Brides Magazine radzi: Upewnij się, że fotograf ślubny używa „Cannona lub Nikona”

Brides Magazine radzi: Upewnij się, że fotograf ślubny używa „Cannona lub Nikona”28.12.2016 10:00

Brides Magazine to pismo przeznaczone dla panien młodych, które jest wydawane od 1934 roku. Na stronie magazynu został niedawno opublikowany artykuł, którego część wzbudziła w fotografach ślubnych pewne obawy.

Przed ślubem pary młode robią rozpoznanie w kwestii potencjalnych fotografów, którzy udokumentują najpiękniejszy dzień w ich życiu. Dla ułatwienia, najpopularniejszy magazyn dla panien młodych - Brides - przygotował zestawienie pytań, które warto zadać fotografowi przed podpisaniem umowy. Niektóre z porad mogą zaskoczyć fotografów ślubnych.

Wśród pytań o styl fotografowania, prawa autorskie, obróbkę, kopię bezpieczeństwa i sposób archiwizacji, pojawiły się również pytania techniczne. Zwykły człowiek raczej niespecjalnie zna się na profesjonalnych rozwiązaniach, aczkolwiek Brides radzi, by dociekać wszystkiego.

W roli eksperta wystąpiła fotografka ślubna, Tiffany Matsuura, prowadząca stronę Sun & Sparrow – photo and film. Jedną z jej rad było zapytanie fotografów o to, jakiego sprzętu używają. Według Tiffany „fotograf powinien odpowiedzieć, że korzysta z Cannona lub Nikona, które oferują najbardziej profesjonalne aparaty na rynku”. Co to w ogóle jest "Cannon"? "Działo”? Osobiście wolałbym, żeby na moim ślubie nie pojawił się nikt z bronią!

Matsuurę chyba delikatnie poniosło, albo jest nie najlepszym ekspertem, skoro istnieją dla niej tylko dwie firmy. Tym bardziej, że wielu fotografów ślubnych przerzuca się na bezlusterkowce – nie dziwi mnie wykorzystywanie aparatów Sony a7 na ślubach ani Fuji serii X. Aparaty są lekkie i oferują oszałamiającą jakość obrazu, a to zbawienie dla każdego fotografa, któremu przyjdzie spędzić na zleceniu kilkanaście godzin bez przerwy. Chociaż, jeśli na moim ślubie pojawiłby się ktoś z Hasselbladem, Leikąalbo Phase One – też bym się nie obraził.

W artykule pojawiły się również inne smaczki typu: „wasz fotograf powinien umieć opisać swój sprzęt i obiektywy” lub „wasz fotograf powinien wiedzieć, jak przetwarza się zdjęcia, robione w niekorzystnych warunkach oświetleniowych i powinien umieć wyjaśnić wam, jak osiągnąć zadowalający efekt”. Kurcze, nie wiedziałem, że podczas rozmowy przed zleceniem obowiązkowe są też warsztaty dla klienta. No cóż – może nie znam rynku.

Po wybuchu burzy komentarzy fotografów ślubnych, część artykułu została zmieniona i zamiast mówienia o „Cannonie i Nikonie”, Matsuura twierdzi, że „wasz fotograf użyje najbardziej profesjonalnego aparatu”. Interesujące zapewnienie.

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.