W Instagramie zobaczymy nowe logo i interfejs
W przeciągu ostatnich kilku miesięcy Instagram znacznie się zmienił – powstał licznik wyświetleń filmów, a posty pojawiają się według algorytmu zainteresowań użytkownika. Nie wspomnę już o irytujących reklamach... Tym razem jednak zmiana jest większa – mamy do czynienia z nowym logo oraz interfejsem.
12.05.2016 | aktual.: 26.07.2022 19:04
Używam Instagrama od 3 albo 4 lat. Od zawsze kojarzył mi się z biało-niebieskim interfejsem i jakimś przyjemnym płaskim, minimalistycznym logo. Wszystko było po prostu „okej”. Magia tej aplikacji tkwiła w jej prostocie – bierzesz telefon, robisz zdjęcie, wrzucasz je z tagami i to wszystko. Na dodatek miło się na nią patrzyło – była ładna i nieinwazyjna.
Dzisiaj rano zaktualizowałem appki na telefonie. Wchodzę na Insta i nagle moim oczom ukazało się tęczowe, dziwne logo i piekielnie depresyjny, czarno-biały interfejs. Co do tego pierwszego – to 3 lata temu Paulo del Valle rozpoczął projekt #myinstagramlogo, który miał inspirować setki grafików.
Szczerze mówiąc uwielbiałem stare loga Instagrama. Patrzyłem na nie i bezpośrednio kojarzyły mi się one z aparatem natychmiastowym, co idealnie oddawało ideę powstania samej aplikacji. Z drugiej stronie – nie ma co aż tak narzekać na nowe logo. Jeśli pomyślimy o tym mocniej – jest to fajna inicjatywa samych twórców aplikacji. Jeśli chcecie przyczynić się do zmiany lub rozwoju logo Instagrama – tagujcie swoje prace hashtagiem #myinstagramlogo.
Co do nowego interfejsu – osobiście nie przypadł mi do gustu. Rozumiem kwestie minimalistycznego stylu, ale jestem totalnie przyzwyczajony do niebieskich elementów w Insta. Wtedy aplikacja wydawała się weselsza, a korzystanie z niej sprawiało czystą przyjemność.