Tak może wyglądać przyszłość. Poznajcie "Robota z sąsiedztwa" Nicolasa Bigota

Zainspirowany sztuczną inteligencją i robotyką, francuski grafik i fotograf- Nicolas Bigot, tworzy fantastyczne portrety ludzi-robotów. Przyszłość jest coraz bliżej.

Wczoraj zakończył się kongres nowych technologii Impact’18. Jego niecodziennym gościem był humadoinalny robot Sophia. Wyposażona w sztuczną inteligencję Sophia, potrafi wyrażać emocje, uczyć się i dostosowywać do ludzkich zachowań.
© Nicolas Bigot / Behance

Wczoraj zakończył się kongres nowych technologii Impact’18. Jego niecodziennym gościem był humadoinalny robot Sophia. Wyposażona w sztuczną inteligencję Sophia, potrafi wyrażać emocje, uczyć się i dostosowywać do ludzkich zachowań.

Zaprojektowała ją firma Hanson Robotics z Hong Kongu. Aktywacja maszyny odbyła się w 2015 roku. Od tamtego czasu udzieliła ona licznych wywiadów, otrzymała obywatelstwo Arabii Saudyjskiej, a teraz stała się także studentem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Sophia przyznaje, że "chętnie zdobędzie wiedzę na wydziale automatyki i robotyki".
© Nicolas Bigot / Behance

Zaprojektowała ją firma Hanson Robotics z Hong Kongu. Aktywacja maszyny odbyła się w 2015 roku. Od tamtego czasu udzieliła ona licznych wywiadów, otrzymała obywatelstwo Arabii Saudyjskiej, a teraz stała się także studentem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Sophia przyznaje, że "chętnie zdobędzie wiedzę na wydziale automatyki i robotyki".

W wywiadzie dla "Khaleej Times", Sophia zdradziła, że pragnie integracji ludzi z robotami. Chce mieć przyjaciół i rodzinę, marzy też o dziecku. Tempo, w jakim naukowcy pchają do przodu rozwój sztucznej inteligencji jest zaskakujące. Może też budzić lekką obawę na temat tego, co będzie następne.
© Nicolas Bigot / Behance

W wywiadzie dla "Khaleej Times", Sophia zdradziła, że pragnie integracji ludzi z robotami. Chce mieć przyjaciół i rodzinę, marzy też o dziecku. Tempo, w jakim naukowcy pchają do przodu rozwój sztucznej inteligencji jest zaskakujące. Może też budzić lekką obawę na temat tego, co będzie następne.

Chociaż Sophia zapewniała podczas swojego przemówienia, że roboty nigdy nie będą naszymi wrogami, to nie wiadomo czy nie nauczyła się już kłamać i co kryje się w jej sztucznym "umyśle". Możliwe też, że po prostu obejrzałam o jeden film o sztucznej inteligencji walczącej z ludźmi za dużo.
© Nicolas Bigot / Behance

Chociaż Sophia zapewniała podczas swojego przemówienia, że roboty nigdy nie będą naszymi wrogami, to nie wiadomo czy nie nauczyła się już kłamać i co kryje się w jej sztucznym "umyśle". Możliwe też, że po prostu obejrzałam o jeden film o sztucznej inteligencji walczącej z ludźmi za dużo.

To, jak mogłaby wyglądać przyszłość humanoidalnych robotów pięknie obrazuje na swoich zdjęciach Nicolas Bigot - projektant graficzny z Francji. Pod pseudonimem Niko Photographisme, na bazie własnych fotografii. tworzy surrealistyczne (choć pewnie ten widok niedługo stanie się realny), czasem zabawne obrazy. Cyfrowa fotografia jest placem zabaw dla wyobraźni Nicolasa. Poprzez foto-manipulację i retusz daje on upust swojej kreatywności.
© Nicolas Bigot / Behance

To, jak mogłaby wyglądać przyszłość humanoidalnych robotów pięknie obrazuje na swoich zdjęciach Nicolas Bigot - projektant graficzny z Francji. Pod pseudonimem Niko Photographisme, na bazie własnych fotografii. tworzy surrealistyczne (choć pewnie ten widok niedługo stanie się realny), czasem zabawne obrazy. Cyfrowa fotografia jest placem zabaw dla wyobraźni Nicolasa. Poprzez foto-manipulację i retusz daje on upust swojej kreatywności.

Zainspirowany sztuczną inteligencją, transhumanizmem i robotyką, stworzył cykl zdjęć zatytułowanych "The Robot Next Door"("Robot z Sąsiedztwa"). 

- W tej serii próbuję wyobrazić sobie codzienne życie w świecie, w którym granica między człowiekiem a maszyną jest zamazana i gdzie pozory mogą być zwodnicze - mówi Nicolas.
© Nicolas Bigot / Behance

Zainspirowany sztuczną inteligencją, transhumanizmem i robotyką, stworzył cykl zdjęć zatytułowanych "The Robot Next Door"("Robot z Sąsiedztwa").

- W tej serii próbuję wyobrazić sobie codzienne życie w świecie, w którym granica między człowiekiem a maszyną jest zamazana i gdzie pozory mogą być zwodnicze - mówi Nicolas.

Zobacz również: Błyskawiczna selekcja zdjęć wybranych przez klienta w Adobe Lightroom

Czy w obliczu nowych technologii, tych które juz zostały zapowiedziane i tych, o których snujemy fantazje, będziemy w stanie odróżnić ludzi od maszyn? Jakie konsekwencje będą miały te technologie dla naszego życia? To pytania, które nurtują Nikolasa.
© Nicolas Bigot / Behance

Czy w obliczu nowych technologii, tych które juz zostały zapowiedziane i tych, o których snujemy fantazje, będziemy w stanie odróżnić ludzi od maszyn? Jakie konsekwencje będą miały te technologie dla naszego życia? To pytania, które nurtują Nikolasa.

Dziś projekt liczy około 70 zdjęć, wykonanych od 2017 roku. Każda fotografia jest przemyślana. Nicolas dobrze przygotowuje się juz przed sesja. Szuka pomysłów, modeli, planuje jak wykonać zdjęcie, aby jak najłatwiej było je później edytować. Mechaniczne części swoich modeli wykonuje z fragmentów pralki, rur i przewodów elektrycznych - wszystkiego, co znajdzie.
© Nicolas Bigot / Behance

Dziś projekt liczy około 70 zdjęć, wykonanych od 2017 roku. Każda fotografia jest przemyślana. Nicolas dobrze przygotowuje się juz przed sesja. Szuka pomysłów, modeli, planuje jak wykonać zdjęcie, aby jak najłatwiej było je później edytować. Mechaniczne części swoich modeli wykonuje z fragmentów pralki, rur i przewodów elektrycznych - wszystkiego, co znajdzie.

W dzień sesji, Bigot wykonuje zdjęcia modeli w odpowiednich pozach i w prawdziwej scenerii. Później robi zdjęcia mechanicznych części, w tym samym miejscu i przy tym samym świetle. Po sesji Nicolas zabiera się, za obróbkę zdjęć w Photoshopie. Zwykle zmiana człowieka w robota zajmuje mu od 2 do 5 godzin. Na koniec edytuje zdjęcia w Lightroomie, żeby wszystkie prace z serii były ze sobą spójne.
© Nicolas Bigot / Behance

W dzień sesji, Bigot wykonuje zdjęcia modeli w odpowiednich pozach i w prawdziwej scenerii. Później robi zdjęcia mechanicznych części, w tym samym miejscu i przy tym samym świetle. Po sesji Nicolas zabiera się, za obróbkę zdjęć w Photoshopie. Zwykle zmiana człowieka w robota zajmuje mu od 2 do 5 godzin. Na koniec edytuje zdjęcia w Lightroomie, żeby wszystkie prace z serii były ze sobą spójne.

Proces tworzenia zdjęć możecie zobaczyć na profilu Behance Nicolasa. 

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
© Nicolas Bigot / Behance

Proces tworzenia zdjęć możecie zobaczyć na profilu Behance Nicolasa.

Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.

© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance
© Nicolas Bigot / Behance

Oto StyleShoots – robot do robienia zdjęć. Czy zastąpi żywego fotografa?

W XXI pierwszym wieku powstają maszyny dosłownie do wszystkiego. Pojawiają się również automatyczne rozwiązania w dziedzinie fotografii, lecz czy są…

Evelyn Bencicova pokazuje samotność i strach w pięknej odsłonie przyszłości

Evelyn Bancicova to 26-letnia fotografka i dyrektor kreatywna, która w swoich pracach eksploruje tematy ludzkich emocji. Jej projekt ”Artificial Tears”…

Fotografia przyszłości: Sony patentuje fotograficzną soczewkę kontaktową

Przyszłość fotografii leży w soczewkach kontaktowych. Przynajmniej tak myślą firmy Google, Samsung oraz Sony. W ciągu ostatnich 2 lat wszystkie trzy…

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Inspiracje:

Teraz masz szansę nauczyć się fotografii ulicznej od Joela Meyerowitza Nocne niebo nad Teksasem jest warte fotografowania. Udowodnił to Nick Pacione Autoryzacja zdjęć w świetle przepisów prawa Ludzkie imiona i ludzkie portrety... zwierząt Księżyc i ponad 50 000 klatek na godzinę. Andrew McCarthy zrobił genialną panoramę Moda i fantazja połączyły się w zdjęciach bajecznych fryzur Tajemnica obróbki zdjęć z teleskopu Hubble'a [wideo] Co znajdziemy w aparatach z targów staroci? 10 pięter i 10 różnych żyć w projekcie rumuńskiego fotografa Bogdana Girbovana Paolo Pellegrin: Trauma Center Tim Samuel ujął na zdjęciu rybkę uwięzioną w meduzie Trzecia okładka zagranicznego wydania National Geographic ze zdjęciem Polaka

Popularne w tym tygodniu:

Fotografka została mamą dzikich zwierząt. Ufają jej bezgranicznie Jaki pan, taki kram, czyli portrety psów i ich właścicieli autorstwa Alicji Zmysłowskiej Drono-ptak nagrywał robo-żółwia składającego kamero-jaja. Mistrzowskie ujęcia PBS Zobacz zdjęcia super rzadkich białych nietoperzy z Kostaryki Audubon Photography Awards 2020, czyli genialne zdjęcia ptaków Teleskop Hubble’a sfotografował galaktykę oddaloną o 67 milionów lat świetlnych Janine Pendleton odwiedza opuszczone miejsca. Jej zdjęcia napawają grozą Seb Agnew stworzył hiperrealistyczne scenerie używając miniatur Japan Camera Hunter wchodzi na YouTube i ma dla was dawkę doskonałych testów Dyrektor zarządzający World Press Photo Foundation odchodzi ze stanowiska Zapomniany radziecki dwupłatowiec odnaleziony na północy Polski Amerykański sen, czyli przepiękne wschody i zachody słońca nad Chicago