Zobacz, jak powstają obiektywy Sigmy w japońskiej fabryce w Aizu

Jeśli jesteście ciekawi jak powstają obiektywy Sigmy, ten film jest dla was. Johnnie Behiri z Cinema 5D jest pierwszym dziennikarzem, który miał okazję odwiedzić japońską fabrykę w Aizu, która zatrudnia ponad 1600 pracowników.

© Cinema5D / YouTube

Johnnie Behiri nagrał siedmiominutowy film, w którym możemy zobaczyć, jak wygląda fabryka Sigmy — jednego z liderów niezależnych producentów obiektywów i akcesoriów. Dzięki tej podróży i wy macie możliwość poznania procesu tworzenia ulubionych szkieł!

Oprowadzony przez Kazuto Yamaki, który w 2012 roku przejął firmę po swoim ojcu, Johnnie zwraca uwagę na zaangażowanie pracowników i ich dbałość o detale. Fabryka w Aizu chwali się, że prawie wszystkie procesy wykonywane są na miejscu. Behiri miał okazję zobaczyć zintegrowany proces — od produkcji śrubek po szlifowanie soczewek.

Tym, co zwraca uwagę na filmie, są pomalowane na niebiesko elementy. Założyciel firmy, pan Yamaki, chciał uniknąć wrażenia zimnego i sterylnego wnętrza. Aby dodać mu nieco przyjemniejszego odbioru wybrał kolor niebieski i kazał pomalować maszyny na ten właśnie kolor. To interesujące, ponieważ fabryka właściwie wygląda sterylnie, a niebieski nie jest najcieplejszym kolorem, jaki znamy. No cóż — o gustach się nie dyskutuje.

Jeżeli chcecie obejrzeć więcej ujęć z fabryki Sigmy, możecie to zrobić na ich kanale na YouTube.

Zobacz również: Canon EOS M5 - pierwsze wrażenia z premiery na targach Photokina 2016

Źródło: petapixel.com

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Sprzęt:

Lomography Naiad 15 mm f/3.8 Art to szkło, na które warto zwrócić uwagę Venus Optics Laowa 9 mm f/2.8 Zero-D - nowe szkło do bezlusterkowców APS-C Cosina prezentuje trzy nowe obiektywy Voigtlander - dwa do Sony E i jeden do Leiki M Laowa 25 mm f/2.8 2.5-5x Ultra Macro - zdjęcia przykładowe i cena UniColor to kolorowa wodoodporna lampa LED na USB do kreatywnych zdjęć Elinchrom ELB 500 TTL - czyli uniwersalny generator z TTL, HSS, Action Mode i pełną asymetrią Akumulatory z Ikei szybsze niż profesjonalne Eneloopy? To niemożliwe, a jednak! Olympus poprawia osiągi flagowych korpusów i prezentuje nowe torby SanDisk Extreme UHS-I microSD 400GB - najszybsza karta microSD na świecie Wacom Cintiq Pro 24" oraz Wacom Cintiq Pro Engine - co należy o nich wiedzieć? Tokina Opera 50 mm f/1.4 FF AF - nowy obiektyw premium do pełnej klatki już jest! Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 50-200mm f/2.8-4 ASPH Power OIS to nowy, stabilizowany zoom do Mikro Cztery Trzecie Laowa 25 mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro oraz 9 mm f/2.8 Zero-D to nowe interesujące szkła Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM Art i Sigma 70 mm f/2.8 DG Macro Art zapowiedziane. Nadchodzi też 9 innych obiektywów dla Sony E Sony A7 III – o czym warto wiedzieć? Nowy profesjonalny bezlusterkowiec już niedługo Canon Speedlite 470 EX-AI automatycznie ustawi palnik, by odbić światło Canon EOS 2000D i EOS 4000D – lustrzanki dla początkujących z pasją Canon EOS M50 w naszych rękach, czyli sporo nowego łącznie z 4K Nowe zoomy Tamron: 28-75 mm f/2.8 do oraz 70-210 mm f/4 Tokina 20 mm f/2 z autofokusem i procesorem dla Sony E Sony HVL-F60RM - flagowa lampa reporterska do zadań specjalnych Quadralite Navigator X2 – kontroluj swoje lampy dokładnie i bezprzewodowo Pentax K-1 Mark II: 36,4 Mpix, ISO 819 200 i 5-osiowa stabilizacja matrycy Quadralite Atlas 600 Pro TTL – plenerowy flagowiec z lepszym akumulatorem

Popularne w tym tygodniu:

Sony FE 135 mm f/1.8 GM to Święty Graal. Jest najostrzejszy w swojej klasie Panasonic Lumix S1 - zobaczmy, co jest w pudełku Yoshiyuki Mizoguchi potwierdził, że powstanie Canon EOS R ze stabilizacją matrycy Składana kamera Insta360 EVO nagra filmy 3D 180 stopni lub 360 Niespodziewany ruch Canona - firma prezentuje kolorowe kamery akcji Samyang AF 85 mm f/1.4 FE - kolejny Samyang z autofokusem i mocowaniem Sony FE Lensbaby Composer Pro II z obiektywem Edge 35 Optic niedługo na rynku Loupedeck+ obsłuży Final Cut Pro i Adobe Audition