Jeśli zainwestowałeś w obiektywy Meyer Optik, możesz się pożegnać z pieniędzmi

Jeśli zainwestowałeś w obiektywy Meyer Optik, możesz się pożegnać z pieniędzmi
Monika Homan

18.10.2018 07:32, aktual.: 26.07.2022 16:07

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeśli kupiliście obiektyw Meyer Optik Görlitz za pośrednictwem Kickstartera, możecie powiedzieć swoim pieniądzom "do widzenia" i zapomnieć o szkłach, na które czekacie. Firma ogłosiła bankructwo.

Firma Net SE, stojąca między innymi za marką Meyer Optik Görlitz ogłosiła upadłość, a co za tym idzie obiektywy, za które część osób zapłaciła nie zostaną wyprodukowane, a pieniądze nie będą zwrócone.

Problemy niemieckiej firmy związane są częściowo z tym, że w sierpniu poważnemu wypadkowi samochodowemu uległ jej założyciel i dyrektor - Stefan Immes. Obrażenia jakie odniósł nie pozwoliły na dalsze kierowanie firmą.

Obraz

Restrukturyzacja 15-osobowej firmy się nie udała i niecałe dwa miesiące po tym Net SE ogłosiła upadłość. Wieści o porażce firmy są bolesne szczególnie dla tych, którzy wpłacili niemałe kwoty w ramach kampanii crowdfundingowych prowadzonych przez firmę. Obiektywy takie, jak Trioplan 35 mm f/2.8, Trioplan 50 mm f/2.9, Trioplan 100 mm f/2.8, Primoplan 58 mm f/1.9 i Lydith 30 mm f/3.5 zebrały w kampanii w sumie ponad 2 miliony dolarów.

Obraz

Upadek Meyer Optik nie jest odosobnionym przypadkiem, kiedy wpłacone przez wiele osób pieniądze na kampanie crowdfundingowe przepadają. Niestety trzeba się z tym liczyć, jeśli wspieramy tego typu akcje. Rynek bywa bezlitosny nawet dla najlepszych pomysłów. Jeśli dodać do tego sytuacje losowe, które wpływają na funkcjonowanie firmy, jak wypadek samochodowy - mamy gotowy przepis na bankructwo.

Jednak nawet licząc się z taką możliwością, wiadomość o upadku Mayer Optik jest smutna i pozostawia za sobą gorzki smak, zwłaszcza dla tych, którzy zainwestowali swoje pieniądze.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także