Rosjanka pozywa McDonald’s za zdjęcie burgera. Przez nie złamała post

Rosjanka pozywa McDonald’s za zdjęcie burgera. Przez nie złamała post

Rosjanka pozywa McDonald’s za zdjęcie burgera. Przez nie złamała post
Źródło zdjęć: © © Pexels
Marcin Watemborski
10.08.2021 07:54, aktualizacja: 26.07.2022 14:23

Rosyjski portal RIA Novosti donosi o niecodziennej sytuacji. Pewna mieszkanka wschodniego mocarstwa postanowiła pójść do sądu ze skargą na amerykańskiego giganta rynku fast food, firmę McDonald’s. Kobieta uważa, że reklamy zmusiły ją do złamania religijnego postanowienia.

Ksenia Owczinnikowa jest ortodoksyjną katoliczką, która stara się jak najmocniej trzymać postanowień religijnych chrześcijaństwa. Kobietę dopadła jednak moc zachodniej propagandy. Złamała Wielki Post, czyli okres poprzedzający Wielkanoc, polegający na wstrzymaniu się m.in. od hucznych zabaw oraz jedzenia mięsa. Marketing sieci barów szybkiej obsługi McDonald’s okazał się silniejszy niż postanowienia kobiety.

Cofnijmy się do roku 2019, gdy doszło do niedopuszczalnej w sercu Owczinnikowej sytuacji. Kobieta była na spacerze w Omsku podczas Wielkiego Postu. Gdy jej oczom ukazała się kolorowa, wręcz soczysta reklama Cheeseburgera oraz kawałków kurczaka McNuggets, kobieta zdecydowała, że wypad do Maka jest ważniejszy niż religia.

Głęboko-wierząca kobieta żałowała złamania postu, którego trzymała się ściśle przez ostatnie 16 lat. Wini za to zdjęcia reklamowe, które wywarły na niej ogromne wrażenie. W swoim oświadczeniu, Owczinnikowa podaje, że uważa reklamę McD za złamania praw konsumenta. Jeśli sąd uzna rację kobiety, McDonald’s będzie musiał jej wypłacić zadośćuczynienie za straty moralne.

Pokrzywdzona Rosjanka uważa, że takie smakowite reklamy powinny być zabronione podczas Wielkiego Postu. Pełnomocnik moskiewskiego biskupstwa polecił Owczinnikowej udanie się do spowiedzi zamiast do sądu. Patrząc dalej na kwestię postu – czy właśnie nie chodzi w nim o to, by powstrzymać się od pokus?

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (12)