Pentax K-3 II - twardy zawodnik do fotografowania w plenerze [test]

Pentax K-3 II to lustrzanka, która wyróżnia się uszczelnieniami i korpusem wykonanym ze stopów magnezu. Za jakość zdjęć odpowiada 24-megapikselowa, stabilizowana matryca CMOS, która oferuje ciekawe tryby - Pixel Shift Resulution oraz ASTROTRACER, służący do śledzenia ruchu gwiazd. Z ciekawostek trzeba jeszcze wspomnieć o module GPS, który zastąpił lampę błyskową. Czy to wystarczy, żeby skutecznie konkurować na najbardziej obleganym segmencie rynku? Postaramy się odpowiedzieć w naszym teście.

Pentax K-3 II

Pentax K-3 II (© MF)

Ten artykuł ma 5 stron:

Specyfikacja

Lustrzanki Pentax zawsze słynęły z solidnego wykonania, uszczelnień i tego, że oferowały więcej ciekawych funkcji fotograficznych niż bezpośrednia konkurencja. Nawet w prostych korpusach można było znaleźć wielokrotną ekspozycję, czy zdjęcia z interwałem. Nie inaczej jest z modelem K-3 II, który z ciekawszych funkcji oferuje np. śledzenie gwiazd czy zdjęcia z przesunięciem matrycy.

Pentax K-3 II

Pentax K-3 II oferuje uszczelniony korpus wykonany ze stopów magnezu. Zdjęcia są rejestrowane za pomocą 24,3-megapikselowej matrycy APS-C CMOS, którą obsługuje procesor obrazu PRIME III. Aparat wykonuje zdjęcia seryjne z prędkością 8,3 kl./s, a zakres czułości to ISO 100 — 51200.

Pentax K-3 II

W modelu K-3 II zabrakło wbudowanej lampy błyskowej, którą zastąpił moduł GPS i elektroniczny kompas, które wraz z czujnikiem orientacji pozwalają nie tylko na geotagowanie zdjęć i automatyczne ustawianie czasu, ale także na zamrażanie ruchu gwiazd, korzystając z funkcji ASTROTRACER. Brak wbudowanej lampy błyskowej oznacza jednak konieczność dokupienia lampy zewnętrznej, jeżeli lubimy błyskać.

Pentax K-3 II

W modelu K-3 II usprawniono także system stabilizacji, który według standardów CIPA skuteczne działanie stabilizacji to aż 4,5 EV, w porównaniu z 3,5 EV w K-3. Stabilizacja wykrywa także ruch podczas śledzenia obiektów.

Ricoh obiecuje także poprawę osiągów ciągłego sytemu AF, co ma się przekładać na lepsze zdjęcia w trudnych warunkach oświetleniowych. Układ SAFOX 11 AF pracuje w oparciu o 27 punktów (25 krzyżowych) z czułością do -3EV.

Zobacz również: Nikon D800 - test

W modelu Pentax K-3 II po raz pierwszy zastosowano funkcję multi-shot Pixel Shift Resulution System, który dzięki ruchom matrycy wykonuje 4 zdjęcia z pełną informacją o kolorach na każdym pikselu. Ma to dawać obraz bogatszy kolorystycznie, z mniejszym szumem i ładniejszym ziarnem.

Pentax K-3 II — specyfikacja
   
Rodzaj: lustrzanka cyfrowa z wymiennymi obiektywami
Matryca: APS-C CMOS (23,5 x 15,7 mm)
Rozdzielczość: 24 Mpix
Czułość: ISO 100–51200
Zdjęcia seryjne: 8,3 kl./s
Filmy: Full HD (60, 50, 30, 25, 24 fps), HD (60, 50, 30, 25, 24 fps)
Stabilizacja: stabilizacja sensora (4,5 EV)
Formaty zapisu: JPEG, RAW (PEF, DNG), RAW+JPEG
Rozdzielczość: 6016 x 4000 px
Pomiar światła: czujnik RGB 86.000 px, matrycowy, centralnie ważony, punktowy
Autofokus: detekcja fazy, 27-punktowy (25 punktów krzyżowych)
Tryby pracy AF: auto, pojedynczy, ciągły, ręczny
Wizjer: pentapryzmatyczny, pow. 0,95 x, pokrycie: ok. 100% kadru
Wyświetlacz: 3,2-calowy, 1.037.000 punktów
Synchronizacja: 1/180 s
Stopka hot-shoe: tak
Karta pamięci: SD/SDHC/SDXC/Memory Stick Duo
Zasilanie: akumulator litowo-jonowy D-LI90P (wydajność ok. 700 zdjęć)
Złącza:

wyjście HDMI typu D, USB 3.0 (mikro-B), wejście mikrofonu, wyjście słuchawek, złącze X-synch, wyjście zdalnego sterowania, wejście zasilania DC

Uszczelnienia: Tak 92 uszczelnienia)
Wymiary:

131.5 x 102.5 x 77.5 mm

Waga: ok. 785 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Data premiery: kwiecień 2015 r.
Cena w dniu premiery: 1100 USD — korpus
 

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy lustrzanek

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Zeiss Batis 85 mm f/1,8 [test] Test Sony Xperia Z5 - sprawdzamy możliwości fotograficzne flagowca Test obiektywu Nikkor AF-S 85mm f/1.8G Zeiss ExoLens Mutar - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe DJI Osmo - jak sprawuje się kamera ze zintegrowanym gimbalem? Pierwsze wrażenia Sony Action Cam HDR-AS50 - pierwsze wrażenia o nowej kamerze sportowej Pentax-D FA 24-70 mm f/2.8 ED SDM WR - pierwsze wrażenia i przykładowe zdjęcia z nowego obiektywu Nikon D5 - pierwsze wrażenia z premiery Nikon D500 - pierwsze wrażenia z Las Vegas Leica 100-400 mm f/4.0-6.3 - kompaktowy superteleobiektyw do systemu Mikro 4/3 w naszych rękach Panasonic Lumix TZ100 i TZ80 - nowe, kieszonkowe kompakty klasy premium w naszych rękach Kilka miesięcy z Samsungiem Galaxy NX. Nowy "klasyk" ze smartfonem za plecami Canon EOS M10 - test poręcznej kostki dla początkujących fotografów Nowy wzorzec standardowego zooma? Test Nikkora 24-70 mm f/2.8E ED VR Thule Covert DSLR - plecak miejski z pięknym wzornictwem [recenzja] Vanguard Xcenior 36 – studio fotograficzne w jednej torbie Wpadł mi w ręce Zeiss, czyli teścik Distagona FE 35/1,4 Sony RX100 IV w podróży - pełny test slow-motion, filmów 4K i zdjęć z Izraela Sigma 20 mm f/1.4 ART - bardzo jasny, bardzo szeroki i bardzo dobry [recenzja] Panasonic Lumix FZ300 - test aparatu z ogniskową 600 mm, światłem f/2.8 i filmami 4K Sony A7S II - test pogromcy szumów Jeden dzień w Budapeszcie z obiektywem Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD [recenzja] Sigma 20 mm F1.4 DG HSM - zdjęcia przykładowe Zeiss Batis 25 mm f/2 - legendarna jakość w nowoczesnym wydaniu [recenzja]

Popularne w tym tygodniu:

Olympus M. Zuiko Digital 45 mm f/1.2 PRO - moje pierwsze zdjęcia przykładowe + wideo Quadralite A1 - recenzja małej lampy o dużych możliwościach Sprawdziłem MeFoto Backpacker - tani, lekki i praktyczny statyw dla podróżników