Dlaczego użytkownicy nie trawią nowego VSCO?

Dlaczego użytkownicy nie trawią nowego VSCO?15.06.2016 13:59
Źródło zdjęć: © Źródło: youtube.com

VSCO to jedna z najbardziej popularnych aplikacji mobilnych przeznaczonych do fotografowania. Oprócz zrobienia zdjęcia, oferuje przeróżne filtry, inne formy obróbki oraz opcje społecznościowe. W zeszłym tygodniu aplikacja VSCO została przeprojektowana, co spotkało się z niemałym oburzeniem. Sprawdziliśmy o co właściwie chodzi.

O co ten szum?

VSCO przeszło niemałe zmiany w ostatnim czasie. Wygląd aplikacji jest zupełnie inny. Dla przypomnienia – jest to bezpośredni konkurent dla Insagrama w kwestii programów do robienia i edycji zdjęć. Wspomniana platforma została niedawno wykupiona przez koncern Facebook, który również radykalnie nastąpił na dotychczasową politykę, zmieniając Instagram w wizualną wersję FB. Wielu zwolenników VSCO nie przypadł do gustu redesign i zagrozili, że nie wrócą do używania programu, jeśli nie zostanie przywrócony poprzedni wygląd.

To samo działo się z Instagramem – zmiana sposobu przeglądania, nowe logo, nowy interfejs, całkowita zmiana identyfikacji wizualnej. Użytkownicy również wtedy grozili, że odejdą i jak to się skończyło? Prowadzą swoje konta dalej, przywykli. Czy takie narzekanie ma w ogóle sens, jeśli mówimy o wielkich koncernach medialnych? Nie wydaje mi się.

Co sądzą użytkownicy?

Jak widzę – polscy użytkownicy również nie są zadowoleni ze zmian, które nastapiły w VSCO. Na Google Play App Store roi się od negatywnych opinii oraz niskich ocen. Ludzie domagają się zmian. Czy nastąpi medialny bunt względem tego edytora i pospolite ruszenie w stronę niezależnych, mniejszych aplikacji?

Dostaliśmy wiele zwrotnych wiadomości dotyczących nowego wyglądu. Wspaniale jest widzieć, jak bardzo ludzie są zaangażowani w VSCO. Pierwszą z wielu opcji, które planujemy wprowadzić, jest realizacja naszej wizji VSCO, jako społeczności do wyrażania siebie, jesteśmy podekscytowani na myśl o testowaniu nowych rzeczy. Zależy nam na prowadzeniu i rozwoju przedsięwzięcia jako całości, więc podjęliśmy ryzyko, ale jesteśmy pewni, że podejmujemy właściwe decyzje dla dobra naszej społeczności.

Prezes VSCO, na swoim blogu, umieścił specjalny wpis dotyczący odświeżonej aplikacji. W poście podkreśla on to, że najważniejsza jest społeczność i jej budowanie poprzez tworzenie i dzielenie się wyjątkową i unikatową treścią. Wspomina również o sposobie nawigacji, który ma przypominać korzystanie z joysticka oraz o tym, że zależy im (jako firmie) na prezentowaniu zdjęć w takiej formie, w jakiej umieścili je użytkownicy.

Konfrontacja

[1/3]
[2/3]
[3/3]

Postanowiłem sprawdzić, czy nowe VSCO jest aż tak tragiczne, jak kreują je użytkownicy. I... właściwie nic, oprócz nawigacji i zapraszania do dołączenia do społeczności się nie zmieniło. Faktycznie – wygląd i sposób przewijania narzędzi nie zachęcają. Po to, by przejść do aparatu musimy przejść do „dolnego ekranu”, na górnym mamy filtrowanie naszej treści, po lewej jest część społecznościowa, a po prawej nie ma nic.

Jeśli pominiemy fakt, że musimy trafiać w małe okrągłe pole po to, by przewinąć ekran i to, że co jakiś czas wyskakująca informacja nakłaniająca do logowania, jest nawet w porządku. Aplikacja została zoptymalizowana i działa dużo szybciej niż wcześniej. Szczerze mówiąc – specjalnie nie rozumiem burzy, którą wywołała zmiana wyglądu.

Jeśli macie wątpliwości - sprawdźcie aplikację na własną rękę. Jest dostępna na iOS oraz Androida.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.