Kryzys ekonomiczny dotyka kolejne firmy. Co będzie z markami Pentax i Ricoh?

Kryzys ekonomiczny dotyka kolejne firmy. Co będzie z markami Pentax i Ricoh?13.04.2017 11:14
Pentax KP
Źródło zdjęć: © © MF
Marcin Falana

Serwisy fotograficzne donoszą o końcu aparatów Pentax i Ricoh GR. Oficjalne stanowisko koncernu nie jest tak drastyczne, jednak dział aparatów konsumenckich czeka duża restrukturyzacja.

Rynek aparatów cyfrowych cały czas się kurczy. Aparaty kompaktowe z małymi matrycami właściwie się już nie sprzedają, a wszystko to za sprawą smartfonów z dobrymi aparatami. Kolejne firmy fotograficzne przeżywają kłopoty i restrukturyzują swoje działy foto. Ten rok nie zaczął się najlepiej, mimo że zapowiadało się dobrze dla całej branży. Według danych raportu CIPA, w porównaniu z identycznym okresem w zeszłym roku, wzrosła liczba sprzedanych aparatów. To jednak nie znaczy, że wszyscy gracze na tym skorzystali. W porównaniu z 2015 wyniki nadal wyglądają słabo.

Porównanie dostaw aparatów w latach 2015, 2016, 2017, Źródło zdjęć: © © CIPA
Porównanie dostaw aparatów w latach 2015, 2016, 2017
Źródło zdjęć: © © CIPA

Na początku roku Nikon poinformował o swoich kłopotach, które przysłoniły 100-lecie firmy. Następnie do sieci wyciekły informacje o nienajlepszych wynikach finansowych Pansonika, który także zamierza wprowadzić plan naprawczy.

Pentax K-1, Źródło zdjęć: © © MF
Pentax K-1
Źródło zdjęć: © © MF

Teraz przyszła kolej na koncern Ricoh, który poza swoimi aparatami ma w ofercie aparaty Pentax. Pierwsze informacje pojawiły się w artykule serwisu Nikkei Asian Review, który donosi o dużej restrukturyzacji w dziale konsumenckich aparatów cyfrowych.

“Japoński koncern zamierza podjąć radykaly przegląd strategii oraz produkcji aparatów przeznaczonych na rynek konsumencki włączając w to takie marki jak Pentax i serię aparatów kompaktowych GR. Niektóre opcje zakładają wycofanie się z rynku aparatów konsumenckich.”

Oficjalne stanowisko Ricoh dementuje pogłoski o końcu produkcji. Dowiadujemy się, że firma zamierza skupić się na zaawansowanych aparatach Pentax i GR oraz rozwijać rynek VR i AR. Poza tym koncern zamierza rozwijać swój dział obrazowania dla biznesu, wykorzystując swoje technologie.

“(…) Artykuł (Nikkei Asian Review) nie został oparty na oficjalnej informacji Ricoh. Ricoh zamierza skupić się na produktach o wysokiej wartości, takich jak Pentax i GR, które są doceniane przez istniejących użytkowników i fotografów hobbystów. Ricoh jest też liderem na rynku urządzeń VR i AR, ze swoją kamerką Ricoh Theta, gdzie widzi duże wzrosty więc będzie rozwijał te rozwiązania.”

Zapowiada się, że koncerny powoli będą wygaszać działy fotograficzne, które nie przynoszą zysków. Na rynku po prostu nie ma miejsca dla wszystkich firm, które produkują aparaty. Może, gdyby sprzedaż nagle wzrosła, na co się nie zapowiada, to ocaliłoby to takie marki jak Pentax, jednak w obecnej sytuacji trudno sobie to wyobrazić. Lustrzanki Pentaksa nie znikną nagle z rynku, jednak po takich informacjach inwestowanie w ten system jest niepewne.

Rynek aparatów i smartfonów
Rynek aparatów i smartfonów

Mimo kryzysu na rynku aparatów cyfrowych, który jest spowodowany popularnością smartfonów fotograficznych, widać jednak zainteresowanie obrazowaniem wśród dużych koncernów. W ostatnim czasie Samsung poinformował, że mimo zaprzestania produkcji aparatów cyfrowych zamierza stworzyć nową kategorię produktów. Może ona obejmować aparaty do smartfonów i innych urządzeń mobilnych, w tym 360 stopni. Samsung przyznaje także, że gwoździem do trumny ich biznesu fotograficznego był rozwój aparatów w smartfonach, na czym zresztą sam przecież korzysta, mając jedne z lepszych rozwiązań.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.