Płacisz 7,5 tys. za smartfona, a aparat nie działa. Samsung Galaxy S23 ma poważny problem

Płacisz 7,5 tys. za smartfona, a aparat nie działa. Samsung Galaxy S23 ma poważny problem14.03.2023 11:46
Samsung Galaxy S23+
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Miron Nurski

Marzycie o zakupie najnowszego flagowca ze stajni Samsunga? Lepiej chwilę poczekajcie. Użytkownicy smartfonów serii Samsung Galaxy S23 narzekają na zdjęcia z drogiego urządzenia. Okazuje się, że jeden z obiektywów może mieć wadę konstrukcyjną, której nie naprawi nowe oprogramowanie.

Miłośnicy marki Samsung właśnie otrzymali swoje wymarzone Galaxy S23. I już na wstępie zaczęły się problemy, co przypomina od razu sprawę z iPhone’ami 14 Pro Max, których aparaty wariowały i się trzęsły. Jednak tutaj wygląda wszystko znacznie gorzej.

Użytkownicy nowych smartfonów serii Samsung Galaxy S23 piszą w mediach społecznościowych, że aparaty w ich urządzeniach za 7,5 tys. zł (S23 Ultra, 512 GB — przyp. red.) nie działają, jak powinny. Zdjęcia są rozmazane i zakrzywione, co od razu przykuło uwagę ekspertów. Usunięcie tej usterki wcale nie będzie proste.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić smartfon Vivo X90 Pro?

W przypadku wspomnianych wcześniej iPhone’ów 14 Pro Max mieliśmy do czynienia z kwestią układu stabilizacji matrycy, który wariował podczas korzystania z niektórych aplikacji i wystarczyła aktualizacja sterownika dostarczona z nowym oprogramowaniem układowym. Jeśli chodzi o smartfony z serii Samsung Galaxy S23 wygląda to gorzej. Nieostrość widać jednakowo na zdjęciach JPEG oraz RAW, co wskazuje na problemy sprzętowe.

[1/2] Problem z ostrością zdjęć z Samsunga Galaxy S23., Źródło zdjęć: © Android Hilfe Forum | Fritzi87
[2/2] Problem z ostrością zdjęć z Samsunga Galaxy S23., Źródło zdjęć: © Android Hilfe Forum | Tralax

Problemy z nieostrością mogłyby być kwestią płytkiej głębi ostrości przy zastosowaniu sensora o fizycznie większym rozmiarze, lecz nie odnoście przesunięcia płaszczyzny ostrości. Takie sytuacje zdarzają się, gdy obiektyw podpięty do aparatu, a w przypadku smartfona cały aparat z matrycą, jest błędnie wyjustowany. Wystarczy, że odchylenie wyniesie setne części milimetra, a już będzie zauważalne. To poważny problem, którego nie da się usunąć na własną rękę i musi się tym zająć profesjonalny serwis, który zastąpi wadliwy elementu lub odpowiednio go wyrówna.

Dotychczas w sieci nie ma oficjalnej informacji na temat działań, które mogą podjąć użytkownicy. Wiadomo – najprościej będzie zwrócić smartfon, jeśli był on zamówiony przez internet lub od razu go reklamować w salonie. Wspomnieliśmy, że taka wada nie będzie możliwa do usunięcia przez oprogramowanie lub bardzo trudno i faktycznie tak jest. Patrząc jednak na algorytmy sztucznej inteligencji stosowane w smartfonach Samsunga, być może da się to załatwić mniej boleśnie, ale kto chciałby korzystać z już na wstępie zepsutego urządzenia za tak duże pieniądze?

Napisaliśmy do przedstawicieli Samsunga w Polsce z pytaniem o akcję serwisową. W chwili publikacji artykułu jeszcze jej nie otrzymaliśmy.

Marcin Watemborski, redaktor prowadzący Fotoblogii

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.