Nowe, przenośne panele LED Quadralite Thea mogą być zasilane z baterii, a dwa z nich oferują krawędziowe podświetlanie

Thea LED to nowe panele ledowe od Quadralite, które wyróżniają się niewielkimi rozmiarami oraz możliwością zasilania z akumulatora, a dwa z nich to panele z krawędziowym podświetlaniem.

W ofercie marki Quadralite pojawiła się zupełnie nowa linia produktów, poszerzająca gamę lamp światła ciągłego. Od teraz, oprócz bardzo popularnej i cenionej przez użytkowników lampy VideoLED 600, Quadralite oferuje także szeroką gamę paneli LED. Wszystkie nowe produkty mogą być zasilane z akumulatorów, są łatwe do przenoszenia, nieskomplikowane w obsłudze oraz odznaczają się mnogością funkcji i możliwych zastosowań.

Dodatkowo w ofercie Quadralite pojawia się akumulator Reporter PowerPack 58, który może być stosowany jako źródło zasilania dla nowych paneli LED oraz lamp błyskowych z serii Reporter 180/360/360 TTL.

Quadralite Thea 500 LED

Quadralite Thea 500 jest najmocniejszym z nowych paneli, który został wyposażony w aż 504 diody LED o wysokim współczynniku CRI ≥95 (TLCI>94). Jego niewątpliwą zaletą jest niewielka masa wynosząca 720g, co sprawia, że może być montowany nie tylko na statywach, ale też bezpośrednio na aparatach i rigach kamerowych.

Quadralite Thea 500 LED

Panel nie posiada regulacji temperatury barwowej światła, a cała jego powierzchnia wypełniona jest identycznymi diodami. Skutkuje to tym, że panel jest bardzo wydajny pomimo niewielkich rozmiarów i może z powodzeniem służyć zarówno fotografom jak i filmowcom. Temperatura barwowa światła emitowanego przez Thea 500 LED wynosi ok. 5600K (+/-100K). W zestawie dostarczane są dwa filtry: mleczny (niezmieniający temperatury barwowej, zmiękczający) oraz żółty (pozwala dopasować światło panelu do większości halogenowych źródeł oświetlenia 3500K).

Quadralite Thea 500 LED

Panel posiada ponadto wbudowane wrota, które pozwalają ograniczać strumień światła, jeżeli zachodzi taka potrzeba. Zestaw Thea 500 LED zawiera dwa filtry, zasilacz sieciowy, głowicę, uchwyt ręczny oraz pilot zdalnego sterowania. Zasilanie panelu może odbywać się dwojako: akumulatorowo lub sieciowo (przez dołączony do zestawu adapter sieciowy). Takie rozwiązanie sprawia, że panel może pracować stacjonarnie na statywie i służyć jako oświetlenie studyjne, a gdy zachodzi potrzeba, można go wykorzystać poza studiem i zasilać bateriami. Tylny panel zaopatrzony jest w zestaw dwóch gniazd, pozwalających na wpięcie akumulatorów kamerowych w standardzie Sony NP-F970 (7,4V). Oprócz nich panel może pracować z wykorzystaniem akumulatorów Quadralite PowerPack 581.

Quadralite Thea 500 LED

Zobacz również: Zdjęcia ze smakiem, czyli fotografia kulinarna - sprzęt, światło, dodatki i sztuczki

Montaż Thea 500 LED do statywu czy też rigu kamerowego może być przeprowadzony za pomocą jednej z trzech śrub ¼ cala usytuowanych na bokach panelu. Daje to bardzo dużą elastyczność i swobodę w doborze zorientowania panelu. Można go dzięki temu ustawić bez kłopotów w pozycji pionowej lub poziomej. Ponadto w zestawie dostarczana jest niewielka, ale niezwykle użyteczna, głowica dwukierunkowa, posiadająca regulację kąta nachylenia panelu. Jeżeli Thea 500 LED będzie wykorzystywany jako źródło światła trzymane w rękach, to w tej sytuacji przyda się dodatkowy uchwyt ręczny, który także jest dostarczony w pudełku.

Quadralite Thea 500 LED

Fabryczny zestaw zawiera także pilot zdalnego sterowania, za którego pośrednictwem można sterować jasnością oraz włączać/wyłączać panel w razie potrzeby. Sterowanie radiowe, w jakie zaopatrzone są panele Thea 500 LED, pozwala na wykorzystanie jednego z 16 kanałów i przypisywanie paneli do jednej z 6 grup.

Thea 170 LED

Jest to „młodszy brat” modelu Thea 500 LED i jest od niego zarówno znacznie mniejszy jak i lżejszy. Idealnie nadaje się do montażu na małe aparaty bezlusterkowe, lustrzanki czy amatorskie kamery video. Zaopatrzony jest w uchwyt statywowy ze zintegrowaną stopką ISO, mocowaniem gwintowym ¼ cala oraz możliwością regulacji kąta nachylenia w jednej płaszczyźnie.

Thea 170 LED

Panel wyposażony jest w 170 diod LED, wrota oraz zestaw dwóch filtrów (dyfuzyjny i żółty). Zasilanie paneli Thea LED 170 realizowane jest za pomocą popularnych akumulatorów kamerowych typu Sony NP-F970. Ponadto można użyć 8 baterii AA lub — podobnie jak w modelu Thea 500 LED — skorzystać z akumulatora Quadralite PowerPack 581.

Thea 170 LED

Quadralite Thea 170 LED – w przeciwieństwie do modelu 500 LED – nie jest wyposażony w możliwość zdalnego sterowania. Obsługa musi być dokonywana ręcznie, przy pomocy włącznika i pokrętła jasności zlokalizowanych na tylnej ściance panelu. Drugą, zasadniczą różnicą, w stosunku do większego modelu, jest jakość światła, jaką emitują diody Thea 170. Korzystając z niego, uzyskujemy światło charakteryzujące się CRI na poziomie >85 (TLCI >70). Thea 170 posiada także zintegrowany uchwyt statywowy, ale nie oferuje opcji montażu pionowego tak jak model 500 LED.

Thea 260 i 120 LED – panele z krawędziowym podświetlaniem

Kolejne dwa modele to Thea 120 i 260. Obie te lampy są wykonane przy wykorzystaniu krawędziowego podświetlania ekranu dyfuzyjnego. Jest to bezpośrednie przeniesienie na nowy grunt technologii, która znana jest z telewizorów i monitorów.

W przypadku paneli LED, takich jak Thea 120/260, tego typu rozwiązanie gwarantuje uzyskanie bardzo miękkiego światła, bez stosowania dodatkowych ekranów rozpraszających. Tradycyjnie zbudowane panele LED, takie jak np. Thea 500 LED, wymagają stosowania filtrów zmiękczających, które będą rozpraszać światło płynące z setek pojedynczych diod (panele Thea 170/500 mają takie filtry w zestawie). Natomiast Thea 120/260 LED nie wymagają tego typu dodatkowych akcesoriów, ponieważ w ich przypadku podświetlany krawędziowo panel rozpraszający jest jednym, dużym źródłem światła (podobnie jak sofbox) i nie daje efektu wielokrotnego cienia.

Thea 260 LED

Jest to panel o wymiarach 36 × 24 cm, co przy masie 940 g i grubości 27 mm sprawia, że jest on niezwykle poręczny i łatwy do przenoszenia. Kompaktowe rozmiary nie przeszkadzają jednak w zapewnieniu wysokiej jakości światła. Diody LED wykorzystane w tym modelu emitują światło o bardzo wysokim współczynniku odwzorowania barw, który wynosi >95 (TLCI >94). Oprócz tego temperatura barwowa może być regulowana w zakresie 3300 – 5600 K. Daje to ogromną elastyczność.

Thea 260 LED

Podobnie jak w Thea 500 LED i tu znalazła się opcja zasilania z baterii lub sieci. Panel zaopatrzony jest w podwójny slot na baterię Sony NP-F970 (7,4V) oraz gniazdo zasilacza sieciowego, za pomocą którego urządzenie można zasilić z najnowszego akumulatora Quadralite Reporter PowerPack 582. Oprócz zasilacza sieciowego oraz uchwytu statywowego Thea 260 LED jest sprzedawana w zestawie z pilotem zdalnego sterowania. Za jego pośrednictwem można sterować jasnością, temperaturą barwową światła oraz włączać/wyłączać panel. Jest to ten sam system zdalnego sterowania jak w modelu Thea 500 LED, w związku z czym obie lampy mogą być wykorzystywane jednocześnie na planie i sterowane za pomocą tego samego pilota.

Thea 260 LED

Uchwyt statywowy daje możliwość regulacji kąta pochylenia panelu i pasuje do zdecydowanej większości statywów oświetleniowych. Można go też w razie potrzeby szybko zdemontować, ponieważ mocowany jest do obudowy za pomocą zatrzasków. Poza uchwytem statywowym Thea 260 LED posiada cztery punkty montażowe, usytuowane w narożnikach obudowy, które mogą służyć do spięcia kilku paneli.

Thea 120 LED

Jest to mniejsza i lżejsza wersja modelu Thea 260. Ważący jedynie 220g i mierzący 17,5 x 13×1,7 cm panel idealnie sprawdzi się w roli światła nakamerowego lub jako źródło światła w ciasnych i trudno dostępnych miejscach. Niewielkie rozmiary urządzenia sprawiają, że można je łatwo przenosić w torbie lub plecaku.

Thea 120 LED

Panel jest wyposażony w zestaw 120 diod zapewniających bardzo dobre parametry odwzorowania kolorów CRI>95 oraz możliwość zmiany temperatury barwowej w zakresie 3300 – 5600 K. Na tylnym panelu znajdują się dwa pokrętła: pierwsze, do zmiany temperatury barwowej i drugie służące regulacji jasności. Poza nimi znajduje się też włącznik oraz klawisz, który pozwala na sprawdzenie stanu naładowania podpiętego akumulatora. Zasilanie panelu możliwe jest przy pomocy pojedynczego akumulatora typu Sony NP-F970 (7,4V). W zestawie nie ma zasilacza sieciowego i nie ma możliwości podpięcia akumulatorów Quadralite Reporter PowerPack 58.

Thea 120 LED

Reporter PowerPack 58

Akumulator Reporter PowerPack 58 to zupełnie nowa konstrukcja, która zapewnia znacznie większą pojemność niż oferowany do tej pory model PowerPack 45. Pojemność została zwiększona z poziomu 4500 do 5800 mAh. Poza wzrostem pojemności doszło również gniazdo USB oraz wskaźnik poziomu naładowania.

Reporter PowerPack 58

Reporter PowerPack 58 może służyć do zasilania lamp błyskowych serii Reporter oraz lamp światła ciągłego Thea LED. Akumulator zawiera w sobie ogniwa charakteryzujące się brakiem efektu pamięciowego oraz długą żywotnością. Moduł wyposażony jest w złącze USB, dzięki któremu możliwe jest ładowanie i zasilanie urządzeń mobilnych, takich jak tablety czy telefony. Ponadto na obudowie umieszczony jest wskaźnik poziomu naładowania. Do zasilania lamp błyskowych konieczny jest sterownik PowerPack 45 oraz odpowiednie przewody zasilające (dostępne w zestawie z lampami Reporter lub oddzielnie). Do zasilania lamp Quadralite Thea 170/260/500 LED konieczne jest użycie przewodu Quadralite PowerPack Lx.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Sprzęt:

Lustrzanki Nikona również potrafią nagrywać filmy Samsung NX300 i pierwszy na świecie jednoobiektywowy system 3D Trzy świeże obiektywy do nowego systemu Samsung NX Pentax K-x tym razem na tęczowo Hensel Cito 500 - najszybsze lampy kompaktowe z czasem błysku 1/100 000 s Epicki bój pomiędzy Canonem i Nikonem Alulu Receipt Camera, czyli fotografia natychmiastowa na paragonie Samsung PL90 ze złączem USB Epson PictureMate PM 300 - drukarka i ramka w jednym Photosimile 5000: automat do zdjęć studyjnych Olympus E-430? Oj, chyba niemożliwe… Obiektyw Sony FE 400 mm f/2.8 GM OSS dostrzeżony na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich

Popularne w tym tygodniu:

Nikon D6 – cechy kluczowe. Ma kompletnie nowy układ autofokusa, 20,8 Mpix i 14 kl./s Canon EOS R5 zapowiedziany oficjalnie. Będzie flagowym bezlusterkowcem Olympus OM-D E-M1 Mark III: stabilizacja 7,5 EV, nowy procesor i wiele innych Fujifilm X100V: Producent usunął film promo. Fotograf był agresywny Fujifilm przestaje sprzedawać wielopaki filmów 35 mm Migawka w Canonie EOS 1D-x Mark III padnie po 8 godzinach ciągłej pracy Canon RF 24-105 mm f/4-7.1 IS STM, czyli budżetowy zoom spacerowy do bezlusterkowców Nikkor Z 20 mm f/1.8 S – jasny szerokokątny obiektyw z pięknym bokehem Sigma może pokazać nowego pełnoklatkowego bezlusterkowca w tym miesiącu Nikkor Z 24-200 mm f/4-6.3 VR – uniwersalny stabilizowany zoom podróżniczy Canon Selphy Square QX10 – mobilna drukarka sublimacyjna Sigma informuje, ze pełnoklatkowa matryca Faveon nie powstanie w tym roku