Samyang 20 mm f/1.8 i 20 mm T/1.9 ED AS UMC - jasny, manualny szeroki kąt do pełnej klatki

Koreański producent zgodnie z obietnicą zaprezentował trzeci z kolei nowy model obiektywu. Samyang 20 mm f/1.8 powinien być przydatnym narzędziem do zdjęć krajobrazowych, architektury czy wnętrz.

Samyang 20 mm f/1.8 i 20 mm T/1.9 ED AS UMC

Samyang 20 mm f/1.8 i 20 mm T/1.9 ED AS UMC (© Samyang)

Samyang 20 mm f/1.8 ED AS UMC i jego filmowa wersja 20 mm T/1.9 ED AS UMC to nowe, manualne, stałoogniskowe obiektywy szerokokątne stworzone z myślą o pełnoklatkowych lustrzankach cyfrowych. Jasne obiektywy mają znaleźć zastosowanie głównie w fotografii krajobrazowej oraz architektury i wnętrz. Ze względu na jasność f/1.8 mogą także przydać się do stosowania w trudnych warunkach oświetleniowych.

Nowe obiektywy Samyang 20mm f/1.8 składają się z 13 elementów ułożonych w 12 grupach, w skład których wchodzą 2 soczewki asferyczne i 3 soczewki o wyjątkowo niskiej dyspersji, które minimalizują aberrację i niepotrzebne rozpraszanie światła. Minimalna odległość ostrzenia wynosi 0,2m, co w rezultacie zwiększa wszechstronność obiektywu.

Koreański producent zapowiedział w lipcu, że w najbliższym czasie zaprezentuje 5 nowych obiektywów - po jednym modelu w każdy poniedziałek. Dotychczas swoje premiery miały modele Samyang XEEN 135 mm T 2.2 i Samyang 35 mm f/1.2 ED AS UMC CS w wersji dla fotografów i filmowców. Samyang 20mm f/1.8 jest trzecią z kolei premierą, zatem czekamy jeszcze na dwa nowe obiektywy.

Zobacz również: Jak korzystać z narzędzi korekcji obiektywu w Adobe Photoshop?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Hasselblad i Lenovo Moto, czyli kolejny romans legendy ze smartfonem Laowa 12 mm f/2.8 – elegancki jasny maluch, pozbawiony dystorsji Samyang 35 mm f/1.2 ED AS UMC CS i 35 mm T/1.3 ED AS UMC CS - jasne obiektywy do bezlusterkowców Nikon Coolpix W100 - wodoodporny kompakt na wakacje BenQ PV270 to nowy monitor z matrycą IPS o 99% pokryciu przestrzeni Adobe RGB Samyang AF 50 mm f/1.4 FE – wiemy kiedy i w jakiej cenie będzie dostępny w Polsce Samyang XEEN 135 mm T 2.2 to pierwszy z 5 nowych obiektywów Koreańczyków Aurora Aperture - nowe filtry UV i polaryzacyjne wykonane z Gorilla Glass 3 DJI Zenmuse Z3 - pierwszy dron z zoomem optycznym Niedługo zobaczymy 5 nowych obiektywów od firmy Samyang DJI i Hasselblad stworzyły fotograficznego drona ze średnioformatową matrycą o rozdzielczości 50 Mpix 8K Helium - nowa matryca 8K Super 35mm od RED Hoya HD3 - nowe, wytrzymałe filtry UV i polaryzacyjne, które obsługują duże rozdzielczości Nowy system wyzwalania lamp błyskowych dla systemu Sony Alpha Zeiss Planar T* FE 50 mm f/1.4 ZA - nowy obiektyw do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony Makro do GoPro, którym można fotografować mrówki Fujifilm X-T2 - profesjonalny bezlusterkowiec z matrycą APS-C Meyer-Optik Trimagon 95 mm f/2.6 - klasyczna portretówka do najbardziej wymagających aparatów Średnioformatowy bezlusterkowiec Fujifilm już we wrześniu Do Hasselblada X1D nie będzie obiektywów zmiennoogniskowych Jedna, by rządzić nimi wszystkimi. Fomei Digitalis PRO S sprawdzi się w kręceniu i fotografowaniu Nowe przenośne dyski Adata - odporny HD700 i smukły HV620S Fujifilm Instax Share SP-2 - mobilna drukarka na wkłady Instax mini z rozdzielczością 320 dpi Znamy cenę bezlusterkowca Sigma sd Quattro

Popularne w tym tygodniu:

Sony zaprezentowało reporterski aparat bezlusterkowy Sony A9 i obiektyw Sony FE 100-400mm f/4.5-5.6 GM OSS 16 obiektywów i 52 megapiksele w kieszeni. Wiemy, jak będzie wyglądał aparat Light L16 Nikon D7500 kontra Nikon D500. Podpowiadamy, który wybrać DJI i Hasselblad znowu razem. Oto latający średni format ze 100 Mpix na pokładzie GoPro Fusion – sferyczna kamera VR, kręcąca w rozdzielczości 5.2 K. Czy to rozwiąże problemy firmy? Instax Square SQ10 pozwoli na cyfrową obróbkę i robienie zdjęć w kwadracie Panasonic TZ90 - kieszonkowy superzoom z 4K i 30-krotnym zoomem Dell UltraSharp 27 to ich pierwszy monitor 4K z HDR i Adobe RGB Aurora Aperture pokazuje niesamowity, 16-stopniowy, tylny filtr ND do systemu Canona Fujifilm GF 110 mm f/2 oraz 23 mm f/4 - portretówka i szeroki kąt do średniego formatu Fujifilm GFX YI 360 VR - osobista kamera do filmów sferycznych 5,7K i streamingu 2,5K LOMOgeek, czyli Borys i przyjaciele rozmawiają o nowościach sprzętowych