5 obiektywów Canona, które powinieneś mieć w swoim życiu

5 obiektywów Canona, które powinieneś mieć w swoim życiu
11.07.2011 09:58
5 obiektywów Canona, które powinieneś mieć w swoim życiu
Jakub Kaźmierczyk
Jakub Kaźmierczyk

Są obiektywy, które (prawie) każdy fotograf powinien mieć w swoim życiu. Szkła, które nie mają sobie równych. Oto 5 najlepszych z nich dla użytkowników lustrzanek Canona.

W dzisiejszym zestawieniu prezentuję 5 obiektywów Canona, przez które każdy prawdziwy Canoniarz powinien mieć w swoim życiu. Jest to bardzo subiektywne zestawienie, i odnosi się mocno do moich preferencji. Umieściłem w nim głównie drogie obiektywy z serii Luxury, jak również jeden, bardzo popularny a przy tym tani obiektyw standardowy.

417826032851434130

Jeden z najbardziej popularnych obiektywów do Canona. Kosztuje około 400 zł i za tę cenę oferuje naprawdę dużo! Co prawda jego konstrukcja woła o pomstę do nieba, gdyż obiekyw łącznie z bagnetem wykonany jest z plastiku. Dobrze, że chociaż soczewki są ze szkła. Spotkałem się z wieloma opiniami, że fotografowie w swojej karierze mają po kilka takich szkieł, bo najzwyczajniej rozsypują się w rękach. Niemniej, jest to świetny obiektyw dla kogoś, kto zaczyna swoją przygodę z fotografią i chciałby uzupełnić swój zestaw o tani obiektyw standardowy. Mimo tak niskiej ceny jest całkiem niezły optycznie, więc z powodzeniem można go używać od przysłony f/2.0.

417826032851630738

Jest to stosunkowo nowa konstrukcja, która zaraz po premierze zebrała mnóstwo pozytywnych opini. Słynie przede wszystkim z niesłychanej ostrości, co osobiście potwierdzam. Jest to świetny obiektyw macro o powiększeniu 1:1, który oprócz wyjątkowych właściwości optycznych wyposażony jest w silnik USM oraz hybrydowy system stabilizacji optycznej. Jak na serię L przystało, obudowa jest wręcz pancerna, poza tym wydaje mi się, że ogniskowa 100 mm jest najodpowiedniejsza do zdjęć macro. Jego cena to niecałe 3 000 zł, co wydaje się być całkiem niezłą propozycją, za tak świetny obiektyw.

417826032851827346

Ten obiektyw albo się kocha, albo nie nawidzi. Natomiast większość zakochanych go ma, a nienawidzących, czyta testy. Nie jest to może demon ostrości, ale naprawdę świetnie sobie radzi z powierzonymi zadaniami. To przede wszystkim rewelacyjny obiektyw reportrerski, który obok 70-200/2.8 najczęściej zobaczycie w serwisach informacyjnych przy okazji konferencji prasowych. Konstrukcja jest dość stara, bo liczy sobie już 9 lat, ale nie pozostaje w tyle nowszych konstrukcji. Mimo krótkiej ogniskowej i niedużemu zoomowi, waży prawie kilogram, a dołączona osłona przeciwsłoneczna jest tak wielka, że montując ją odwrotnie przykrywa niemal cały obiektyw. Jego cena to około 4500 zł.  Ja...pokochałem i nie oddam!

417826032852023954

Marzenie niejednego fotografa, w tym moje. Ulstrajasny obiektyw pozwalający na pracę w ciężkich warunkach oświetleniowych oraz uzyskanie milimetrowej głębi ostrości. Soczewka przy bagnecie jest tak duża, że styki są na niej naklejone, inaczej nie byłoby możliwości uzyskania takiej jasności. Niestety i ta róża ma kolce...Cena to bagatela 8 000 zł! Poza tym obiektyw jest dość wolny. Z wyczytanych przeze mnie opinii wynika, że wielu fotografów używa zarówno 85L jak również 85/1.8 do szybszych akcji. Na szczęście jestem jeszcze dość młody i trochę życia przede mną, więc mam nadzieję, że kiedyś uda mi się spełnić marzenie i kupić to cacko.

417826032852220562

Canon ma w swojej ofercie aż 4 obiektywy 70-200, dwia o światłosile f/4 oraz dwa f/2.8, po jednym ze stabilizacją. Najtańszy z nich f/4 USM kosztuje "zaledwie" 2200 zł, natomiast wymieniony przeze mnie oscyluje w okolicach 8 000 zł. Jest to świetne szkło, piekielnie szybkie, z perfekcyjną stabilizacją obrazu. Obiektywy klasy 70-200 zazwyczaj używane są w sporcie, ale dzięki dużej jasności z powodzeniem mogą służyć jako duża, ciężka portretówka. Zaraz po wypuszczeniu tego szkła na rynek, posypały się lawiny ochów i achów, ale ma to swoje uzasadnienie, bo obiektyw jest po prostu rewelacyjny. Niestety kupując ten obiektyw musimy liczyć się z tym, że jest bardzo ciężki, więc w połączeniu z równie ciężkim korpusem i podpiętą lampą może zastąpić nam siłownię. Obiektyw jest uwielbiany przez paparazii, jak również fotografów mody, idealnie uzupełnia się z 24-70/2.8L.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)