Oto najlepsze fotokasty na świecie

Oto najlepsze fotokasty na świecie25.03.2011 10:56
Kadr z dokumentu "A Year at War" - Damon Winter i Marcus Yam
Krzysztof Basel

Od kilku lat coraz więcej fotografów tworzy tzw. fotokasty, czyli multimedialne fotoreportaże. W końcu rolę i wagę tej wyśmienitej formy współczesnego dokumentu docenili najwięksi. W ramach konkursu World Press Photo po raz pierwszy w historii przedstawiono finalistów kategorii Multimedia.

Od kilku lat coraz więcej fotografów tworzy tzw. fotokasty, czyli multimedialne fotoreportaże. W końcu rolę i wagę tej wyśmienitej formy współczesnego dokumentu docenili najwięksi. W ramach konkursu World Press Photo po raz pierwszy w historii przedstawiono finalistów kategorii Multimedia.

Międzynarodowe jury obradujące pod przewodnictwem Eda Kashiego wybrało sześć multimedialnych dokumentów z ponad 40 nominowanych. Zwycięzcę poznamy 7 maja 2011 r. podczas gali rozdania nagród w pozostałych kategoriach dotyczących fotografii.

Finaliści konkursu multimediów WPP 2011:

  • Blanco - Stefano De Luigi
  • The Home Front - Marcus Yam
  • A Man in the Forest - Lei Wang
  • Powering a Nation - Mike Ehrlich, Jessey Dearing, Lauren Frohne i Elena Rue
  • Prison Valley - Philippe Brault
  • A Year at War - Damon Winter i Marcus Yam

Wszystkie produkcje możecie obejrzeć na stronie World Press Photo.

Dzięki fotokastom można opowiedzieć ciekawą historię za pomocą zdjęć i dźwięków. Internet znacząco poszerza możliwości opowiadania. Poprzez multimedialną prezentację można zaprowadzić odbiorcę do bohatera czy wydarzenia: pokazać go na zdjęciach, krótkim filmie, ukazać, jak żyje, wygląda, co lubi. Wszystko to może być doprawione jego prawdziwymi wypowiedziami, dźwiękami, muzyką, a także naszym komentarzem.

Kadr z dokumentu Blanco, fot. Stefano De Luigi
Kadr z dokumentu Blanco, fot. Stefano De Luigi

Najlepsze na świecie fotokasty tworzą: ekipa Mediastorm (między innymi dla The Washington Post czy National Geographic) i Magnuminmotion – multimedialny dział legendarnej agencji fotograficznej. Warto też zajrzeć na strony The New York Times. Z polskich serwisów polecamy: Newsweek PolskaGazeta Wyborcza czy Napo Images.

Patrząc na pierwszy w historii konkurs World Press Photo dotyczący multimediów, aż chce się powiedzieć - w końcu! W końcu multimedialne reportaże zostały uznane za pełnoprawny dokument, który trzeba cenić, rozumieć, szanować i promować. Fotokasty raczej nie sprawią, że z rynku znikną klasyczne fotoreportaże. Są raczej naturalnym rozszerzeniem współczesnych form wyrazu i opowiadania o świecie. Przewodniczącym WPP gratulujemy udanej decyzji, a Was zachęcamy do obejrzenia wszystkich prac, które przeszły do finału.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.