Lily miał zrewolucjonizować rynek dronów. Skończył, zanim wszedł do produkcji

Lily miał zrewolucjonizować rynek dronów. Skończył, zanim wszedł do produkcji13.01.2017 14:25
Marcin Falana

Nie wszystkie pomysły sponsorowane przez croudfounding są pomysłami udanymi. Dron Lily jest właśnie jednym z nich. Zaprojektowanie nowego drona i wprowadzenie go na rynek nie jest tanie, ani łatwe.

Kiedy w maju 2015 roku zaprezentowano drona Lily, zyskał on od razu duże zainteresowanie, głównie za sprawą możliwości samodzielnego latania i śledzenia obiektów oraz ich filmowania w Full HD nawet do 20 min. Jak można zobaczyć na filmie, idea urządzenia była nietypowa, ale bardzo interesująca. Wystarczyło podrzucić go do góry, aby dron sam zaczął unosić się w powietrzu i podążać za właścicielem wyposażonym w odpowiedni nadajnik. Dron nie miał mieć żadnego dodatkowego sterowania.

Introducing the Lily Camera Drone

Dzięki takim parametrom producent drona zdołał zebrać na platformie crousfoundingowej aż 15 milionów dolarów. Aby tego było mało, na konto firmy wpłynęły kolejne 34 miliony dolarów z przedsprzedaży. Dron Lily był wyceniany na 499 dolarów.

Pierwsze egzemplarze miały dotrzeć do zamawiających w lutym 2016 roku. Dostawy zostały następnie przesunięte na lato i na początek 2017 roku. W tym samym czasie na rynku pojawiły się drony, które oferują już funkcję śledzenia jak chociażby produkty marek DJI Zero Zero Robotics czy Yuneec.

Niestety, klienci nie doczekali się swoich zamówionych i opłaconych dronów. Założyciele firmy poinformowali właśnie swoich klientów, że start-up kończy swoją działalność, ponieważ nie zdołał zebrać dodatkowych środków na rozpoczęcie produkcji. Mimo już działających egzemplarzy przedprodukcyjnych, Lily nie wejdzie do seryjnej produkcji. W ciągu 60 dni osoby, które zamówiły drona, mają otrzymać zwrot pieniędzy.

Jak widać, nie wszystkie tego typu pomysły da się łatwo wprowadzić do produkcji. Zaprojektowanie nowego drona i wprowadzenie go na rynek nie jest ani łatwe, ani tanie, co udowadnia przykład Lily, ale także ostatnia historia wycofanego ze sprzedaży drona GoPro Karma.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.