Zobaczcie jak reklamował się Kodak 30 lat temu, czyli fotograficzne trole w akcji

Zobaczcie jak reklamował się Kodak 30 lat temu, czyli fotograficzne trole w akcji

Zobaczcie jak reklamował się Kodak 30 lat temu, czyli fotograficzne trole w akcji
Marcin Falana
01.02.2018 13:46, aktualizacja: 26.07.2022 18:09

Rok 1987 przypadał na okres złotej ery filmu. Aparaty cyfrowe to w tamtym czasie była abstrakcją, więc wszyscy korzystali z filmów, a Kodak był jednym z największych producentów. Zobaczcie jak się reklamował.

Reklama filmu Kodak Gold 200 w żartobliwy sposób nawiązuje do fotografii ulicznej, która podobnie, jak w reklamie, może być ofensywna w stosunku do fotografowanych osób. Zabiera im kolor, a nawet smak - być może nawet kradnie duszę.

Reklama została nakręcona w 1987 roku przez francuskiego reżysera Jean Baptiste Mondino, który jest także autorem teledysków Madonny czy Stinga. Zdobyła nagrodę Gold Award, co oznacza, że uznano ją za najlepszą reklamę 1987 roku. W reklamie pojawiają się trzy fotograficzne trole udające paparazzi. Kradną one kolory z przedmiotów, które sprawiają ludziom radość. Swoją drogą - ciekawy pomysł na reklamę, która jednocześnie trochę naśmiewa się ze swoich klientów. Niezły marketing!

Oczywiście reklama odnosi się do żywych kolorów jakie dawał film Kodaka. Zdjęcia wyglądały często lepiej niż rzeczywistość, co dzisiaj widzimy postaci różnych filtrów np. w fotografii mobilnej, które swoje korzenie mają właśnie w różnej reprodukcji kolorów przez materiały światłoczułe.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)