Agencja Reutera pokazała "brzydkie" zdjęcie sztangistki. Chiny są oburzone

Agencja Reutera pokazała "brzydkie" zdjęcie sztangistki. Chiny są oburzone30.07.2021 07:50
Agencja Reutera pokazała "brzydkie" zdjęcie sztangistki. Chiny są oburzone
Źródło zdjęć: © © Reuters / [Twitter](https://twitter.com/Reuters/status/1418830867267522560)

Na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio, reprezentantka Chin zajęła I miejsce w zawodach sztangistek. Zdjęcie na stronie agencji Reutera przedstawia ją z okropnym grymasem na twarzy, na co zareagowała ambasada ChRL na Sri Lance oraz tuba propagandowa partii komunistycznej. Zdecydowanie nie jest to kadr ukazujący zwyciężczynię w dobrym świetle.

Zhihui Hou zdobyła złoty medal na Igrzyskach Olimpijskich w Tokio w kategorii kobiet do 49 kg. Agencja Reutera opublikowała na swoim Twitterze wpis zawierający zdjęcie zwyciężczyni zmagań olimpijskich, lecz trudno o nim powiedzieć, że jest pochlebny. Ale przecież nie o wygląd tu chodzi, chociaż może…?

Na posta zareagowała ambasada Chińskiej Republiki Ludowej na Sri Lance, zwracając uwagę, że przedstawiciele agencji Reutera opublikowali "zdjęcie pokazujące, jak brzydcy sami są". W dalszej części wpisu przeczytamy o ideologizowaniu sportu i bezwstydności agencji prasowej. Kończąc swój komentarz, ambasada ChRL wspomniała o szanowaniu ducha Olimpiady. Dla przypomnienia – w starożytności podczas Igrzysk Olimpijskich były przerywane konflikty zbrojne i polityczne.

Po ambasadzie głos zabrała tuba propagandowa Komunistycznej Partii Chin, czyli redakcja Global Times. W swoim poście pokazała dla kontrastu zdjęcie Zhihui Hou trzymającej medal w pozie zwycięstwa. GT zarzuciło Reutersowi stronniczość i celowe przedstawianie Chin w prześmiewczy sposób.

W opozycji stanęli przedstawiciele zachodnich mediów oraz internauci, zwracając uwagę na to, że zaprezentowane przez agencję Reutera zdjęcie pokazuje zwykłą pozę sztangistki podczas wysiłku i nie ma w tym nic zdrożnego.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)