Błąd Amazona to zysk fotografów. Zaoszczędzili dziesiątki tysięcy złotych

Błąd Amazona to zysk fotografów. Zaoszczędzili dziesiątki tysięcy złotych18.07.2019 12:50
Justyna Kocur-Czarny

Obiektyw za 51 000 złotych poszedł za niespełna 400. To nie jedyna obniżka, a właściwie błąd, który wydarzył się w ramach Amazon Prime Day, czyli akcji promocyjnej spółki ze Seattle.

Na co dzień nie zaprzątam sobie głowy promocjami. Lubię zaoszczędzić, ale staram się nie podejmować decyzji na podstawie sezonowych obniżek, a kupować te rzeczy, do których jestem przekonana i wtedy, kiedy jest mi to potrzebne. Po przeczytaniu o błędzie Amazona zaczęłam się jednak poważnie zastanawiać, czy to aby na pewno słuszna strategia.

Amazon Prime Day to coroczne święto poszukiwaczy okazji. Przez 36 godzin subskrybenci mogą skorzystać z dużych obniżek cen. Przez dwa dni użytkownicy Amazon Prime wyszukują najlepsze okazje. Konkurencja nie śpi i również obniża swoje ceny, aby nie pozostać w tyle.

Promocją został objęły sprzęt fotograficzny. Prawdopodobnie nastąpił błąd i niektórzy fotografowie upolowali sprzęt warty ponad 5000 dolarów (18 985 złotych) za 2 proc. jego wartości. Jak podaje Petapixel, wszystko zaczęło się, gdy ktoś podzielił się linkiem do promocji na serwisie Slickdeal. Łącze kierowało do strony Amazonu, na której można było kupić Sony Alpha a6000 za niespełna 100 dolarów. Jego cena rynkowa to ponad 5 razy więcej.

Niedługo po tym, gdy link do promocji na bezlusterkowca Sony trafił na Slickdeal, użytkownicy zauważyli, że większość sprzętu fotograficznego zostało wycenione na 94,48 dolara. Jeden z użytkowników napisał, że kupił sprzęt o wartości 10 000 dolarów (37 970 zł.) za 900 dolarów (3 417 zł.). W przeliczeniu to oszczędność rzędu 34 500 złotych!

Inne perełki cenowe, to:

Użytkownicy nie mogli uwierzyć własnemu szczęściu i spodziewali się anulowania transakcji przez Amazon. Obsługa klienta zapewniła jednak, że przesyłki rzeczywiście zostaną wysłane. Wiele osób wątpi w to, że zamówienia do nich dotrą. W przeszłości Amazon dopłacał do swoich pomyłek cenowych, co daje nadzieję na sukces transakcji.

Zamówienia złożone na produkty niedostępne od ręki mogą zostać anulowane, ale wszystko, co zostało przekazane firmom spedycyjnym, dotrze do konsumentów. Pozostaje tylko pozazdrościć refleksu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.