WD My Cloud Live: Wiemy, co może być powodem usuwania danych

WD My Cloud Live: Wiemy, co może być powodem usuwania danych30.06.2021 09:17
Źródło zdjęć: © © JK

Użytkowników dysków sieciowych WD My Cloud Live ostrzegaliśmy niedawno. Producent zaleca odłączeni sprzętu od internetu, by uniknąć problemu z usuwaniem danych i resetem fabrycznym. Znamy prawdopodobny powód problemów. Może nie zniknąć tak szybko.

Niedawno pojawiły się doniesienia od użytkowników dysków sieciowych WD My Cloud Live z całego świata dotyczące nagłego usuwania danych i przywracania urządzeń do ustawień fabrycznych. Gdy informacja wypłynęła do sieci, podejrzenia padły na szkodliwe oprogramowanie oraz działania hakerów.

Wewnętrzne dochodzenie Western Digital nakierowało zespół programistów na interesujący trop. Wygląda na to, że w kodzie oprogramowania, które obsługuje dyski WD My Cloud Live zabrakło linijki kodu odpowiedzialnej za potwierdzenie resetu fabrycznego hasłem użytkownika. Ta poważna luka sprawia, że każdy, kto zdalnie połączy się z konkretnym dyskiem, może usunąć dane i przywrócić ustawienia początkowe urządzenia.

Po to, by rozwiązać problem, programiści napisali 5 nowych linijek kodu. Ich zadaniem jest wymuszenie na oprogramowaniu weryfikacji przywrócenia ustawień fabrycznych dysków hasłem użytkownika. Kolejny problem jednak pojawia się ze strony hakerów i szkodliwego oprogramowania. Wygląda na to, że zainfekowane już dyski nie są podatne na aktualizację, czego WD nie przewidziało.

Malware szalejący na dyskach sieciowych WD My Cloud Live zidentyfikowano jako Linux.Ngioweb. Póki co, nie wiadomo, jakie działania podejmie producent domowych NAS-ów, by rozwiązać problem. Zalecenie odnośnie odłączenia dysków od internetu wciąż jest aktualne i należy to zrobić jak najszybciej.

  • Firma zapowiedziała również uruchomienie programu wsparcia dla użytkowników, którzy padli ofiarą ataku – będą oni mogli liczyć m.in. na pomoc w odzyskaniu utraconych danych oraz możliwość wymiany urządzenia dotkniętego problemem (My Book Live lub My Book Live Duo) na nowy produkt z rodziny My Cloud. Dokładne warunki wsparcia zostaną przedstawione na w lipcu - informuje WD.

Szczegółowe informacje na temat śledztwa zawarte są na stronie internetowej Western Digital.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.