Annie Leibovitz zachwala iPhone'a - zła wiadomość dla producentów kompaktów?

Annie Leibovitz zachwala iPhone'a - zła wiadomość dla producentów kompaktów?18.11.2011 16:00
Apple iPhone 4S
Piotr Dopart

Znak czasów? Annie Leibovitz​ podczas rozmowy z telewizją NBC ogłosiła, że Apple iPhone to najlepszy kieszonkowy aparat fotograficzny naszych czasów. Co to może oznaczać dla producentów "małpek"?

Znak czasów? Annie Leibovitz​ podczas rozmowy z telewizją NBC ogłosiła, że Apple iPhone to najlepszy kieszonkowy aparat fotograficzny naszych czasów. Co to może oznaczać dla producentów "małpek"?

Słynna fotografka użyła sformułowania "snapshot camera of today" i dowodziła, że jedną z głównych zalet smartfona jest nie tylko oferowana jakość zdjęć. Leibovitz stwierdziła, że podstawową zaletą jest przede wszystkim jego wszechstronność.

Telefon ten zastąpił jej zdaniem długopis i notatnik, podobnie przejął rolę podręcznego albumu fotografii i narzędzia, które pozwala fotografować praktycznie każdemu:

Nie jestem w stanie zliczyć, ile razy ludzie pokazują mi swoje dzieci [na zdjęciach]. [iPhone] stał się odpowiednikiem portfela ze zdjęciami członków rodziny. Jest tak wygodny i prosty w obsłudze.

Wyznania Leibovitz wydawać się mogą pozbawione obiektywizmu, bo wielokrotnie deklarowała się jako miłośniczka produktów firmy, a w 2002 roku użyczyła swojego wizerunku w kampanii promocyjnej komputera iMac G4. W klipie reklamowym zajmowała poczesne miejsce, opowiadając o usłudze iPhoto.

Jednocześnie serwis Electronista odnotowuje, że teza Leibovitz może nie być daleka od prawdy - już teraz iPhone 4 wiedzie prym jako główny sprzęt służący do wykonywania zdjęć w serwisie Flickr, a jakość zdjęć wykonanych smartfonem stopniowo poprawia się z każdą kolejną wersją sprzętu.

Nie da się zaprzeczyć, że powyższa sprawa stawia w trudnej sytuacji firmy, które skupiają się na produkcji "małpek". Choć obecnie oferują one większy rozmiar matryc, a więc nieuchronnie lepszą jakość zdjęć, rynek jest bezlitosny i wskazuje wyraźnie, że ludzie zwyczajnie nie tego oczekują od nowoczesnego urządzenia do pstrykania.

Firmy skupiające się na produkcji kompaktów powinny mocno zastanowić się nad podłożem popularności iPhone'a i stosownie zareagować - już teraz oferują niewiele więcej istotnych dla przeciętnego konsumenta funkcji fotograficznych, nie zapewniając jednocześnie mieszanki funkcjonalności telefonu, małego tabletu, organizera, narzędzia rozrywki etc.

Próba konkurowania prędkością i precyzją autofokusu może być skazana na porażkę, mając na uwadze tempo adaptowania innowacji przez Apple. Może drogą jest skupienie się na tanich alternatywach dla bezlusterkowych aparatów systemowych? A może gwałtowna zmiana fokusu i próba przejścia na rynek z pogranicza telekomunikacji i fotografii lub podobne pomysły (co wydaje się przerostem formy nad treścią)? Albo po prostu wprowadzenie większej konfigurowalności "małpek", np. przy pomocy obsługi aplikacji, do czego zdaje się przymierzać Nikon? Trudno powiedzieć, jednak bez żadnej reakcji można spodziewać się gwałtownego kryzysu w tej klasie sprzętu.

Źródło: Electronista

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.