Czy Google dołączy do mistrzów fotografii ulicznej? [GALERIA]

Czy Google dołączy do mistrzów fotografii ulicznej? [GALERIA]22.11.2009 08:00
Czy Google dołączy do mistrzów fotografii ulicznej?
Krzysztof Basel

Czy Google dołączy do Henri Cartier-Bressona czy Roberta Franka? Czy jest w stanie uchwycić "decydujący moment"? - pytają autorzy bloga The Picture Show. Zobacz galerię interesujących zdjęć z Googe Street View, które chciałby mieć w swoim portfolio niejeden fotograf.

Czy Google dołączy do Henri Cartier-Bressona czy Roberta Franka? Czy jest w stanie uchwycić "decydujący moment"? - pytają autorzy bloga The Picture Show. Zobacz galerię interesujących zdjęć z Googe Street View, które chciałby mieć w swoim portfolio niejeden fotograf.

Czy Google dołączy do mistrzów fotografii ulicznej?
Czy Google dołączy do mistrzów fotografii ulicznej?

W 2007 roku Google wysłało flotę swoich samochodów wyposażonych w 9 aparatów zamkniętych w jednym pudełku dachu, dzięki czemu może fotografować niemal z każdej strony. Samochody zatrzymują się zazwyczaj co 10-15 metrów i rejestrują otaczającą rzeczywistość na ulicach USA, a także wielu innych krajów na całym świecie. Później, za pomocą odpowiedniego oprogramowania, fotografie są łączone w panoramy i udostępniane w Internecie. Ekipa Google często fotografowała niecodzienne sytuacje, poważne wypadki i incydenty drogowe, intrygujące zbiegi okoliczności i całkowicie śmieszne wydarzenia.

Czy Google dołączy do mistrzów fotografii ulicznej?
Czy Google dołączy do mistrzów fotografii ulicznej?

Jon Rafman przez długi czas przeglądał Google Street View i wyszperał tam naprawdę sporo interesujących kadrów. To całkiem niezłe zdjęcia uliczne, które chętnie widziałby w swoim portfolio niejeden fotograf. Tymczasem te kadry są dziełem ekipy Google Street View.

- Rok temu zacząłem zbierać zrzuty ekranu zdjęć z Google Street View z wielu blogów na których je umieszczono, a część sam znalazłem. Kolekcja jest związana z moim podekscytowaniem związanym z odkrywaniem nowego, wirtualnego świata - mówi Jon Rafman dla strony Art Fag City.

Codzienne, dość przypadkowo uchwycone sytuacje zostały złożone w całkiem ładny zbiór, który Rafman opublikował w postaci albumów. Ale czy właśnie nie przez przypadek i dużo szczęścia powstawały największe dzieła fotografii ulicznej, a nawet fotoreportażu?

Takie podejście do fotografii do znak naszych czasów. Nasze otoczenie jest fotografowane niemal bez przerwy, przez miliony ludzi i spośród tych wszystkich zdjęć czasem trafią się prawdziwe perełki. Mimo to  Rafman widzi w zdjęciach ze Street View coś więcej.

*- Świat uchwycony na fotografiach przez Google wydaje się być bardziej prawdziwy i oczywisty ze względu na swój neutralny i nieukierunkowany przekaz otaczającego nas świata oraz ogrom tego przedsięwzięcia. Jednocześnie, zgadzam się, że taki sposób fotografowania tworzy unikalny kulturowy przekaz, który może być w pewnym stopniu tworzony, edytowany, a miejsca z góry wybierane ? dodaje Rafman. *

*

Rafman twierdzi, że samochód Google był przyjmowany z  radością, ale zarazem pewnymi obawami. To również znak symbol czasów ? przyzwyczailiśmy się do ciągłego inwigilowania, upubliczniania naszego życia prywatnego, głównie poprzez fotografie umieszczane w Internecie.

Czy Google dołączy do mistrzów fotografii ulicznej?
Czy Google dołączy do mistrzów fotografii ulicznej?

Henri Cartier-Bresson, Robert Frank, Garry Winogrand i wielu, wielu innych ? to nazwiska wybitnych fotografów, które zna każdy miłośnik fotografii ulicznej. Czy za kilkanaście lat dołączymy do tej listy Google? Oby nie.[block position="inside"]1786[/block]

Źródło artykułu:WP Fotoblogia
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.