Instagram dostaje po głowie. Ludzie go nienawidzą

Instagram dostaje po głowie. Ludzie go nienawidzą15.03.2023 14:48
Instagram przoduje w ilości uzytkowników, którzy odwracają się od platformy.
Źródło zdjęć: © Licencjodawca

Instagram to jedna z najpopularniejszych aplikacji społecznościowych na świecie. Jest to jedno z głównych narzędzi działania influencerów oraz promowania dla wielu biznesów – zwłaszcza tych, które nie przeniosły się na TikToka. Badania przeprowadzone przez VPNOverview pokazują, że ludzie mają dość tego portalu.

Portal VPNOverview zajmuje się cyberbezpieczeństwem. Niedawno przeprowadził badania dotyczące 30 najpopularniejszych aplikacji, które ludzie w USA usuwają ze swoich smartfonów. Eksperci posłużyli się frazami kluczowymi "usunięcie" i "dezaktywacja" ze względu na wyszukiwane przez użytkowników hasła.

Wygląda na to, że Instagram nie ma powodów do radości, chociaż zajął pierwsze miejsce w badaniach. Ponad 900 tys. zapytań w przeciągu ponad 6 miesięcy dotyczyło tego, jak usunąć lub wyłączyć konto na Instagramie. Na drugim miejscu był Facebook z wynikiem ponad 386 tys. zapytań, na trzecim Snapchat (217 tys.), a dalej Twitter (92 tys.) oraz Telegram (28 tys.). Co ciekawe, TikToka chciało usunąć jedynie 6 tys. użytkowników.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić smartfon Vivo X90 Pro?

Obecnie wiele osób odchodzi od Instagrama ze względu na niejasne formy promowania postów, wysokie ceny reklam i znikome efekty. Dodajmy do tego afery pokroju tej, ujawnionej przez Wall Street Journal. Fotografowie uciekają, ponieważ ta aplikacja "nie służy już do udostępniania zdjęć", co przyznał Adam Mosseri w czerwcu 2021 roku.

Współczesny Instagram kompletnie się różni od początkowych założeń aplikacji, które szerzej opisywaliśmy w historii powstania tego medium społecznościowego. W roku 2022 program został kompletnie przebudowany po to, by konkurować o laur pierwszeństwa z TikTokiem, co wychodzi dość średnio. W kwestii krótkich filmików wciąż króluje platforma chińskiej firmy ByteDance, mimo wielu skandali związanych z bezpieczeństwem.

Według agencji Higher Visibility zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych jedynie 10 proc. popularnych twórców internetowych wciąż korzysta z Instagrama, jako medium pierwszego wyboru.

Marcin Watemborski, redaktor prowadzący Fotoblogii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.