Zeiss przeprasza za ”januszową” sesję z Syrenką Ariel w roli głównej

Zeiss przeprasza za ”januszową” sesję z Syrenką Ariel w roli głównej09.07.2019 11:17
Źródło zdjęć: © © Zeiss

Firma Zeiss produkuje obiektywy na naprawdę wysokim poziomie. Ich linia Otus jest doceniana przez fotografów na całym świecie. Promocja jednego z nich – Zeiss Otus 100 mm f/1.4 – odbyła się na imprezie Anime Fest w czeskim Brnie. Niestety sesja z modelką pozostawiła wiele do życzenia, a użytkownicy nie zostawili na Zeissie suchej nitki.

Byłem w życiu na kilu premierach obiektywów i aparatów. Na takich wydarzeniach producenci przykładają się do swoich zadań i robią w większości bardzo fajne scenki. Pamiętam, że na jednej z premier Sony była nawet znana modelka alternatywna Ophelia Overdose, Canon przy okazji premiery Canona EOS R zorganizował stylizowane przedstawienie, a Nikon zabrał dziennikarzy do Japonii.

Zeiss niestety nie podołał oczekiwaniom wielu konsumentów. Podczas zlotu miłośników anime w Brnie odbyła się prezentacja obiektywu Zeiss Otus 100 mm f/1.4. W sesji wzięła udział modelka Katka Kavanová oraz fotograf o pseudonimie ”Creative Wolves”. Dziewczyna była przebrana za Syrenkę Ariel z bajki Disneya.

Rozumiem inicjatywę cosplayu (przebierania się za postaci z mang, anime, gier komputerowych etc.), ale ten jest wyjątkowo słaby. Inaczej zapamiętałem czerwonowłosą syrenkę. Dziewczyna trzyma w rękach wspomniany obiektyw i pozuje nadzwyczaj sztywno. Na dodatek w studio na szarym, bezpłciowym tle. Patrząc na to, że była to konwencja anime, na pewno znalazłoby się ciekawsze miejsce. Fotograf pokazał też, że kreatywność znajduje się tylko w jego pseudonimie.

Ludzie komentujący zdjęcia na Twitterze Zeissa byli zawiedzeni lub wręcz zniesmaczeni tą sesją. Uważają też, że wykorzystywanie kobiet do sprzedaży obiektywów jest nie na miejscu. Akurat nie widzę nic złego w fotografowaniu kobiet podczas wydarzenia promocyjnego, jednak sama koncepcja pozostawia wiele do życzenia. Użytkownicy zalewali negatywnymi profil Zeissa negatywnymi komentarzami przez 3 dni, co doprowadziło do tego, że osoby zarządzające mediami społecznościowymi firmy napisały przeprosiny:

Droga Społeczności, przepraszamy za urazę spowodowaną przez post z wydarzenia związanego z anime. Słuchamy waszych opinii i bierzemy wasze komentarze bardzo poważnie. Dziękujemy za wasze zaangażowanie w tak ważnym temacie.

Szczerze mówiąc nie uważam, że Zeiss powinien przepraszać, za prezentowanie na zdjęciach przebranej kobiety – w końcu na tym polegało wydarzenie, gdzie odbyła się prezentacja. Uważam jednak że gdy jakaś firma podejmuje się takiego przedsięwzięcia, powinna dołożyć wszelkich starań, by wyszło jak najlepiej. Gdyby scenka była osadzona w przestrzeni samego zlotu, gdzie przygotowane by były skałki, imitacja morza i oddany klimat bajki Disneya, na pewno wyglądałoby to dużo ciekawiej. No i nie zapominajmy o raku Sebastianie i rybce Florku – wiernych towarzyszach Ariel!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.