Z aparatem w pogodni za tornadami. I tak od 7 lat

Cammie Chuchnicki oraz Tim Moxon, znani również jako „Weather Studios", mają niecodzienne hobby. Każdej wiosny od 7 lat para wybiera się na wycieczki do USA, aby ścigać tornada podczas sezonu burzowego – od Texasu po Dakotę. Zobaczcie, jak wygląda ich pasja na fotografiach.

Ten artykuł ma 3 strony:

Marcin Watemborski: Jak długo zajmujecie się fotografią?

Cammie Czuchnicki: Oboje od zawsze się nią interesowaliśmy. 8 lat temu zdecydowaliśmy się wybrać do USA z nadzieją doświadczenia niesamowitych burz, które mają tam miejsce każdej wiosny.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Marcin Watemborski: Jak długo zajmujecie się fotografią?

Cammie Czuchnicki: Oboje od zawsze się nią interesowaliśmy. 8 lat temu zdecydowaliśmy się wybrać do USA z nadzieją doświadczenia niesamowitych burz, które mają tam miejsce każdej wiosny.

Na czym Wam najbardziej zależy?

Staramy się ująć piękno oraz siłę matki natury. Na co dzień rzadko doświadczamy takich widoków, które pozwalają nam docenić to, do czego zdolna jest przyroda i uświadomić, jak delikatnymi istotami jesteśmy.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Na czym Wam najbardziej zależy?

Staramy się ująć piękno oraz siłę matki natury. Na co dzień rzadko doświadczamy takich widoków, które pozwalają nam docenić to, do czego zdolna jest przyroda i uświadomić, jak delikatnymi istotami jesteśmy.

Fotografowanie burz jest chyba bardzo niebezpieczne. Jak sobie z tym radzicie?

Fotografowanie tornad i burz z zachowaniem bezpieczeństwa to nie lada wyzwanie. Musisz być skoncentrowany cały czas, musisz zachować spokój i opanować stres. Kiedy warunki są jednak spokojniejsze – to doświadczenie jest niemalże jak medytacja. Podglądanie pogody, która zapewnia piękne widowiska, naprawdę uspakaja. 

Każda burza jest innym, nowym doświadczeniem. Czasem sami nie możemy uwierzyć w to, co widzimy.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Fotografowanie burz jest chyba bardzo niebezpieczne. Jak sobie z tym radzicie?

Fotografowanie tornad i burz z zachowaniem bezpieczeństwa to nie lada wyzwanie. Musisz być skoncentrowany cały czas, musisz zachować spokój i opanować stres. Kiedy warunki są jednak spokojniejsze – to doświadczenie jest niemalże jak medytacja. Podglądanie pogody, która zapewnia piękne widowiska, naprawdę uspakaja.

Każda burza jest innym, nowym doświadczeniem. Czasem sami nie możemy uwierzyć w to, co widzimy.

Dlaczego zaczęliście fotografować burze?

Pogonie za burzami zaczęły się jako niewinne hobby, które stało się naszą coroczną przygodą. Założyliśmy „Weather Studios", by pokazać nasze portfolio i zarobić na odbitkach i filmikach, byśmy mogli udać się w kolejną podróż do USA. Wykorzystujemy stronę jako bloga, na którym codziennie opisujemy nasze przygody, by czytelnicy wiedzieli, czego mogą się spodziewać. Chcemy też podzielić się naszym szczęściem.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Dlaczego zaczęliście fotografować burze?

Pogonie za burzami zaczęły się jako niewinne hobby, które stało się naszą coroczną przygodą. Założyliśmy „Weather Studios", by pokazać nasze portfolio i zarobić na odbitkach i filmikach, byśmy mogli udać się w kolejną podróż do USA. Wykorzystujemy stronę jako bloga, na którym codziennie opisujemy nasze przygody, by czytelnicy wiedzieli, czego mogą się spodziewać. Chcemy też podzielić się naszym szczęściem.

Jakiego sprzętu używacie do fotografowania burz?

Tim używa Canona EOS 5Ds r i 5D Mark IV z szerokokątnymi obiektywami, w tym 11-24 mm oraz 16-35 mm. Ja robię zdjęcia Nikonem D610 z obiektywem 14-24 mm. Mam też 70-200 mm f/2.8, który pozwala mi sfotografować detale burz. W tym roku sezon zaczyna się dla nas 14 maja. Będę wtedy sprawdzała Nikona D500, który powinien lepiej sobie radzić w trudnych warunkach oświetleniowych z ustawianiem ostrości, co jest kluczową kwestią w tego typu fotografii.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Jakiego sprzętu używacie do fotografowania burz?

Tim używa Canona EOS 5Ds r i 5D Mark IV z szerokokątnymi obiektywami, w tym 11-24 mm oraz 16-35 mm. Ja robię zdjęcia Nikonem D610 z obiektywem 14-24 mm. Mam też 70-200 mm f/2.8, który pozwala mi sfotografować detale burz. W tym roku sezon zaczyna się dla nas 14 maja. Będę wtedy sprawdzała Nikona D500, który powinien lepiej sobie radzić w trudnych warunkach oświetleniowych z ustawianiem ostrości, co jest kluczową kwestią w tego typu fotografii.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorów.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorów.

Zobacz również: Przyszłość fotografii. Premiera Huawei P30

© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

"Psie Show" Aleksandra Chochłowa - zobacz ludzkie emocje na psich pyskach Zobacz szczere i zabawne zdjęcia z ulic Londynu autorstwa Matta Stuarta Świetne fotomanipulacje stworzone z miłości do przyrody Fotografia mody czy już kulinarna? Te buty wyglądają jak ciasta! Yurko Dyachyshyn ukazuje piękno i wolność koni z ukraińskich Karpat Przez 5 lat szukał idealnego światła, aby sfotografować Budapeszt. Udało mu się Fotografowie potrzebują twojej pomocy. Możesz wesprzeć wartościowe książki Znamy zwycięzców Travel Photographer of the Year 2015 "Zdjęć jeszcze nieodnalezionych mam dziesiątki tysięcy". Chris Niedenthal o nowym albumie [wywiad] Zakazane zdjęcia - czy fotografowanie może być przestępstwem? Polacy wśród zwycięzców prestiżowego International Photographer of the Year 2016 Fotografia mody i ochrona środowiska, czyli afrykańskie portrety modelek ubranych w śmieci

Popularne w tym tygodniu:

Najpiękniejsze zdjęcia przyrody w konkursie GDT Nature Photographer of the Year Miłość, śmierć i kokaina, czyli historia Sashy Boole na zdjęciach Bartłomieja Busza Konkurs Big Picture rozwiązany. Zobacz najpiękniejsze zdjęcia dzikiej przyrody Matki ze swoimi młodymi, czyli jak zwierzęta dbają o potomstwo #milociewidziec, czyli ironiczny przekaz prosto ze stolicy Beztroskie dzieciństwo ukazane dzięki miłości do zwierząt Zdjęcie czy grafika? Silnik Unreal Engine 5 zachwyca artystów Artystka odtwarza renesansowe dzieła sztuki. Wychodzi jej to genialnie! Kampania Gucci zrealizowana bez fotografów. Modele robili zdjęcia sobie sami Świat zmienił się przez pandemię koronawirusa. Widać to z kosmosu Artystka przerobiła Lomo Instant, by robić zdjęcia techniką mokrej płyty Kwitnąca lawenda to dla niej pole do popisu