Sony A68 - test aparatu pełnego kontrastów

Sony A68 z pozoru mocno przypomina flagowy model z matrycą APS-C, czyli Sony A77 II - ma sensor Exmor CMOS o rozdzielczości 24 megapikseli, system AF 4D FOCUS czy podobny korpus, a jest przy tym od niego sporo tańszy. Sprawdzam czy oszczędzanie wyjdzie nam na dobre.

Ten artykuł ma 7 stron:

Specyfikacja i opis

Sony A68 został zaprezentowany wiosną 2016 r. i ma wypełniać lukę pomiędzy prostym Sony A58, a zaawansowanym Sony A77 II. Nie jest aparatem dla zupełnie początkujących, ale aspiruje raczej do grupy zaawansowanych entuzjastów fotografii, którzy nie mają budżetu na flagowy model z matrycą APS-C, czyli A77 II. Testowany aparat wypada także korzystnie cenowo — kosztuje ok. 2700 zł za sam korpus, czyli ok. 1500 zł taniej, niż A77 II. Cena robi się jeszcze ciekawsza, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że Sony A68 ma sporo elementów zaczerpniętych wprost z A77 II.

Sony A68 jest wyposażony w matrycę APS-C Exmor CMOS o rozdzielczości 24 megapikseli, o zakresie czułości ISO 100 — 25 600. Przetwornik ten współpracuje z procesorem obrazu Sony BIONZ X. Aparat odziedziczył system autofokusa Sony 4D FOCUS opartego na detekcji fazy, który ma zapewniać znakomite działanie automatyki ostrości w każdych warunkach — nawet przy natężeniu oświetlenia -2 EV. Mamy także znany z poprzednich modeli wizjer elektroniczny OLED Tru-Finder oraz odchylany ekran.

Sony A99 II — pierwsze wrażenia

Firma Sony na szczęście nie zrezygnowała z rozwijania bagnetu A, co udowodniła, prezentując nowy flagowy aparat z półprzepuszczalnym lustrem i…

Czy zatem Sony A68 jest wartościową, budżetową alternatywą dla zaawansowanego i drogiego Sony A77 II? Czy wytrzyma konkurencję bezpośrednich konkurentów, takich jak Canon EOS 760D, Nikon D5500 czy niedużych bezlusterkowców: Olympus OM-D E-M10 II, Fujifilm X-T10 czy Panasonic Lumix GX80? Sprawdzamy.

Sony A68 — specyfikacja
Rodzaj: Cyfrowa lustrzanka jednoobiektywowa z półprzepusczalnym lustrem
Matryca: APS-C, typu Exmor CMOS, 23,5 x 15,6 mm
Rozdzielczość: 24 megapiksela (efektywne)
Procesor: BIONZ X
Czułość: ISO 100 — 25600
Zd. seryjne: 8 kl./s
Filmy: • XAVC S Full HD 1920 x 1080, 30p, 25p, 24p, 50 Mb/s
• AVCHD Full HD 1920 x 1080, 24 Mb/s (FX), 17 Mb/s (FH) (60i/50i), 24 Mb/s (FX), 17 Mb/s (FH) (24p/25p)
• MP4 1440 x 1080, 12 Mb/s, VGA 3 Mb/s
Stabilizacja: tak
Migawka: Migawka elektroniczna (30 s — 1/4000 s)
Formaty zapisu: RAW, JPEG, RAW + JPEG
Rozdzielczość: 6000 × 4000 px
Pomiar światła: Matrycowy, centralnie ważony, punktowy
Autofokus: Liniowe czujniki CCD, 79 pól
Tryby AF: Pojedynczy (AF-S), ciągły (AF-C), automatyczny (AF-A)
Wizjer: Wizjer elektroniczny typu 0,39", 1 440 000 punktów
Wyświetlacz: OLED Tru-Finder, LCD TFT 2,7", 460 800 pikseli, odchylany
Gorąca stopka: Tak
Komunikacja: brak
Karta pamięci:

SDXC (zgodne z UHS-I), Memory Stick PRO-HG Duo, Memory Stick PRO Duo, SD, SDHC

Zasilanie: NP-FM500H: akumulator z serii M
Złącza:

Gniazdo mikrofonowe mini jack, Złącze Multi Terminal/Micro USB, Stopka Multi Interface

Uszczelnienia: tak
Wymiary:

142,6 × 104,2 × 82,8 mm

Waga: 690 gramów z akumulatorem i kartą pamięci
Data premiery: 5 listopada 2015 r.
Cena w dniu premiery: 2500 zł (korpus)

Zobacz również: 13 aparatów cyfrowych, które pamięta każdy fotograf

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Testy lustrzanek

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Testy:

Voigtländer Ultron 21 mm f/1,8 ASPHERICAL - czarny koń ze stajni Cosina [recenzja] QNAP TS-451A - domowy NAS dedykowany fotografom [test] Panasonic Lumix LX15 - kieszonkowy kompakt premium z 4K w naszych rękach Thule Perspektiv - recenzja plecaka dla aktywnych fotografów „Władca barw" - recenzja pierwszego w Polsce VOD o fotografii Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD Macro, czyli superzoom nie do pobicia [test] Leica 35 mm f/1.4 Summilux-M ASPH - w poszukiwaniu mitycznej jakości obrazu [recenzja] Eizo CS2420 - sprawdzamy monitor dla fotografów w rozsądnej cenie [test] Testy pary reporterskich szkieł f/2.8 Panasonica - 12-35 mm i 35-100 mm Canon EOS 5D Mark IV - pierwsze wrażenia Olympus E-M10 II – co nowego, co fajnego? Wrażenia ze współpracy [test] Voigtländer Heliar 75mm f/1.8 Classic - niedoceniany mistrz portretów WD My Cloud Pro Series PR4100 – dysk NAS dla profesjonalistów, którzy cenią sobie wygodę [test] Samsung Galaxy S7 - test aparatu w wakacyjnej podróży Samyang AF 50 mm f/1.4 FE - wreszcie z autofokusem! [recenzja] Leica M Typ 240 - klasyczne połączenie elegancji z nowoczesną technologią Panasonic TZ100 – maleństwo z klasą [test] Huawei P9 - obiecujący smartfon z rysą w życiorysie [test] Panasonic Lumix GX80 - subiektywny test aparatu Zeiss Batis 85 mm f/1.8 za 5000 zł kontra Jupiter 9 85 mm f/2 za 400 zł - sprawdzamy czy 40-letni obiektyw pokaże magię sprzed lat Sony FE 70–200 mm f/2.8 GM OSS - zdjęcia przykładowe z ZOO w Berlinie Zeiss Planar T* FE 50 mm f/1.4 ZA - nasze przykładowe zdjęcia Voigtländer Ultra Wide Heliar Aspherical II 12 mm f/5.6 - Ultra szeroka maszyna do kreowania równoległej rzeczywistości Premiera Fujifilm X-T2 - zdjęcia przykładowe i pierwsze wrażenia

Popularne w tym tygodniu:

Huion Inspiroy Q11K - obiecujący, duży i niedrogi tablet z dalekiego wschodu [test] Voigtlander 10 mm f/5.6 Hyper Wide Heliar Aspherical - test spektakularnego hiperobiektywu Olympus TG-5 - wakacyjny test. Twardziel na sterydach: z filmami 4K i zapisem RAW Voigtländer 21 mm f/4 Color Skopar P-Typ, czyli małe zaskoczenie [test]