Alex Bartsch eksploruje historię londyńskiej kultury reggae. I daje świetną inspirację do własnych zdjęć

Projekt „Retracing Reggae Records Sleeves in London” ma swój początek w roku 2014. Alex Bartsch zaczął szukać nagrań muzyki reggae, do których okładki zostały wykonane w Londynie. Fotograf szukał miejsc, gdzie powstały oryginalne zdjęcia i sfotografował je na nowo.
Projekt „Retracing Reggae Records Sleeves in London” ma swój początek w roku 2014. Alex Bartsch zaczął szukać nagrań muzyki reggae, do których okładki zostały wykonane w Londynie. Fotograf szukał miejsc, gdzie powstały oryginalne zdjęcia i sfotografował je na nowo.
Źródło zdjęć: © © Alex Bartsch / [www.alexbartsch.com](http://www.alexbartsch.com/)
Marcin Watemborski

25.01.2017 07:53, aktual.: 25.01.2017 12:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kultura reggae rozwijała się bardzo prężnie w latach 60. w Wielkiej Brytanii. Oczywiście – głośniej było o rewolucji punkowej i licznych zamieszkach z ewoluującą kulturą skinheadów, aczkolwiek wszystko miało swój początek właśnie w muzyce reggae. Ten projekt zaskoczy wielu z Was, ale może być też dawną inspiracją.

Pomysł na realizację przedsięwzięcia pojawił się, kiedy Alex kupił album „Brixton Cat” z dyskografii Joe’s All Stars, wydany nakładem legendarnej wytwórni Trojan Records w 1969 roku. Fotograf mieszka w Brixton, więc postanowił pójść w miejsce, gdzie wykonano zdjęcie na okładkę i sfotografować je na nowo z albumem wpasowanym w otoczenie.
Pomysł na realizację przedsięwzięcia pojawił się, kiedy Alex kupił album „Brixton Cat” z dyskografii Joe’s All Stars, wydany nakładem legendarnej wytwórni Trojan Records w 1969 roku. Fotograf mieszka w Brixton, więc postanowił pójść w miejsce, gdzie wykonano zdjęcie na okładkę i sfotografować je na nowo z albumem wpasowanym w otoczenie.© © Alex Bartsch / [www.alexbartsch.com](http://www.alexbartsch.com/)
Kolejną płytą, którą potraktował w taki sam sposób, był album Smiley Culture „Cockney Translation”. Okładka została wykonana w Battersea. Alex stwierdził, że to świetny pomysł na długoterminowy projekt. Dzięki temu nie tylko powstały świetne zdjęcia, pokazujące rozwój londyńskiej kultury reggae, ale również powiększyła się osobista kolekcja winyli Bartscha.
Kolejną płytą, którą potraktował w taki sam sposób, był album Smiley Culture „Cockney Translation”. Okładka została wykonana w Battersea. Alex stwierdził, że to świetny pomysł na długoterminowy projekt. Dzięki temu nie tylko powstały świetne zdjęcia, pokazujące rozwój londyńskiej kultury reggae, ale również powiększyła się osobista kolekcja winyli Bartscha.© © Alex Bartsch / [www.alexbartsch.com](http://www.alexbartsch.com/)
Obecnie w zbiorze fotografa jest ponad 40 okładek wpasowanych w oryginalne miejsca. Niektóre były łatwe do znalezienia, inne wymagały miesięcy detektywistycznej pracy. Alex przemierzył na rowerze całe miasto – od Penge w południowo-zachodnim Londynie aż do Harlesden na północnym zachodzie.
Obecnie w zbiorze fotografa jest ponad 40 okładek wpasowanych w oryginalne miejsca. Niektóre były łatwe do znalezienia, inne wymagały miesięcy detektywistycznej pracy. Alex przemierzył na rowerze całe miasto – od Penge w południowo-zachodnim Londynie aż do Harlesden na północnym zachodzie.© © Alex Bartsch / [www.alexbartsch.com](http://www.alexbartsch.com/)
Chcąc wykonać niektóre zdjęcia, Bartsch musiał wynająć łódkę, aby przepłynąć przez Regents Canal. Na potrzeby innej fotografii musiał wspiąć się na szczyt dachu na Old Street, lub poprosić kogoś o udostępnienie pokoju w Hampstead. Zdarzyło mu się również wpaść na podwórko w Wembley oraz odwiedzić Westway w zachodnim Londynie.
Chcąc wykonać niektóre zdjęcia, Bartsch musiał wynająć łódkę, aby przepłynąć przez Regents Canal. Na potrzeby innej fotografii musiał wspiąć się na szczyt dachu na Old Street, lub poprosić kogoś o udostępnienie pokoju w Hampstead. Zdarzyło mu się również wpaść na podwórko w Wembley oraz odwiedzić Westway w zachodnim Londynie.© © Alex Bartsch / [www.alexbartsch.com](http://www.alexbartsch.com/)
Fotograf podkreśla, że było to świetne zajęcie i pozwoliło mu na wiele nieoczekiwanych odkryć. Była to dla niego niesamowita przygoda, dzięki której stworzył interesującą mapę londyńskiego dziedzictwa muzyki reggae.
Fotograf podkreśla, że było to świetne zajęcie i pozwoliło mu na wiele nieoczekiwanych odkryć. Była to dla niego niesamowita przygoda, dzięki której stworzył interesującą mapę londyńskiego dziedzictwa muzyki reggae.© © Alex Bartsch / [www.alexbartsch.com](http://www.alexbartsch.com/)
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.
Zdjęcia wykorzystane za zgodą autora.© © Alex Bartsch / [www.alexbartsch.com](http://www.alexbartsch.com/)
Obraz
© © Alex Bartsch / [www.alexbartsch.com](http://www.alexbartsch.com/)
Obraz
© © Alex Bartsch / [www.alexbartsch.com](http://www.alexbartsch.com/)
Obraz
© © Alex Bartsch / [www.alexbartsch.com](http://www.alexbartsch.com/)
Obraz
© © Alex Bartsch / [www.alexbartsch.com](http://www.alexbartsch.com/)
Obraz
© © Alex Bartsch / [www.alexbartsch.com](http://www.alexbartsch.com/)
Obraz
© © Alex Bartsch / [www.alexbartsch.com](http://www.alexbartsch.com/)
Obraz
© © Alex Bartsch / [www.alexbartsch.com](http://www.alexbartsch.com/)
Obraz
© © Alex Bartsch / [www.alexbartsch.com](http://www.alexbartsch.com/)
Obraz
© © Alex Bartsch / [www.alexbartsch.com](http://www.alexbartsch.com/)
Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)