uśmiechaj.
  • Dbaj o nienaganny makijaż i idealny strój.
  • Rób sobie zdjęcia w wylansowanych miejscach.
  • Koniecznie zadbaj o pokazanie swojej miłości do zwierząt.

W większości przypadków to działa. Jak natomiast jest z fotografami? Konta, która mają spore zasięgi i wielu obserwujących, często realizują podobne założenia. Zobaczymy tam naprawdę wiele roznegliżowanych atrakcyjnych kobiet lub coś uważanego za kontrowersyjne przez mainstream. Oczywiście zdarzają się wyjątki, gdzie po prostu świetny fotograf robi swoją robotę tak, jak to czuje. Przy tworzeniu treści internetowych musimy rozgraniczyć ten content od twórczości artystycznej. ”Robienie internetów” to nie fotografia, a horyzontalny użytkownik nie jest wyrafinowanym znawcą sztuki. Smutna prawda i znak czasów.

Przy prowadzeniu kont społecznościowych każdy z nas musi obrać swoją drogę i zbudować wokół siebie markę. Ludzie musza kojarzyć coś charakterystycznego i trafiającego w ich gusta. Nikogo nie będzie obchodziło to, czy godzinami siedzisz w studio i dopracowujesz nowy sposób oświetlenia, skoro może dostać gorszej jakości treść, która jest wzbogacona prostą estetyką.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.