fot. Jakub Kaźmierczyk, mod. Amelia Krząpa

Profoto A1 - zabierz błysk ze sobą [wideotest]

Profoto A1 to najnowsza lampa szwedzkiego producenta. Łączy w sobie niewielkie rozmiary, świetne wykonanie, łatwą obsługę, ale również niezbyt dużą moc i wysoką cenę. Jak wypadła podczas sesji, na którą zabrałem ją na Wyspy?

Na rynku mam naprawdę wielki wybór różnego rodzaju lamp. Od najtańszych chińczyków za kilkaset złotych, po wielkie generatory za kilkadziesiąt tysięcy. Oczywiście ich zastosowanie będzie zupełnie różne, natomiast firma Profoto zdecydowała się na połączenie lampy systemowej z funkcjami lampy studyjnej. W mojej ocenie to nadal bardziej lampa reporterska niż studyjna z uwagi na moc 76 Ws, ale zastosowanymi rozwiązaniami zdecydowanie przegania konkurencje spod znaku Canona czy Nikona.

Poza tym będzie to dobre rozwiązanie dla osób, które posiadają już inne lampy w systemie Profoto, bo A1 działa również jako nadajnik systemu Air Remote, dzięki czemu w studio mogłem odpalać i sterować B1 i D1. Oczywiście, jak na szwedzką firmę przystało — produkt jest absolutnie premium, podobnie jak i jego cena.

Zobacz również: Wiosenne portrety. Jak zrobić dobre zdjęcia w plenerze?

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy akcesoriów

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy:

Sigma 18-200 mm f/3.5-6.3 C - test superzooma po odchudzaniu Najtańszy standard do bezlusterkowców - Industar L/D 55 mm f/2,8 MindShift rotation180° Horizon to plecak dla każdego outdoorowca. Czy daje radę w terenie? Używałem Leiki M10 od 8 miesięcy. Jak się sprawowała klasyczna konstrukcja z Wetzlar? Sony A7 III, czyli podstawowa pełna klatka dla profesjonalistów - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe Dlaczego Leica Summicron-M 35 mm f/2 ASPH to wyjątkowe szkło? Fujifilm instax wide Monochrome – natychmiastowa czarnobiel w większym formacie Dwa dni z Fujifilm X-H1. Moje pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe z Portugalii Paryskie klimaty czyli subiektywnie o Zeiss Batis 85 mm f/1.8 Jak w praktyce sprawdza się Venus Optics Laowa 60 mm f/2,8 Macro 2:1? Sony A7R III - król bezlusterkowców [test] Loupedeck - bądź jak DJ w Adobe Lightroom [wideotest] Panasonic Lumix GH5s – aparat dla filmowców, który chce być kochany GoPro HERO 6 - z pogodą pod górkę Olympus ED 17 mm f/1.2 PRO oraz 45 mm f/1.2 PRO czyli najnowsze, jasne stałki Olympusa w akcji WD My Cloud Home Duo - test nowoczesnej, domowej chmury dla każdego Olympus OM-D E-M10 Mark III - test nowego bezlusterkowca dla amatorów Wideotest nowych akcesoriów firmy Peak Design, która uzbierała już ponad 15 mln dolarów na Kickstarterze Zabrałem Fujifilm X-E3 w podróż po Europie. Mój subiektywny i praktyczny test Peak Design Everyday Sling – torba fotograficzna, którą nosisz tak, jak lubisz Olympus M.Zuiko Digital ED 12-100 mm f/4 IS PRO to mistrz! Test uniwersalnego obiektywu Instax Share SQ SP-3 - drukuje natychmiastowo w kwadracie i daje mnóstwo frajdy Sprawdziłem MeFoto Backpacker - tani, lekki i praktyczny statyw dla podróżników Quadralite A1 - recenzja małej lampy o dużych możliwościach

Popularne w tym tygodniu:

Kilka słow o tablecie Wacom Intuos Pro [wideo] Sony DSC RX 100 VI - zaawansowany kompakt dla wymagających [test] TEST: Canon EOS 200D – pomysł na maleństwo TEST: Kolejna jasność u Olympusa, czyli M.Zuiko 25 mm f/1.2 Pro TEST: Venus Laowa 12 mm f/2.8 Zero-D. Najszersze małoobrazkowe ef-dwa-osiem. TEST: Wół roboczy á la Tamron, czyli SP 24-70 mm F/2.8 Di VC USD G2 TEST: Jasność u Olympusa, czyli M.Zuiko 17 mm f/1.2 PRO