Z aparatem w pogodni za tornadami. I tak od 7 lat

Cammie Chuchnicki oraz Tim Moxon, znani również jako „Weather Studios", mają niecodzienne hobby. Każdej wiosny od 7 lat para wybiera się na wycieczki do USA, aby ścigać tornada podczas sezonu burzowego – od Texasu po Dakotę. Zobaczcie, jak wygląda ich pasja na fotografiach.

Marcin Watemborski: Jak długo zajmujecie się fotografią?

Cammie Czuchnicki: Oboje od zawsze się nią interesowaliśmy. 8 lat temu zdecydowaliśmy się wybrać do USA z nadzieją doświadczenia niesamowitych burz, które mają tam miejsce każdej wiosny.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Marcin Watemborski: Jak długo zajmujecie się fotografią?

Cammie Czuchnicki: Oboje od zawsze się nią interesowaliśmy. 8 lat temu zdecydowaliśmy się wybrać do USA z nadzieją doświadczenia niesamowitych burz, które mają tam miejsce każdej wiosny.

Na czym Wam najbardziej zależy?

Staramy się ująć piękno oraz siłę matki natury. Na co dzień rzadko doświadczamy takich widoków, które pozwalają nam docenić to, do czego zdolna jest przyroda i uświadomić, jak delikatnymi istotami jesteśmy.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Na czym Wam najbardziej zależy?

Staramy się ująć piękno oraz siłę matki natury. Na co dzień rzadko doświadczamy takich widoków, które pozwalają nam docenić to, do czego zdolna jest przyroda i uświadomić, jak delikatnymi istotami jesteśmy.

Fotografowanie burz jest chyba bardzo niebezpieczne. Jak sobie z tym radzicie?

Fotografowanie tornad i burz z zachowaniem bezpieczeństwa to nie lada wyzwanie. Musisz być skoncentrowany cały czas, musisz zachować spokój i opanować stres. Kiedy warunki są jednak spokojniejsze – to doświadczenie jest niemalże jak medytacja. Podglądanie pogody, która zapewnia piękne widowiska, naprawdę uspakaja. 

Każda burza jest innym, nowym doświadczeniem. Czasem sami nie możemy uwierzyć w to, co widzimy.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Fotografowanie burz jest chyba bardzo niebezpieczne. Jak sobie z tym radzicie?

Fotografowanie tornad i burz z zachowaniem bezpieczeństwa to nie lada wyzwanie. Musisz być skoncentrowany cały czas, musisz zachować spokój i opanować stres. Kiedy warunki są jednak spokojniejsze – to doświadczenie jest niemalże jak medytacja. Podglądanie pogody, która zapewnia piękne widowiska, naprawdę uspakaja.

Każda burza jest innym, nowym doświadczeniem. Czasem sami nie możemy uwierzyć w to, co widzimy.

Dlaczego zaczęliście fotografować burze?

Pogonie za burzami zaczęły się jako niewinne hobby, które stało się naszą coroczną przygodą. Założyliśmy „Weather Studios", by pokazać nasze portfolio i zarobić na odbitkach i filmikach, byśmy mogli udać się w kolejną podróż do USA. Wykorzystujemy stronę jako bloga, na którym codziennie opisujemy nasze przygody, by czytelnicy wiedzieli, czego mogą się spodziewać. Chcemy też podzielić się naszym szczęściem.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Dlaczego zaczęliście fotografować burze?

Pogonie za burzami zaczęły się jako niewinne hobby, które stało się naszą coroczną przygodą. Założyliśmy „Weather Studios", by pokazać nasze portfolio i zarobić na odbitkach i filmikach, byśmy mogli udać się w kolejną podróż do USA. Wykorzystujemy stronę jako bloga, na którym codziennie opisujemy nasze przygody, by czytelnicy wiedzieli, czego mogą się spodziewać. Chcemy też podzielić się naszym szczęściem.

Jakiego sprzętu używacie do fotografowania burz?

Tim używa Canona EOS 5Ds r i 5D Mark IV z szerokokątnymi obiektywami, w tym 11-24 mm oraz 16-35 mm. Ja robię zdjęcia Nikonem D610 z obiektywem 14-24 mm. Mam też 70-200 mm f/2.8, który pozwala mi sfotografować detale burz. W tym roku sezon zaczyna się dla nas 14 maja. Będę wtedy sprawdzała Nikona D500, który powinien lepiej sobie radzić w trudnych warunkach oświetleniowych z ustawianiem ostrości, co jest kluczową kwestią w tego typu fotografii.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Jakiego sprzętu używacie do fotografowania burz?

Tim używa Canona EOS 5Ds r i 5D Mark IV z szerokokątnymi obiektywami, w tym 11-24 mm oraz 16-35 mm. Ja robię zdjęcia Nikonem D610 z obiektywem 14-24 mm. Mam też 70-200 mm f/2.8, który pozwala mi sfotografować detale burz. W tym roku sezon zaczyna się dla nas 14 maja. Będę wtedy sprawdzała Nikona D500, który powinien lepiej sobie radzić w trudnych warunkach oświetleniowych z ustawianiem ostrości, co jest kluczową kwestią w tego typu fotografii.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorów.
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autorów.

Zobacz również: Gorące piksele - wideoporadnik

© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
© Cammie Chuchnicki i Tim Moxon / weatherstudios.com
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Turystyczny hyperlapse Paryża pokazuje najważniejsze zabytki miasta Halloween 2019: Zrobiłem sesję w schronisku, by pomóc w adopcji zwierząt Zdjęcia, na których ustawisz ostrość po naciśnięciu spustu British Wildlife Photography Awards 2019: zdumiewające zdjęcia przyrody Fotograficzne inspiracje z Instagrama – od ilustracji po chaos na biurku [cz. 7] Anna Liminowicz zdobyła Nagrodę im. Krzysztofa Millera Wyjątkowy projekt fotograficzny pokazuję siłę i pewność siebie tych ludzi Fotografka robi zdjęcia porzuconych zwierząt, by pomóc znaleźć im nowy dom. Ten projekt rozgrzewa serca! Wystawa obrazów z kradzionych zdjęć Film poklatkowy wykonany z kosmosu? Tego jeszcze nie widzieliśmy [wideo] Spacer po fotoblogach: ?Groszek Codziennie?, czyli od meczów w drugiej lidze po G20 "Vogue" zrywa z Photoshopem i chudzielcami? [galeria]

Popularne w tym tygodniu:

Wyczucie chwili i dobry humor. Na tym polega fotografia uliczna Anthimosa Ntagasa Znamy nazwiska nominowanych do World Press Photo 2020. Jest wśród nich Tomek Kaczor Filmowiec ukazał ruch gwiazd w zapierającym dech w piersi filmie poklatkowym Znalazł szklane negatywy z kotami sprzed 120 lat i zrobił piękne cyjanotypy Kuba Konwent podbija Jordanię. Były spadochrony, zdjęcia i… pociski! Najlepsze zdjęcia krajobrazowe w konkursie Landscape Photo of the Year 2019 International Landscape Photographer of the Year 2019 – wyniki konkursu Underwater Photogrpher of the Year 2020 – najlepsze zdjęcia podwodne Jak robić dobre zdjęcia na Instagrama? Chris Hernandez zna się na tym doskonale WPO ściągnęło materiał o protestujacych z Hongkongu ze strony SWPA 2020 Genialne iluzje optyczne stworzone bez użycia Photoshopa Świetna gra świateł przeniesie cię w świat hollywoodzkich filmów