”Freckle/s” - ironiczny autoportret Jacka Kołodziejskiego w druku [recenzja]

”Freckle/s” - ironiczny autoportret Jacka Kołodziejskiego w druku [recenzja]19.01.2018 13:22

Z twórczością Jacka Kołodziejskiego spotkałem się już jakiś czas temu. Ten kreatywny fotograf zdecydowanie zmienił polskie podejście do fotografii mody i portretu. Jego zdjęcia są niesamowicie estetyczne, a jeszcze przyjemniej patrzy się na nie na papierze. Jego album ”Freckle/s” to prawdziwa uczta dla miłośników pastelowych barw.

Premiera książki Jacka Kołodziejskiego odbyła już jakiś czas temu, lecz dopiero teraz udało mi się wejść w jej posiadanie. Pierwszą rzeczą, na którą zwróciłem uwagę jest fantastyczna oprawa. Album przychodzi w specjalnym kartonie z tytułem książki i nazwiskiem autora, który jest sklejony... wielkim piegiem!

Po otwarciu opakowania naszym oczom ukazuje się sam album w ładnej okładce. Pod nim natomiast znajdziemy zmywalny tatuaż z piegiem oraz rozkładany duży plakat. Jakość druku tych elementów jest zadowalająca i muszę powiedzieć, że to miły dodatek do albumu.

Dobrze, dość już o tym, czas na książkę i sam projekt. Album ma 72 strony i 36 zdjęć w środku. Spokojnie – nie chodzi tu o ilość, ale jakość. A ta jest na naprawdę wysokim poziomie. Projektem graficznym zajęła się Magdalena Heliasz, natomiast tekst napisała Wiktoria Michałkiewicz. Sam album ma rozmiar 21,5 x 27,5 cm.

[1/6]
[2/6]
[3/6]
[4/6]
[5/6]
[6/6]

Motyw piega, jako plamy barwnej przejawia się w twórczości Kołodziejskiego od lat. To figura, która jest zupełnie przypadkowa, przez co zastanawiająca. Można podchodzić do tego, jak do stygmatyzacji ciała przez naturę, ale nie w tym sedno. Piegi powinny być postrzegane jako naturalna ozdoba, którą mogą poszczycić się tylko nieliczni, co chciał pokazać w swoim projekcie fotograf.

Sam Jacek również jest nosicielem piegów, więc ”Freckle/s” można postrzegać jako ironiczny autoportret artysty, snującego refleksje nad samym sobą oraz szukającego jedności z innymi ludźmi. W portretach pojawiają się liczne elementy geometryczne, która podkreślają piegowatość modeli. Osadzenie ich w stłumionych tonach uwypukla całą koncepcję. Nie ma tu żadnego przypadkowego elementu. Ten projekt jest naprawdę przemyślany!

Postrzegam ten projekt w kontekście wizualnej zabawy formą. Nie idzie tu znaleźć sensu dokumentalnego, ale czystą kreację. Bardzo satysfakcjonującą kreację. Jest to książką, która obok albumu Gregora Laubscha oraz Magdaleny Franczuk wchodzi w moją osobistą listę najlepszych wydawnictw tego gatunku fotograficznego w przeciągu ostatnich lat. Świetna inspiracja!

”Freckle/s” możecie kupić w cenie 231 złotych za pośrednictwem strony internetowej.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.