1012 pojedynczych zdjęć malowanych światłem zamieniło się w piękny film

1012 pojedynczych zdjęć malowanych światłem zamieniło się w piękny film

1012 pojedynczych zdjęć malowanych światłem zamieniło się w piękny film
Źródło zdjęć: © © Darren Pearson / [YouTube](https://youtu.be/iOU2kjWp9jg)
Marcin Watemborski
01.07.2019 11:43, aktualizacja: 01.07.2019 13:43

Malowanie światłem to technika, która wymaga nie tylko kreatywności, ale i cierpliwości. Darren Pearson pokazał, co można zrobić, gdy jedno idzie w parze z drugim. Mężczyzna zrobił ponad 1000 klatek, które zmontował później w ten krótki, aczkolwiek zapierający dech w piersi film.

Samo tworzenie filmów poklatowych (timelapse) wymaga pewnych umiejętności i koncepcji. Podobnie jest z malowaniem światłem – tutaj jeszcze przyda się kreatywność. Jeśli połączymy jedno i drugie, mamy do czynienia z istnym Zen fotografii. Darren Pearson stworzył animację ”She Lights the Night” z 1012 pojedynczych klatek. Każda z nich wymagała osobnego malowania światłem i postprodukcji. Artysta musiał później wszystko zmontować, by miało ręce i nogi.

Filmik trwa 2 minuty, a w trakcie 1 sekundy zobaczymy 8-10 zdjęć. Wszystko wygląda w miarę płynnie i trzyma się całości. Kolejne klatki przechodzą w przyjemny dla oka sposób. Oczywiście jak na taką animację. Nie możemy oczekiwać, że zobaczymy super-płynny obraz, jak na filmach z klatkażem rzędu 25 lub więcej klatek. Tworzenie pojedynczego zdjęcia zajęło około 2 minut, czyli łącznie realizacja materiału trwała ponad 33 godziny.

She Lights The Night - Light Painting Stop Motion Animation

Jestem pełny podziwu dla zaangażowania Darrena w ten projekt. Mężczyzna musiał wykazać się naprawdę ogromną wyobraźnią malując kolejne elementy. Bez konkretnego planu się nie mogło obejść. Zastanawiam się, jakie punkty odniesienia znalazł artysta, skąd dokładnie widział o ile przesunąć elementy na kolejnych klatkach i w którym kierunku, by wszystko było spójne.

Właściwie odpowiedź na powyższą zagwozdkę znajdziemy w krótkim poradniku, dotyczącym malowania światłem szkieletu. Zwróćcie uwagę, że wszystko trzeba robić szybko. Dokładność ma tu drugorzędne znaczenie. Najważniejszy jest ogólny zarys. Darren wspomina o tym, że podczas malowania światłem zawsze jest ubrany na czarno, by nie zostać zaświetlonym. Inaczej pojawiłbym się w kadrze, a nie jest to pożądane.

How to light paint a skeleton

Więcej prac Darrena znajdziecie na jego stronie internetowej.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)