Fujifilm koncentruje się na branży medycznej. Czy to koniec działu fotograficznego?

Fujifilm koncentruje się na branży medycznej. Czy to koniec działu fotograficznego?10.07.2021 09:26

Pierwszy raz wspominaliśmy o firmie Fujifilm w branży medycznej, zahaczając o temat produkcji leku wspierającego leczenie COVID-19, choroby wywoływanej prze koronawirusa SARS-CoV-2. Wówczas nie była to jedyna firma fotograficzna zajmująca się opieką zdrowotną. Kodak też miał w tym swój udział. Teraz wygląda na to, że Fujifilm zmienia strategię biznesową.

Fujifilm nie jest jedyną firmą fotograficzną zajmującą się również branżą zdrowotną. Kodak zajmuje się produkcją leków, Olympus i Konica Minolta dotykają tematów endoskopów czy rezonansów magnetycznych. To dość interesujące, że te branże na pewnym poziomie się łączą.

Podczas pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, firma Fujifilm zwróciła się w kierunku branży medycznej. Około 13 proc. obecnych dochodów firmy pochodzi właśnie z stamtąd. Pod koniec czerwca 2021 roku pojawił się nowy prezes Fujifilm - Teiichi Goto. W przedstawionej przez niego strategii biznesowej firmy opieka zdrowotna zajmuje bardzo ważne miejsce.

Firma zapowiedziała, że zainwestuje 850 milionów dolarów w swój oddział medyczny – Diosynth Biotechnologies. Spółka zajmuje się nie tylko badaniami, ale również technologią mRNA, w tym produkcją szczepionek przeciwko COVID-19. Najbardziej zaawansowane działania naukowe dotyczą jednak terapii genowych, które są badane na potrzeby USA oraz Wielkiej Brytanii.

Jak donosi agencja Reutera, Teiichi Goto zapowiedział dodatkową inwestycję w branżę medyczną w przeciągu najbliższych 3 lat. Ma być to aż 11 miliardów dolarów. Pieniądze pomogą Fujifilm skoncentrować się na opracowywaniu oraz wytwarzaniu leków, co ma prowadzić do przekierowania źródła finansowania firmy.

Po powyższych ogłoszenia, media od razu zainteresowały się kierunkiem rozwoju Fujifilm. Goto zapytany o przemysł fotograficzny wytłumaczył, że zwrot w kierunku opieki zdrowotnej faktycznie jest ważnym krokiem, ale firma nie zamierza porzucać działu fotografii. Fujifilm ma ogromne doświadczenie w produkcji materiałów światłoczułych, aparatów, papierów i innych rozwiązań technologicznych.

Podczas trwania pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, głównym źródłem zysków Fujifilm były leki oraz produkcja półprzewodników. Niestety dział fotograficzny przyniósł w tym okresie straty.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.