Pierwszy adapter do Sony A7, który dodaje AF do manualnych obiektywów

Firma z Kantonu w Chinach – Techart – oficjalnie ujawniła swój nowy produkt. Jest to adapter Techart PRO AF, który umożliwi korzystanie z autofocusa z manualnymi obiektywami.

Techart PRO jest pierwszym na świecie urządzeniem, które umożliwia wykorzystanie systemu automatycznego ustawiania ostrości z obiektywami nieposiadającymi tej zdolności.

Adapter, który powstał jest przeznaczony dla mocowania obiektywów Leica M na Sony E. Dzięki wykorzystaniu styków w aparacie oraz detekcji fazy (np. w a7 II oraz a7R II) urządzenie przybliża i oddala obiektyw od matrycy. Maksymalna zmiana odległości od sensora wynosi 4,5 mm, co pozwala adapterowi złapać ostrość oraz zmniejszyć minimalną odległość ostrzenia podłączonego szkła.

Urządzenie działa w trybach pojedynczego ujęcia oraz ciągłego łapania ostrości. Dzięki sparowaniu go z aplikacją mobilną można zapamiętywać dane konkretnych obiektywów oraz aktualizować adapter.

Techart PRO AF waży 133 gramów. Mimo tego bez problemu obsługuje szkła, które ważą nawet ok. 700 g. Jego cena wyniesie 349 dolarów, a dostawy rozpoczną się w marcu 2016.

Przy zamówieniu przedpremierowym na stronie producenta jest przewidziana darmowa wysyłka oraz roczna gwarancja.

Zobacz również: Photokina 2016: Najważniejsze nowości sprzętowe

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Olympus SH-3 z nagrywaniem w 4K zapowiedziany w Japonii SLR Magic zapowiada nową linię obiektywów anamorficznych Średnioformatowy bezlusterkowiec ze 100-megapikselową matrycą Nowe obiektywy dla filmowców Samyang Xeen: 14 mm T3.1 oraz 35 mm T1.5 Prynt - spraw, aby telefon drukował zdjęcia jak Polaroid G Master - nowa linia obiektywów premium do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony Nowe funkcje w aparacie Fujifilm X-T1 dzięki aktualizacji oprogramowania Sony A6300 - 7 najważniejszych faktów o nowym bezlusterkowcu Panasonic Lumix GX8 - stabilizacja i jakość w pełnej krasie Seagate pozwany za wadliwe dyski. Zastanówcie się nad alternatywami YN360 - specyfikacja tańszego odpowiednika Ice Light Sekonic wydaje dwa nowe światłomierze w serii L-478DR Canon EOS-1D X Mark II - nowy zawodowiec z filmami 4K, GPS i prędkością do 16 kl./s Canon EOS-1D X Mark II - wyciekły pierwsze nieoficjalne zdjęcia i specyfikacja LensCoat LensHide – idealna kryjówka dla fotografów dzikiej przyrody Venus Optics Laowa STF 105 mm f/2 (T/3.2) niebawem na rynku Olympus PEN-F - bezlusterkowiec, który rzeczywiście wygląda, jak aparat sprzed lat Lomography przywraca do żywych legendarnego Jupitera 3+ 50 mm f/1.5 Wymarzony aparat fotograficzny - jaki być powinien? Leica X-U - „terenowy" aparat z matrycą APS-C do zdjęć podwodnych Nikon D500 to zaskoczenie roku. Oto, czego mogłeś nie wiedzieć o tym aparacie Fujinon XF 100-400 mm f/4.5-5.6 R LM OIS - super teleobiektyw do aparatów Fujifilm X Fujifilm X-E2S - bezlusterkowiec odświeżony przez nowy firmware Fujifilm X-Pro2 – flagowy bezlusterkowiec z matrycą 24 Mpix, hybrydowym wizjerem i szybkim AF

Popularne w tym tygodniu:

Colorspike nowe podejście do tworzenia kreatywnych efektów oświetleniowych Koniec z pudełkowym Lightroomem. Oto zupełnie nowy Lightroom CC bazujący na chmurze Canon G1X Mark III - aparat kompaktowy z matrycą w rozmiarze APS-C i AF jak w lustrzance Leica Thambar-M 90 mm f/2.2 - powrót na rynek obiektywu, który daje bajkowe rozmycie Yashica Y35 - powrót legendy do świata fotografii cyfrowej Nikon D850 – producent opublikował listę rekomendowanych obiektywów Quadralite Reporter 200 TTL - studio fotograficzne w lampie reporterskiej DJI Zenmuse X7 - pierwsza kamera Super 35 mm do filmów lotniczych z drona QNAP TS-453BT3 – czterordzeniowy, czterozatokowy NAS z Thunderbolt 3 dla cyfrowych twórców Samyang AF 35 mm f/1.4 FE do systemu Sony E. Szeroki kąt z autofokusem i w dobrej cenie Aputure Light Storm 300D to najmocniejsza lampa LED na rynku Milvus 25mm f/1.4 - jasny, manualny szeroki kąt do pełnoklatkowych lustrzanek