Koniec reklam o odchudzaniu na Pintereście. Portal stawia na samoakceptację

Koniec reklam o odchudzaniu na Pintereście. Portal stawia na samoakceptację06.07.2021 07:45

Ruch ciałopozytywności stał się popularny już kilka lat temu. Coraz częściej słyszymy o akcjach go wspierających. Niedawno Norwegia nakazała oznaczanie retuszowanych zdjęć, a teraz Pinterest chce skupić się na akceptacji swojego ciała.

Pinterest to portal oparty na zdjęciach, na którym użytkownicy szukają przeróżnych inspiracji. Znajdziecie tam nie tylko sesje zdjęciowe, ale mnóstwo pomysłów: na ubrania, na jedzenie czy na piękny wystrój wnętrza. Oczywiście strategia budżetowa opiera się na reklamach, choć nie na wszystkich.

Władze serwisu podjęły bardzo ważną decyzję. W wyświetlanych reklamach nie pojawią się żadne produkty, obrazy ani słowa nawiązujące do zrzucania wagi. Jest to kontynuowanie polityki Pinteresta dotyczącej szykanowania wyglądu osób w większych rozmiarach. Spotkało się to z bardzo ciepłym odbiorem użytkowników portalu.

To dobre zagranie wizerunkowe dla Pinteresta. Wspieranie akcji body positive to działanie w opozycji m.in. do treści wrzucanych przez użytkowników Instagrama, co prowadziło do zaniżenia własnej wartości. Wystarczy rzucić okiem na badanie Status of Mind z 2017 roku, które podkreśliło, że Instagram jest najbardziej szkodliwym medium społecznym, jakie istnieje.

Obecna polityka Pinteresta powstała przy współpracy z amerykańską agencją non profit zajmującą się zaburzeniami żywienia. National Eating Disorders Association donosi, że takie działania w dobie pandemii są bardzo potrzebne. Od czasu, gdy koronawirus SARS-CoV-2 zaczął się rozprzestrzeniać, organizacja zauważyła wzmożoną aktywność i coraz więcej próśb o pomoc w zrzuceniu wagi.

Kolejnym pomysłem Pinteresta na promowanie akceptacji własnego ciała jest podjęcie współpracy ze znanymi osobami ze świata mediów społecznościowych, których ciała są większe. Będą to m.in. modelki plus size: Tabria Majors, Shiquita Hyman czy Tiffany Ima.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.