Poznaj 4 najlepsze obiektywy do fotografii kulinarnej

Poznaj 4 najlepsze obiektywy do fotografii kulinarnej
Monika Homan

18.05.2018 13:09, aktual.: 26.07.2022 18:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Jeśli zastanawiacie się, jakie obiektywy wybrać do fotografii kulinarnej, z odpowiedzią przychodzi Skyler Burt na kanale We Eat Together. Zobaczcie, jakie obiektywy wykorzystuje do swoich fotografii jedzenia.

Skyler Burt od ponad 10 lat jest fotografem żywności. Jego zdjęcia były wielokrotnie nagradzane i trafiały do wielu znanych magazynów takich jak "Forbes" czy "Sunset Magazine". Ukończył fotografię na Brooks Institute w Kalifornii. Później, przez 15 lat, zdobywał doświadczenie na całym świecie – fotografował w ponad 15 krajach.

4 Best Lenses For Food Photography

Po wielu podróżach Skyler zajął stanowisko akademickie jako kierownik wydziału fotografii i wykładowca zaawansowanego oświetlenia studyjnego i fotografii kulinarnej. Pod marką We Eat Together Skyler prowadzi kursy dla fotografów, a na jego kanale na YouTube znajdziecie wiele poradników dotyczących fotografowania jedzenia.

Tym razem prezentujemy film typowo sprzętowy. Z wideo dowiecie się, jakie są 4 najlepsze obiektywy do fotografowania jedzenia według Skylera Burta. On pracuje na sprzęcie Canona, jednak nie należy się tym sugerować, ponieważ odpowiedniki tych obiektywów znajdziemy w innych systemach.

Obraz
© © We Eat Together / [YouTube](https://www.youtube.com/user/YellowStreetPhotos/videos)

Ogniskowa 100 mm pozwoli wam odsunąć się trochę od stołu, jednocześnie zachowując powiększenie 1:1. Stosunkowo wąskie pole widzenia pozwoli wam łatwiej komponować obrazy. Obiektyw ten jest też wyjątkowo ostry. Kiedy przymkniemy przysłonę do f/4, "ten obiektyw wymiata w fotografii kulinarnej", jak stwierdza Skyler.

Canon EF 50 mm f/1.2 L

Obraz
© © We Eat Together / [YouTube](https://www.youtube.com/user/YellowStreetPhotos/videos)

Nieco szersza perspektywa przyda się, kiedy fotografujecie stół od góry. 50 mm to jednocześnie ogniskowa na tyle długa, by efekt dystorsji obrazu był jeszcze niezauważalny. Obiektywy o szerszych kątach mogą powodować beczkowanie obrazu. Canon 50 mm f/1.2 L, kiedy przymkniemy przysłonę do f/4, daje obraz dobrej jakości. Otwór f/1.2 pozwala uzyskać bardzo małą głębie ostrości i tworzyć niemal nierzeczywiste obrazy. Jeśli nie chcecie wydawać dużych pieniędzy, możecie z powodzeniem wykorzystać obiektywy 50 mm f/1.4 lub f/1.8 – bez względu na markę.

Obraz
© © We Eat Together / [YouTube](https://www.youtube.com/user/YellowStreetPhotos/videos)

Kiedy Skyler zaczynał fotografować jedzenie, kupił właśnie Canona 24-70 mm f/2.8 L i używał go przez 12 lat. Ten obiektyw jest idealny na początek, kiedy nie możecie sobie pozwolić na zakup kilku obiektywów. Zakres ogniskowej pozwoli wam na zrobienie zbliżeń, jak i szerszych kadrów obejmujących też kucharza.

Canon EF 24 mm f/1.4 L

Obraz
© © We Eat Together / [YouTube](https://www.youtube.com/user/YellowStreetPhotos/videos)

Obiektyw ten sprawdzi się, kiedy chcemy fotografować stół z góry, ale zależy nam na tym, żeby ująć szerszy kadr. Świetne nadaje się do filmowania. Skyler używa go do nagrywania filmów poklatkowych, pokazujących proces przygotowania potrawy.

Jeśli nie wiedzieliście, jaki obiektyw wybrać, żeby fotografować swoje przysmaki, film Skylera z pewnością trochę wam rozjaśnił ten temat.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Komentarze (0)